recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny stationær PC til redigering af HDV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy stationær PC til redigering af HDV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
007½ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Januar-2007
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny stationær PC til redigering af HDV
    Sendt: 31-Januar-2009 kl. 12:35

Hejsa!

Jeg er på jagt efter en ny stationær PC. Den skal primært bruges til at kunne overfører og redigere HDV fra mit Canon videokamera. Min nuværende PC tager oceaner af tid om dette, og derfor står den for udskiftning. 

Er der nogen der har kendskab til nogle gode tilbud, eller input til hvad minimumsspecifikationerne skal være for at det kommer til at køre fornuftigt. 

Min smærtegrænse prismæssigt ligger omkring 5.000.

Mvh. 007½

 

Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 13:32
Hvad har du af PC nu?
CPU? RAM? Bundkort?
Til top
audihald Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 13:40
Har samme problem. Overvejer kraftigt en Dell XPS med Intels nye I7 processor og tri channel ram.

Du kan få sådan et videoredigeringsmonster til sølle 6.190,- lige nu med 3 GB RAM - det ligner et godt køb til formålet.

Check evt. test på nettet af Intel I7's performance.
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 20:14

Du kan se hvad f.eks. adobe og corel mener der skal til at bruge deres programme her

 
PS det er link til prøveversionerne jeg havde liggende, men der er oplysninger om pc-krav andet sted.
Til top
007½ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Januar-2007
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 13:23

Tak for de gode input!

Vidste godt at diverse programmer har nogle minimumskrav, men frygter at de er for optimistiske, og var på jagt efter nogen der havde praktiske erfaringer med PC'er til redigering.

Dell XPS ser lækker ud, men prismæssigt ligger nok lige lidt over det jeg havde regnet med at bruge.

Hvad med elgiganten eller andre kan deres tilbud bruges? Eller bør man holde sig fra dem?

 

Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 13:44
Hold dig fra "støbepc'ere" og "supermarkedskæder", der leger computerforhandlere. De er for dyre, og den service, som du betaler ekstra for, er at de ikke ved en skid! Hvorfor tror du at elgiganten ikke har specifikke hardwareinfo?!?

Hvis du kan samle en computer selv, så kan du få temmelig meget for pengene. Kig evt. på edbpriser.dk. Derudover så har bla. CUDA-teknologien åbent op for at du evt. blot kan investere i et ordenligt grafikkort og benytte din GPU til de grafik beregninger, som du har brug for. F.eks Pinnaclesys benytter CUDA, hvis jeg husker rigtigt.

Jeg skal gerne komme med et forslag til komponenter i et system, hvis du lyster.



Redigeret af srnkrkgrd - 01-Februar-2009 kl. 13:44
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu