recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Krav til PC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKrav til PC?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Toolfan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Krav til PC?
    Sendt: 26-Juni-2005 kl. 00:23

Jeg står snart med et 42" faldskærm, uden TVtuner. Og jeg har længe gået med ideen om at lave min gamle PCer om til en "DVDrecorder" da den alligevel ikke kunne bruges til andet. Planen var jo at det skulle være billigere at lave end at købe en DVDrecorder med pausefunktion (4000.-)

Men nu har jeg så lige kigget lidt på nye TVkort, og fandt WinTV-PVR-350  (1100.-) som nok bliver mit nye TVkort, da det jeg sidder med nu ikke vikrer helt som planlagt. Jeg har hele tiden været klar over at jeg skulle have en stor HD på eks. 200GB, men resten tænkte jeg ikke meget over før nu.

Hvad skal jeg have af proceser/motherboard, lydkort, HD og ram + de andre ting som jeg nok ikke lige har tænkt på.

For hvis jeg ender i eks. 5000kr, hvorfor skal jeg så lave min egen, hvis jeg kan købe noget samlet billigere? Jeg har ingen planer om at bruge den nye til det, da den jo ofte/altid laver noget andet

Toolfan
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2005 kl. 14:05

Hvis du ikke skal lave en masse redigering i de udsendelser du optager, så er det ikke nødvendigt med noget PC kraftwærk. En 3-5000 tusinde kroners PC er helt fin til HD recording gennem TV kort. Dog ville jeg nappe en 7200 omd. harddisk, samt en rimelig processor. Lydkort er ikke så vigtigt - et standard monteret lydkort på bundkortet vil være fint nok. 512 mb ram vil være typisk og helt ok. Jeg havde nu nok bare købt en samlet billig PC, det er ikke meget du kan spare ved at bygge selv, hvis du overhovedet spare noget.

En ting du skal være opmærksom på er, at hvis du køber en meget billig færdigsamlet PC (2500-3500 kr.), så vil alt være monteret på bundkortet, og kan sandsynligvis ikke udbygges. Så noget som grafikkort, vil være monteret fast på bundkortet, og der er muligvis ikke noget AGP slot for montering af bedre grafikkort (dog er det ikke meget vigtigt, at dit grafikkort er super hurtigt, men hvis du også skal spille spil er det vigtigt!). Hvis du køber et rimeligt bundkort, m. AGP x4 ell. x8 slot, samt en 3-4 PCI slots, så er det ikke helt galt (tjek hvilke bundkort som sidder i en eventuelt færdigsamlet PC).

Vigtigst:

Bundkort (AGP slot, PCI slots!), Harddisk (min. 7200 omd, min. 120gb), CPU (Athlon XP ell. bedre).

Ikke så vigtigt i TV optagelses sammenhæng:

Grafikkort, Lydkort.

EDIT:

Mht. TV tuner kortet, så skal du ikke vælge Pinnacle. Deres software / drivere er noget skidt (Dog kender jeg en, som lige har købt et Pinnacle TV tuner kort, som virker fint!). Så man man ikke sige, at Pinnacles ting generelt er noget skidt, men meget af det er! Derudover er deres support ikke for god!

Mvh. Moef



Redigeret af Moef
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu