recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvem har prøvet at streame film herfra?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvem har prøvet at streame film herfra?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvem har prøvet at streame film herfra?
    Sendt: 14-Februar-2009 kl. 13:03
Undskyld overskriften, kunne ikke finde bedre beskrivelse...

Jeg sidder og overvejer at leje en film eller 2 herfra, men er der nogen der har prøvet det? så lige en trailer, og det så fornuftigt ud umiddelbart...

Kunne da godt finde på at smide en rund 20'er for at se dark knight... men hvis det er elendigt, så gider jeg ikke ;-)

andre der har prøvet?
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

Undskyld overskriften, kunne ikke finde bedre beskrivelse...

Jeg sidder og overvejer at leje en film eller 2 herfra, men er der nogen der har prøvet det? så lige en trailer, og det så fornuftigt ud umiddelbart...

Kunne da godt finde på at smide en rund 20'er for at se dark knight... men hvis det er elendigt, så gider jeg ikke ;-)

andre der har prøvet?


Synes du virkelig at det ser ordentligt ud med den bitrate? Lidt over 1 Mbps er ikke ret meget specielt hvis det er CBR (som streaming typisk er). Derudover er der hele DRM-problematikken som kan give mange grå hår i hovedet hvis det ikke virker..

[fra deres FAQ]
Hvad er WMV?
Filmfilerne i butikken af typen WMV 1600 kbit/s (Windows Media Video) med DRM (Digital Rights Management). Bitraten til billedet er 1250 kbit/s, bitraten til lyden er 384 kbit/s og så vidt som muligt i 5.1 surround sound. WMV kan afspilles på alle PC'er. Hvis du benytter Mac eller Linux, vil du ikke kunne afspille WMV-musikfilerne. Det skyldes at de er beskyttet med DRM, og Mac understøtter ikke dette system. DRM er et krav fra rettighedshaverne.




Redigeret af JesperLund - 14-Februar-2009 kl. 14:10
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:



Synes du virkelig at det ser ordentligt ud med den bitrate? Lidt over 1 Mbps er ikke ret meget specielt hvis det er CBR (som streaming typisk er). Derudover er der hele DRM-problematikken som kan give mange grå hår i hovedet hvis det ikke virker..

[fra deres FAQ]
Hvad er WMV?
Filmfilerne i butikken af typen WMV 1600 kbit/s (Windows Media Video) med DRM (Digital Rights Management). Bitraten til billedet er 1250 kbit/s, bitraten til lyden er 384 kbit/s og så vidt som muligt i 5.1 surround sound. WMV kan afspilles på alle PC'er. Hvis du benytter Mac eller Linux, vil du ikke kunne afspille WMV-musikfilerne. Det skyldes at de er beskyttet med DRM, og Mac understøtter ikke dette system. DRM er et krav fra rettighedshaverne.




Ja jeg syns det var ganske acceptabelt, men i de gode gamle dage kunne jeg jo også finde på at se en film fra det der "internettet" i 480x250 eller sådan noget lignende, jeg er bare åben overfor streaming idéen, og syns godt jeg vil afprøve det.

sjov formulering i øvrigt, hvis du har mac eller linux vil du ikke kunne afspille musikfilerne, vil det sige man kan se filmen, men ikke høre lyden?
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

sjov formulering i øvrigt, hvis du har mac eller linux vil du ikke kunne afspille musikfilerne, vil det sige man kan se filmen, men ikke høre lyden?


Nej, du vil næppe kunne se noget som helst medmindre du bruger Windoze. DRM er en fantastisk ting, men de skal da have credit for at advare brugerne.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

DRM er en fantastisk ting (...)

Så har vi hørt det med - og så fra Jesper Lund
(Er du fuld?)
Venligst
Søren
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

DRM er en fantastisk ting (...)

Så har vi hørt det med - og så fra Jesper Lund
(Er du fuld?)
Venligst
Søren


Nej, det er meget enkelt. Når folk har brugt Windoze Media DRM i et stykke tid og er blevet trætte af det (banken forlangte at Windoze skulle geninstalleres og så var musik/film licenserne væk...), hopper de helt automatisk over på Linux. Derfor er DRM fantastisk.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 22:18


Edit: Jeg er bare ikke så hurtig, men nu forstår jeg


Redigeret af Breddam - 14-Februar-2009 kl. 22:19
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu