recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alt i en
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlt i en

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

så hvis jeg bare vil have én enhed som klarer det bare nogenlunde så er vi tilbage til at det skal være en HTPC i form af enten en computer i klassisk HTPC format eller en asus eee box 204 måske?

squeezebox og sonos afspiller vel ikke video mm



Nå nej. Undskyld. Glemte lige hvad det var tråden handlede om
Ja så er det nok AppleTV eller HTPC. Hvis altså ikke Tvix/NMT.
Hvorfor skal det partout samles i en enhed?
Tror personligt mere på at skille det ad. Kvalitets- og stabilitetsmæssigt altså. Og så have materiale(lyd, billede,film) lagret på NAS eller server.
Panta rei
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 18:17

en simpel grund..) dovenskab..)

jeg kunne bare godt tænke mig at have det i en lækkert overskueligt boks, og har self kig på HTPC, men kunne være najs hvis man lige kunne hive det ned i størrelse af fx apple tv eller PH.... hvordan fungerer det der tvix noget? har godt set det nævnt flere steder, men har aldrig kigget nærmere på det?

Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

en simpel grund..) dovenskab..)

jeg kunne bare godt tænke mig at have det i en lækkert overskueligt boks, og har self kig på HTPC, men kunne være najs hvis man lige kunne hive det ned i størrelse af fx apple tv eller PH.... hvordan fungerer det der tvix noget? har godt set det nævnt flere steder, men har aldrig kigget nærmere på det?



Hvad det her angår, så virker en Tvix som en NMT afspiller (Popcorn osv).
Den er ingen ørn når det kommer til musik og fotos. Selv om det da sagtens kan lade sig gøre, men musikdelen i den er meget basal.
Og det vil kræve at du tænder fjernsynet for at kunne navigere (som med en Popcorn).
Popcorn, og de øvrige NMT afspillere, og Tvixen er konkurrerende produkter. Det er film det handler om.


Redigeret af KissmeTiger - 04-Marts-2009 kl. 18:28
Panta rei
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 18:53

hmm ok tak for den korte intro..) er gået igang med at læse om Tvix 6500a, og der er åbenbart 3parts apps som kan hjælpe på musik delen de refererer til """check MPC KB forum for information"""

reviewet er her:

http://www.mpcclub.com/modules/Reviews/reviews/review_tvix_m 6500a.pdf

Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

hmm ok tak for den korte intro..) er gået igang med at læse om Tvix 6500a, og der er åbenbart 3parts apps som kan hjælpe på musik delen de refererer til """check MPC KB forum for information"""

reviewet er her:

http://www.mpcclub.com/modules/Reviews/reviews/review_tvix_m 6500a.pdf



Ja, kender godt anmeldelsen.
se her 

Panta rei
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 21:55

super lærerigt at læse den, så jeg kan forstå du besidder en?

hvordan kører den? og har du prøvet noget fra den side opentvix? går ud fra det er folk der har fiflet med firmwaren for at få den til at fungere bedre?

Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 23:34
Jeg synes efterhånden Tvixen performer ganske godt. Der har været nogle vanskeligheder undervejs, men der er løbende kommet nye firmwares, og specielt med den sidste er det blevet godt. Jeg har også en Istar mini(NMT afspiller med samme funktionalitet/firmware som Popcorn Hour), men bruger den næsten ikke. Tvixen er min foretrukne.
Jeg har opentvix firmware på min, men jeg har stort set ikke benyttet mig af de ekstra muligheder der ligger i det.
Et godt sted at holde sig orienteret vedr. Tvix(og NMT for den sags skyld) er på www.mpcclub.com.

Men som tidligere nævnt så tror jeg ikke Tvix er det du leder efter hvis den skal fungere som musikafspiller. Hvad det angår er den for dårlig.
Panta rei
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 09:03

ok tak for det korte men informative reply, jeg tror jeg vil fræse lidt rundt på nettet og se om der er nogle der har lavet tilføjelser til musikdelen på det opentvix SW....

ellers så jeg også lige her at en mulighed kunne evt være en asus eee box 204 til film og så smide en squeezebox oven i hatten... men så er det en helt anden pris og så er jeg også ude i det med flere systemer igen... håber på at jeg støder på noget fornuftigt til musikken...

Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 15:40
Hej,

Jeg vil til enhver tid vælge SONOS iht. musik og så finde en f.eks. TViX som medie afspiller.

SONOS er bare smart til musik - og kvaliteten er i top. Syntes logitech virker billig ved siden af.

Iøvrigt kan man bruge sin iPOD touch eller iPHONE som fjernbetjening - total cool !!

Mvh. Torben
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 18:10
ja det er også en mulighed, men det med apple gadget styring gælder jo kun hvis man HAR en derudover kan squeezeboxen det samme og prismæssigt synes jeg nok at sonos ligger lige højt nok... og kan faktisk bedre lide designet fra logitech.. marginalt.. men bedre
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 20:04

Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:


SONOS er bare smart til musik - og kvaliteten er i top. Syntes logitech virker billig ved siden af.
Iøvrigt kan man bruge sin iPOD touch eller iPHONE som fjernbetjening - total cool !!
Mvh. Torben

Det den jo også
Til gengæld, kan recieveren gemmes ude af syne f.eks. bag sofaen, så man kun skal have sin IPOD eller IPHONE fremme for at styre den.

MVH
HPDahl
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu