recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Multimedie distribution
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMultimedie distribution

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 18:06

Er der nogen som kan svare på mine sidste to indlæg?

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2009 kl. 13:07

Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Er der ikke noget med, at man kan se/optage flere kanaler, hvis kanalerne er indenfor samme MUX (dog ved jeg ikke lige, hvad MUX er)

Det er der noget software der kan, f.eks DVBviewer.

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2009 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Hvordan virker en extender helt præcis? Er brugerinterfacet på en extender det samme som MCE?

Er ens extender ligeglad med om man kører MCE, Medieportal eller et helt andet medie center program på sin server/host pc?

Man man bruge Medie portal TV server sammen med MCE og få det til at spille samme med ens extender?

En extender virker næsten som at sidde med selve media centeret i sig selv. Der kan være lidt knas omkring netværksdrev, men ellers er det præcis det samme, og ser lige sådan ud.

Du kan kun bruge exntender sammen med Microsoft Media server. De andre software (DVBviewer og MediaPortal) bruger deres egen software som server/klient, og kræver en computer som klient.

 

Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 11:40

Projektet bliver ikke til noget i denne omgang. Jeg ser tiden lidt an, og håber på der kommer en mere samlet løsning på et tidspunkt samt at lovgivningen følger med tiden (at det bliver lovligt, at bryde kopisikringen for at kopiere ens købte dvd´ere, cd´er og bluray over på harddisk).

Mange tak for hjælpen alle sammen 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu