recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - sony w5500 og z5500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsony w5500 og z5500

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 12:28

lige starten er det jo intro priser. 7 eller 8 serie. Det kommer jo også an på dit behov. Hvis du foreksempel kun ser tv dvd og blueray giver plasma et bedre billede end begge. De fåes jo også med dvb-c tuner nu 

Til media center og hvis man næsten bruger sit tv som en pc monitor.
så er lcd bedst.

lcd kan efterhånden godt vise et godt billede, især med led belysning.

Til top
Eiberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 13:02
Forstår slet ikke hvordan man kan anbefale og fravælge modeller, man ikke selv har set.
42PX80, BDP-S350, PC-Setup, Marantz SR7500, Primare A30.5 MKII Effekt, CI Audio VDA2 DAC
Jamo C80-serie
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52076&PN=1 &TPN=500
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 16:55
det kan man da udmærket, et lcd i 2009 og en pris 12.000 burde jo have LED. og der er jo ikke sket nogen stor billede forbedning på papiret. Derfor kan jeg da ikke se at lige pludselig skulle et w5500 være det bedste lcd man kan få. uden LED, så kan man da lige så godt købe et w4500. Med mindre man gerne vil have film over lan 

der går højst et halvt før sony kommer med en ny model som afløser til w5000. Ellers har de da tabt kampen til panasonic og samsung. Denne gang har de jo ikke dvb-c tuner som magnet. Sidste gang holdt deres 3000-3500 serie jo også kun et halvt år.

et w4500 er et fint tv, men hvis sony skal komme på banen. Hvorfor så ikke tage deres LED teknik, med i en mellem model. Så har de jo næsten helt sikkert en vinder.


Redigeret af xcardman - 16-Marts-2009 kl. 17:16
Til top
Eiberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 17:45
Nej du kan ej! Du kan ikke udtale dig om noget som helst du ikke har set.
Som du også godt selv ved, gør LED ikke nødvendigvis TV'et til et bedre TV, hvis nu styringen af zonerne er elendig. Noget helt andet er, at så meget som du opholder dig på det her forum, så ved du også at hvad der står på papiret, er meget lidt brugbart - desværre er der nogle der udråber LED til automatisk at være bedre ;)

Og ehm ... Nu handler det altså ikke om hvor længe en model holder - Sony har de seneste år sendt nye modeller på markedet hvert halve år. Sådan er deres produkt program (:

Den dag du har stået og set de forskellige fjernsyn med samme billede på og har fået lov at lege med indstillingerne osv., så synes jeg du skal begynde at udtale dig om hvad du mener er bedst.


Redigeret af Eiberg - 16-Marts-2009 kl. 18:26
42PX80, BDP-S350, PC-Setup, Marantz SR7500, Primare A30.5 MKII Effekt, CI Audio VDA2 DAC
Jamo C80-serie
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52076&PN=1 &TPN=500
Til top
Memken Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-August-2007
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af serpent serpent skrev:

Oprindeligt skrevet af Memken Memken skrev:

Oprindeligt skrevet af serpent serpent skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben2 Torben2 skrev:

Oprindeligt skrevet af serpent serpent skrev:

Det ser jo lækkert ud med video dnla :D

Jeg kan næsten ikke vente med at købe et, men måske er det bedre lige at se hvordan z5500 bliver anmeldt.

Jeg synes i hvert fald der er stor forskel på w4500 og z4500 til almindeligt digitalt tv.

Hej

Kan du ikke uddybe det lidt mere, om havd du synes der er forskel på de 2 modeller W-Z........overvejer at købe en af dem

Torben



Forskellen kan ikke ses ved HD signal, men er tydelig ved digitalt tv.
Hvis du ser de to tv ved siden af hinanden er billedet bedre på z, det er mere klart og detalierne er tydligere.

Synes egentlig også at W4000  modellen er meget bedre end w4500 til digitalt tv. Se dem ved siden af hinanden og kik på ex. tv værternes hår. Der er mange flere detalier i 4000 udgaven, de 100 hz i 4500 er bestemt ikke altid en fordel.





 

Men det er de 200 Hz så ved Z-modellen? Forstår dig ikke helt vil du uddybe...

Mvh

Hans





Jeg synes at problemet med w4500 modellen over for w4000 er at de 100 hz giver dårligere klarhed som ses i f.eks hår. 100 hz er dog bedre til at vise hurtige billeder. Z4500 modellen som har 200  hz synes jeg viser et stille billede lige så godt som w4000 modellen. Dermed får man altså det bedste af begge verdener ved z4500.

X serien som har be2pro er dog klart bedre end z4500 og derfor er jeg spændt på at se be3 i den nye w5500 og z5500. Jeg synes ulempen ved x modellen er at den har højtalerne i siden og det får tv'et til at virke meget bredt i forhold til "





Ok det er det du mener - jeg må over i Fields en af dagene og undersøge det selv.... så kan jeg også lige høre hvornår Z5500 kommer.... 

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 18:26
Eiberg
LED ikke nødvendigvis TV'et til et bedre TV
det har du helt ret i, men det gør alså et lcd til bedre tv i den bedre ende.
bare se http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1234778221
det gør forskellen på et plasma som du selv har og lcd meget mindre.
mange vil sikkert være tilfredse med et w5000, men synes sony har skudt sig selv i foden.

har selv plasma som alle ved, men skal selv have et lcd. Fordi jeg bedre kan lide og spille på et lcd. Derfor kigger jeg selv på et samsung.
havde ventet noget mere fra sonys nye model.

bare se denne test, som stenholt lige er kommet med
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/

det er deres 6 serie uden led







 



Redigeret af xcardman - 16-Marts-2009 kl. 18:33
Til top
Eiberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 20:12
Så du baserer din generelle holdning til LED ud fra et review på et Philips fjernsyn, og drager din konklusion videre til kommende Samsung modeller, som benytter andre paneler og anden teknik !?!

Jeg har solgt fjernsyn i 2 år og har set en masse Samsung modeller, en masse Sony modeller osv. osv., og jeg har altid ville foretrække en Sony skærm (hvis vi snakker LCD vel og mærke).

Jeg har ikke set nogle af de nye modeller (fordi jeg LIGE er hoppet ud af branchen =)), så jeg skal ikke kunne sige hvad der er bedst, men jeg er bare aldrig blevet imponeret over en Samsung skærm.

Jeg kender serie 6 som du linker til ud ind og jeg kunne aldrig drømme om at købe den, den lider af et rigtig Samsung problem - ringe sort detaljering.

Summa summarum ... Lad være med at kaste omkring dig med gode råd, omkring skærme du ikke aner noget om =)
42PX80, BDP-S350, PC-Setup, Marantz SR7500, Primare A30.5 MKII Effekt, CI Audio VDA2 DAC
Jamo C80-serie
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52076&PN=1 &TPN=500
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 20:27
det kan godt være jeg har været lidt hurtig ude denne gang og dømme sony ude.
ringe sort detaljering har alle lcd jo stort set, derfor er plasma bedre til sort. for sort er ikke bare sort. Men i mine øjne kommer sony alså ikke med noget nyt. Men sony er ikke en dårlig skærm.
Til top
Emort Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2009 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af coem coem skrev:

Hvad er forskellen på KDL40W5500E og KDL40W5500K?

Kilde: http://getmore.dk/FreeTextSearch/W5500.html


Svar fra Sony:
Citér
Tak for din henvendelse til Sonys tekniske support.

Forskællen mellem KDL40W5500E og KDL40W5500K, finder du i de manualler som bliver leveret samme med dit fjernsyn.
Hvis du vælger en modell K så får du en manual med skandinaviske sprog, vælger du E så risikerer du at dit fjernsyn bliver leveret uden en skandinavisk manual og kun de store europeiske sprog.

Håber at det vil hjælpe dig videre i dit valg af fjernsyn.



Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu