recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Noob spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNoob spørgsmål

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af ***7*** ***7*** skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 PS3 og DVD afspiller tilsluttes direkte til TV med HDMI, og lyd fra dem til Reciver med Coax/Toslink, lyd fra TV til Reciver med RCA kabel. Du kan selvfølgelig også tilslutte de 2 enheder med HDMI til Reciver, men det er IMHO ikke nødvendigt.

Ok mange tak. Jeg går så ud fra at de coax/toslink og RCA er noget der forefindes på alle enheder i nødvendigt antal, eller tager jeg fejl her. Er det så analogt eller er det noget helt andet.

 En Reciver i dag (Surround) har naturligvis et passende antal af tilslutninger både Digitale og Analoge.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
***7*** Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 22:25

Oh nu gik det lige op for mig at jeg misforstod dit indlæg Puma så du mener modsat Radiomanden at jeg skal tilslutte alt til receiver med HDMI, så derfor der er flere HDMI stik på en receiver, men det er altså ikke nødvendigt hvis bare TV har HDMI stik, så kan jeg vælge om jeg vil tilsutte min PS 3 og DVD til TV eller Receiver efter eget valg, og vil stadig være i stand til at køre lyden over forstærkeren og de tilhørende højtaler, er det rigtig forstået?

Vil der være billedsmæssig forskel på at køre DVD over receiveren, som at køre den over TV, jeg tænker hvis TV altid skal scalere til sin native opløsning, så er der vel kun tabsrisiko ved at køre DVD over receiveren og ingen gevinstmulighed eller hvad?

Til top
***7*** Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 22:30

Citér

 En Reciver i dag (Surround) har naturligvis et passende antal af tilslutninger både Digitale og Analoge.

Tak så er jeg mere rolig, vil bare gerne være sikker på ikke at købe katten i sækken da det tit er resultatet af manglende viden. Med et begrænset budget hvor den roste Onkyo 606 ligger i øverste ende med sine 3500 kr, er der så bedre valg eller nogle matchende der er billigere, og hvad betyder det med DVD-A/SACD format?

Og hvis de ikke kan dekode HD lyd, er der så andre dele i ens system der kan gøre det istedet? Hvad hvis ens ps3 kan men receiveren ikke kan og ps3 går igennem receiveren?

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 22:45
Onkyo 606 kan alt det du ønske. Hvis du køber en anden uden dekoder
så kan din ps3 gør det via hdmi. Men du får ikke en meget billigere og bedre end en Onkyo 606. Der er dog forskellige forstærker som har hdmi, men de kan alligevel ikke kører HD-lyd. Men de fleste nye forstærker skulle gerne virke.

 

Redigeret af xcardman - 15-Februar-2009 kl. 22:47
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 23:06

Som Puma så rigtigt siger skal du se en kommende reciever som "kernen" i dit setup. Her sættes alle afspillere til med HDMI eller komponent, og styres suverænt af recieverens remote. Er også nødvendigt hvis du vil have gavn af HD lyd, som _ikke_ kan overføres via coax/optisk.

Fra recieveren behøver du så kun en enkelt forbindelse til TVet med HDMI.

Til top
***7*** Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 23:14

Så jeg kan næsten konkludere at med TV, DVD og PS3 (som jeg bruger til BluRay den nærmeste fremtid) så skal jeg helst have min 3 HDMI indgange og så skal jeg under alle omstændigheder op og give omkring de 3000 kr.

Overvejer enten et Denon setup eller denne Onkyo 606 3400 kr. med min Philips DVD afspiller, eller med en Pioneer DV610AVK til 999 kr.

Er der bedre alternativer inden for dette < 5000 kr setup minus højtalere som er noget nemmere at købe til og skifte ud?

Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 01:46
Både Onkyo og Denon er gode bud på morderne surround receivere som vil kunne dække dine behov...størrelse på den enkelte model afhænger lidt af hvor mange watt den skal kunne yde, samt kvaliteten på billedprocesser osv....Onkyo 606 eller Denon 2308 er gode bud på en løsning som vil kunne opfylde din krav til prisen.
Til top
***7*** Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 01:51
Ok men Denon 2308 er vel bare markant dyrere end 3400 kr, jeg ser hifiklubben har 2309 (går ud fra det er dette års udgave af samme model) til 5999 kr.
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 02:00

Jeg har lige checket på HIFI Klubben kan godt se at 2309 koster 5999 samt til min forundring er 1909 som også er en ny model åbenbart udgået på siden ??? har selv se sådan, nok den model som kommer nærmest på Onkyo 606....Men du kan jo blot vælge Onkyo´en det er trods alt den de fleste i dette forum har, er dog personlig ikke som vild med deres design.....

Ja de Denon modeller som hedder 09 er de nye modeller

Til top
***7*** Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 02:06

Ja men 1909 ligger vel også min på 4000 kr. hvis det er ny model mellem 1709 og 2309 og derfor ca 20% dyrere end 606éren og ja strømlinet er den ikke men den syner af power og kvalitet trods alt. Passer vel også lige så godt til forskellige afspillere som Denon gør, hvis altså ikke det skal matche.

Edit: 4400 kr på audiosound.dk så valget vel nemt hvis de kan det samme



Redigeret af ***7*** - 16-Februar-2009 kl. 02:23
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 10:18

Ja ! jeg ville vælge en Onkyo 606 til det prisniveau den åbenbart kan købes til..det rent faktisk ret billigt for en receiver med de specifikationer..

Og ja ! Onkyo 606 vil kunne dække dine behov vedr. tilslsutninger af både ps3 og dvd afspilller via HDMI samt et HDMI udgang til fjernsynet....Og som tidligere nævnt er der rigtig mange af medlemmerne i dette forrum som har Onkyo 606 receiver, så der rig mulighed for at få gode råd vedr. opsætning og indstillinger osv. 

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu