recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vantage 7100C kan ikke se CAM + kort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVantage 7100C kan ikke se CAM + kort

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Haarbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-September-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Emne: Vantage 7100C kan ikke se CAM + kort
    Sendt: 01-Februar-2009 kl. 22:52
Efter at have undværet min Vantage 7100C i længere tid, har jeg netop fået den retur. Jeg har installeret seneste firmware (02.44T), og nu kan boxen ikke se mit mit yousee-kort gennem CAM. Både CAM og yousee-kort fungerer fint i mit sony tv.

Det har ikke tidligere været et problem, og jeg har derfor været nødt til at installere en emu-fw, hvilket fungerer. Problemet med emu-fw er blot, at yousee-kortet ikke bliver opdateret via smart card reader. Og så skal jeg manuelt opdatere gennem min gamle Sagem 60 - ikke optimalt.

Er der andre, der har prøvet noget lignende, og evt. kender en løsning?

/Haarbo

PS. Mit CAM er af typen smardtv http://www.smardtv.com/products_listing/resources/EuroCAM%20 Viaccess%20flyer.pdf

PPS. Det er i øvrigt en fornøjelse igen at have en 7100C. Der er tilsyneladende arbejdet meget på firmwares de seneste 6-7 måneders tid.
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 01:34
Huskede du at nulstille til fabriksindstillingerne efter du lagde sw. 2.44 ind? Dette skal gøres efter første boot med ny sw., eller direkte efter opdateringen hvis modtageren ikke genstarter efter endt flash.

Du må ikke indlæse den gemte opsætning, kun din kanalliste, så modtageren skal sættes op helt fra bunden igen.

Er det i øvrigt fra begge slots den ikke vil anderkende CA-Modulet?


Redigeret af fast2night - 02-Februar-2009 kl. 03:15
Mvh Hans
Til top
Haarbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-September-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 17:10
Ja, jeg har husket at nulstille til fabriksindstillinger efter installation. Jeg har genstartet flere gange, og jeg har installeret den seneste firmware flere gange. Jeg har taget strømmen fra boxen flere gange.

Efter installation har jeg ladet boxen lave en "blind scan", men uden CAM + kort i boxen. Det ville undre mig, hvis det skulle være årsagen?
Den seneste fw jeg benyttede (før 2.44) var 2.12, så vidt jeg husker. Og den havde ikke noget problem i forbindelse med et CAM indsat i boxen på et senere tidspunkt end "blind scan" var foretaget.

Jeg har indstalleret fra bunden unden alle 3 installationer af fw (uden at benytte indlæsning af hverken kanalliste eller opsætning).

CAM + kort virker hverken i slot 1 eller 2.

I øvrigt kan jeg ikke gennemskue om det er CAM den ikke kan se, eller det er yousee-kortet, der ikke kan læses af CAM. Hvis man indsætter CAM alene, kan man så se det i den relevante menu?
Jeg har prøvet at boote med CAM + kort i boxen, og jeg har prøvet at indsætte CAM + kort efter boot.

Efter installation af emu-fw, kan boxen se kortet i smart card reader (slot 1 ), og den opdager hurtigt, hvis jeg fjerner kortet eller indsætter det på ny. CAM + kort virker heller ikke med emu-fw.

Men men men...

Jeg har naturligvis ikke opgivet endnu:

1) Jeg kan prøve en tidligere fw.
2) Jeg kan prøve at installere seneste fw med CAM + kort i boxen.
3) Jeg kan prøve at opdatere firmware på CAM. Så vidt jeg husker kan
    det opdateres. (Men det virker som sagt i mit sony tv).
4) Jeg kan sende boxen til rep. (igen!).

Tak for svaret i øvrigt!

/Haarbo
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 17:36
Den skal vise Viaccess ud for de relevante CI-slot i menuen Betinget Adgang, uanset om der er kort i CA-Modulet eller ej.

Hvis du ellers har vendt CA-Modulet med forsiden opad, og er sikker på at det er trykket helt i bund, så udskyderpinden tydeligt er ført frem, så skal den desværre nok en tur på værksted igen.

Der kan være en sidste mulighed, men det kræver du er lidt teknisk kyndig. Det kan nemlig være noget så simpelt, at de har glemt at sætte stikket i bundkortet med kablet fra CI-Slottene, men her skal du have låget afmonteret for at afgøre det.

Hvis CA-Modulet ikke er lunt når du tager det ud efter et stykke tid, så er der noget som tyder på det.

Mvh Hans
Til top
Haarbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-September-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 18:12
Okay...

Det kunne tyde på, at boxen skal på værksted igen. For kortet er lunt, når jeg tager det ud. Men jeg kan jo "liste låget af" og dobbelttjekke.

Mange tak for dine svar!

/Haarbo
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu