recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 LNB’er til den samme sattelit
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket2 LNB’er til den samme sattelit

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Emne: 2 LNB’er til den samme sattelit
    Sendt: 02-Februar-2009 kl. 11:58
Jeg har en sattelit disk som har 2 LNB'er. Vi har aldrig brugt andet end den ene LNB men nu kunne vi godt tænke os at få tv i et andet rum også. Kan man så gøre sådan at begge LNB'er peger på den samme sattelit eller skal jeg købe en LNB med to udgange?
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 12:19
Hvis det skal være den samme satellit, så skal det være en LNB med 2 udgange. Du kan ikke bruge 2 LNB'er på den samme skål, til den samme satellit.

Det første er, at hvis der sidder 2 LNB'er på parabolen og kun den ene bruges, så bør du tage den LNB af der ikke er i brug og centrere den LNB der bruges og indstille parabolen kun til den ene position. Det giver mindre LNB skygge og en reserveLNB, hvis den der bruges skulle ske at dø.

Det andet er installation i flere rum, der findes forskellige måder at gøre det og hvis det bare er for at få tv i et ekstra rum, så er den billigste løsning at købe en Twin LNB og føre kabel til det rum.
Hvis det skal være flere rum, så skal du nok over i en anden installation, som kan gøres smart hvis der også er almindelig antenne involveret.
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 16:03
Tak for svaret.

Jeg kan se at der findes LNB'er med hele otte udgange. Er det den nemmeste måde at få tv i flere rum eller har du en anden måde at gøre det på?
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 16:51

Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Tak for svaret.

Jeg kan se at der findes LNB'er med hele otte udgange. Er det den nemmeste måde at få tv i flere rum eller har du en anden måde at gøre det på?

Ja, hvis du har otte satelitmodtagere er det en fin løsning. Hvis du kun har én er du nødt til at bruge den indbyggede RF modulator og sende signalet videre igennem et antennekabel til andre rum. Denne løsning har dog den ulempe, at man kun kan se den samme satelitkanal samtidig på de tilsluttede TV.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 21:29
Tak igen. Jeg har fået et tilbud fra Viasat på viasatIHeleHuset og så tænkte jeg på om jeg skulle tage skridtet fuldt ud og få alle værelserne koblet op med samme.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu