recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Begrænsning for public service tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBegrænsning for public service tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Emne: Begrænsning for public service tv
    Sendt: 02-Marts-2009 kl. 08:34
Nu skal det ikke mere være muligt automatisk at se public service kanaler via sin antenneforening - selvom vi alle betaler for dem!
Se: http://kpn.dk/article1618908.ece

Redigeret af T-teknik - 02-Marts-2009 kl. 08:40
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2009 kl. 09:28
En ny fortolkning af must carry begrebet giver jo frit slag for kanalfordelingen.
Måske for de kommende DR kanaler.

Redigeret af T-teknik - 02-Marts-2009 kl. 09:29
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2009 kl. 10:27

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

En ny fortolkning af must carry begrebet giver jo frit slag for kanalfordelingen. Måske for de kommende DR kanaler.

Det giver heller ingen mening at have "must carry" på 10-20 kanaler, så set i det lys er det fint at kun DR1 og DR2 er pålagt de krav.

Man kan så debatere fornuften i, at betale for noget man ikke kan se, via medielicensen. Og den debat vil nok blusse op igen, senest når DR Børn, DR Historie og DR HD går i luften.

Jeg tror dog ikke på ideen med at gøre medielicensen valgfri, da public service netop skal være uafhængig af hvilke programtyper der "sælger godt", men istedet skal give et bredt udvalg af tilbud store som små.

Men politikerne kommer nok snart til at genoverveje om medielicensen kan konverteres til en medieskat istedet. Altså at pengene opkræves over skatten, og DR kommer på finansloven.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2009 kl. 10:54
Nogle synes sikkert det er ok med den ændring - der er jo nogle som hader DR. - Man skal måske passe på, at glæde sig for tidlig til, at DRs kommende kanaler bare er at finde i sin lokale antenneforenings net.
I mit tilfælde, hvor kanalvalg ikke mere er muligt, da bestyrelsen vælger ud fra kontigent. - Selvom en del stadig foretrækker DRs udbud, så kan min antenneforening undgå at være med fra start, med udgangspunkt i den nye fortolkning og måske begrunde med omkostning for ikke at tage de kommende DR kanaler med. - Eller måske selv bestemme, hvem der skal have mulighed for, at se dem.

Når politikerne har valgt at støtte tanken om flere kanaler til DR, så virker det påfaldende, at løse public service forpligtigelserne fra antenneforeningerne.

Jeg synes, det er forvirrende med det der sker i medieverden - man ved snart ikke hvilke muligheder der er.

Medieskat er jeg lidt mistænksom over for om det så bliver politisk styrende med den til hver tid siddende regering.     

Redigeret af T-teknik - 02-Marts-2009 kl. 11:05
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2009 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

En ny fortolkning af must carry begrebet giver jo frit slag for kanalfordelingen. Måske for de kommende DR kanaler.

Det giver heller ingen mening at have "must carry" på 10-20 kanaler, så set i det lys er det fint at kun DR1 og DR2 er pålagt de krav.

Hvorfor giver det 'ingen mening' ?   Jeg synes det giver aldeles udemærket mening.  

Men jeg synes også at stemmetallene ved kanalafstemninger skulle divideres med kanalprisen (+1 øre).

Lars 



Redigeret af reslfj - 02-Marts-2009 kl. 16:44
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2009 kl. 17:09
Jeg har en mistanke til, at det YouSees skyld, vi ikke har direkte kanalvalg mere, eftersom de efterhånden står for hele kanaludbuddet i vores antenneforening.
Men ellers mener jeg borgerne må forlange, at alle public service kanalerne SKAL være en del af de lokale net - idéen med medielicens SKAL være til gavn for dem som betaler den.
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2009 kl. 19:47
Ha´ forståelse for, hvis det har været nævnt, men kan folk uden kort modtage DRs kommende kanaler via HD dekoderen?
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 20:47

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Ha´ forståelse for, hvis det har været nævnt, men kan folk uden kort modtage DRs kommende kanaler via HD dekoderen?

DR's programmer vil være ukrypterede og kan modtages med en modtager der overholde spec. for DVB-T og MPEG-4 HP @ L4

TV2 vil efter de nu gældende planer blive kodet i 2012 samtidig med skiftet til MPEG-4. 

Men det er en ringe plan for TV2.  Næsten alle reklamebetalte public service kanaler i Europa har pt. uhyre store økonomiske problemer.

Det bør løses ved, at aftaler om fri økonomisk konkurrence på tv markedet ophæves i EU og public stationer for en forret til alle reklame indtægter.

Public service stationer og aviser er bydende nødvendigt for at opretholde sammenhængskraften i vore samfund.  

Det er nødvendig kulturpolitik og ikke økonomisk politik. 

Helt private tv stationer må klare sig med 'smulerne fra de riges bord' eller lukke 

Lars   

 

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu