recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til WMC/DVBViewer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlternativ til WMC/DVBViewer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til WMC/DVBViewer
    Sendt: 10-Februar-2009 kl. 13:20

Hejsa.

Da jeg i dette forum kan forstå at det er uhensigtsmæssigt at bruge to HTPC programmer, vil jeg da gerne spørge om der er et alternativ til at bruge WMC kombineret med DVBViewer. Jeg ønsker at køre en Stofa DVB-C løsning.

Med andre ord: Findes der noget mediecenter-software der kan håndtere danske undertekster og MPEG4? En lækker grafisk brugerflade og gode features er naturligvis også at foretrække

Hvis der findes dette kunne jeg måske alligevel godt overveje at bygge mit mediecenter selv eller i det mindste købe et færdigt mediecenter uden software.

Jan

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 13:35

Mediaportal skulle opfylde dine ønsker.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af acidman acidman skrev:

Hejsa.

Da jeg i dette forum kan forstå at det er uhensigtsmæssigt at bruge to HTPC programmer, vil jeg da gerne spørge om der er et alternativ til at bruge WMC kombineret med DVBViewer. Jeg ønsker at køre en Stofa DVB-C løsning.

Med andre ord: Findes der noget mediecenter-software der kan håndtere danske undertekster og MPEG4? En lækker grafisk brugerflade og gode features er naturligvis også at foretrække

Hvis der findes dette kunne jeg måske alligevel godt overveje at bygge mit mediecenter selv eller i det mindste købe et færdigt mediecenter uden software.

Jan



Vista MCE med TV PACK kan det du vil:Optage og vise HD.....Benytter det selv med stofa...

Det du kigger efter er et setup som dette:
Hardware:
MSI K9N2GM-FIH 632KR
Athlon X2 4850e 431kr
Samsung EcoGreen F1 DT HD103UI 1TB 634kr
PioneerBDC-202BK 782kr
Antec VERIS Fusion Remote Black 1107kr
Kingston ValueRAM 2 x 1 GB 220kr
DE FloppyDTV DVB-C x 2 2500kr
Irdeto CAM by SMIT x 2 580kr
Logitech Harmony 525 x 2 762kr
LINKSYS Media Center Extender DMA2100 1058kr


Software:
Microsoft Windows Vista Ultimate w/SP1 1299kr
Arcsoft TotalMedia Theater 400 kr

I alt 10405kr

For Dualtuner, Bluray(med 7.1lyd), Multirum (to universalremotes og en extender) 1 GB harddisk, 2 GB ram.


Redigeret af Patriarken - 10-Februar-2009 kl. 14:35
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 14:22

Hej Flemming.

Tak for endnu et hurtigt svar. Jeg har selv haft besøgt MediaPortal inden jeg postede dette her spørgsmål og var spændt på om nogen ville nævne Mediaportal som en mulighed  

Jamen hvorfor dælen bruger man så ikke bare Mediaportal istedet for at skrive frem og tilbage om uhensigtsmæssigheden ved brug af to HTPC programmer? Jeg gætter på der er nogle grunde til dette, for DVBViewer skulle jo være suveræn til TV-signal-fremvisning og WMC har vel noget nær den fedeste brugerflade + integerede features som Sputnik - og vel i det hele taget mere integreret med Windows.

Men hvis MediaPortal også er en god TV-signal-fremviser og også understøtter danske undertekster+MPEG4 som DVBviewer, så er det måske DET jeg skal satse på til min Stofa DVB-C løsning?

Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 14:25

Hej Patriarken.

Da overlappede vores postings hvis hinanden. Tak for dit indlæg - det vil jeg bestemt studere nærmere. Jeg kunne forestille mig at det ikke er let at skaffe TVPACK som privatperson? Det er vel under normale omstændigheder umuligt.

Forstår jeg det rigtigt at det er TVpack der giver MCE understøttelse af undertekster+MPEG4?

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af acidman acidman skrev:

Hej Patriarken.

Da overlappede vores postings hvis hinanden. Tak for dit indlæg - det vil jeg bestemt studere nærmere. Jeg kunne forestille mig at det ikke er let at skaffe TVPACK som privatperson? Det er vel under normale omstændigheder umuligt.

Forstår jeg det rigtigt at det er TVpack der giver MCE understøttelse af undertekster+MPEG4?



Mja....Nu vil jeg ikke opfordre til ulovligheder...  Man kan prøve denne søgning og tænke sit.... TV pack'en tilføjer i øvrigt ikke mpeg4 det kræver to minutters arbejde når du har tvpakken, vha et hack som findes på microsofts eget forum og som IKKE er blevet lukket...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 15:23
Jeg takker for inspirationen og hjælpen :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu