recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC HomeTrio overvejelser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC HomeTrio overvejelser

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 01:21

Tak for feedback! Jeg synes også at jeg har læst flere steder, at TDC TV kører meget stabilt - derfor undrer det mig at jeg er ramt af så mange digitale udfald, som er tilfældet.

Min KISS boks hedder også KMM3010-DK og må skynde at rette mig selv: Den er fra sommeren 2008 og ikke 2007 som tidligere beskrevet. Den kører en clientsoftware ver. 1.2.46058.44, men jeg har ikke på noget tidspunkt haft held til at opdate softwaren på den - hverken med 3 x sluk/tænd eller de 5 min. slukkepause som du foreslår, BorgHammer :-(

  • 1. Måske skyldes det blot at jeg allerede har denne seneste software?

Jeg har tjekket LAN-kablet fra Siemens routeren og endda skiftet det af flere omgange for netop at sikre, at mine netværkskabler ikke var problemet. Den fryser stadig i snit et par gange i timen, så intet er blevet bedre i løbet af de ca. 3 dage jeg har holdt øje.

  • 2. Af samme grund har jeg tænkt mig at fejlmelde den til TDC, men det kan jeg vel tidligst gøre på mandag, når jeg har fravalgt en serviceaftale man skulle betale ekstra for?

Jeg håber at der snart kommer en løsning på mine problemer med disse udfald, da de er enormt generende. Til allersidst har jeg lige et kort spørgsmål vedr. antallet af strømme. De står anført til SD/HD: 2/0 i systeminfo, men da jeg inden jeg flyttede til min nye lejlighed, fik målt adressen positiv til det maksimale udbytte på i alt 4 tv-strømme, går mit spørgsmål på:

  • 3. Hvordan opnår jeg flere strømme end de 2 jeg i forvejen ejer?
  • 4. Jeg betaler kun for 10 MBit gennem min HomeTrio netop nu, men hvis jeg opgraderer til 20 MBit, kommer der så automatisk flere strømme til rådighed, så jeg vil kunne optage 2 kanaler og se en tredje, som flere af jer oplyser er muligt?

På forhånd tak for tilbagemeldinger!



Redigeret af Marco - 05-April-2009 kl. 01:23
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 19:36
3.
Ved at bestille dem og betale for dem :-)

4.
Nej.
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 20:03
Jeg springer lige ind...
Jeg vil også gerne have Home Trio
Men hvad er det der med strømme? Hvis man har 10 GB, så har man to strømme?
Betyder det, at man kan optage en eller to ting og se én ting, eller hvad?
Og hvodan får man målt telefonstikkets kapacitet?

Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
truntemus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 20:12

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg springer lige ind...
Jeg vil også gerne have Home Trio
Men hvad er det der med strømme? Hvis man har 10 GB, så har man to strømme?
Betyder det, at man kan optage en eller to ting og se én ting, eller hvad?
Og hvodan får man målt telefonstikkets kapacitet?

For at se tv på et fjernsyn, kræves der en TV-Session. For at optage en udsendelse på en anden kanal end den du ser kræves der yderligere en TV-Session. Du kan også nøjes med kun at bestille 1 TV-Session men så må du nøjes med at optage det du ser. 1 TV-session bruger imellem 2,5 og 4 Mbit såvidt jeg husker som du skal trække fra de 10Mbit så er der resten tilbage til surf på internet.

Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 21:29
Nej Jacob

Din totale kobberhastighed minus TDC TV = den Internet hastighed du kan få. Dvs. hvis dit kobber kan trække 14 Mbit total set, og du har KISS boksen i stuen med 2 TV strømme så du kan se et program og optage noget andet trækker du ca. 8-9 Mbit fra og har 4-5 Mbit internet tilbage.
Men spørger du TDC sælger de dig flux en 10 Mbit Internet forbindelse, dog undlader de fortælle dig du kun kan køre 10 Mbit om natten når fruen ikke ser "QTV" og du er færdig med at optage Fodbold.

TDC kan sagtens narre jer til at både betale penge for en 10 Mbit Internet forbindelse samtidig med TV strømme. Læs det med småt... DET er bondefangeri!!

læs forummet igennem for hav af tråde med Home Trio fusk fra TDC side. Man bliver total narret, selvom TDC TV produktet er det fedeste produkt, narre TDC kunderne med resten i Home Trio pakkerne.
Og man bliver også fuppet med telefoni har jeg lige ladet mig fortælle af en ven..... fusk!

Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
felix29 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 08:06

Borghammer..

Det er så en sandhed med et par twists. For enten skal din hastighed hedde 20 m/bit eller 10 m/bit. ikke noget med 14 m/bit.

Jeg stod nemlig i den situation at jeg bor for langt fra centralen og ikke kan komme op på 20 M/bit. TDC kunne give mig de 14 m/bit (og fakturere mig for 20 m/bit) men så kunne jeg kun få 1 tv strøm.

Jeg spurgte teknikkeren da han kom om hvordan det kunne hænge sammen. Han sagde at i en 10 M/bit forbindelse kan de alokere den mængde m/bit der skal bruges til 2 tv strømme. Skulle min kaldes en "20 m/bit" ville det blive en løsning med 10 M/bit dedikreret internet og de sidste 4 ville være dedikeret til 1 tv strøm. Deres software/hardware halløj kunne ikke gøre det anderledes.

Jeg valgte at gå ned i hastighed. For at få de 2 tv strømme (den ene strøm er jo gratis de første 6 måneder) Og jo jeg kan da mærke at det går lidt langsommere når vi har begge pc'ere i gang med hæftig net trafik. Men jeg føler slet ikke at jeg er bombet tilbage i 64K modem tiden.

Jeg er ikke den store fan af TDC, slet ikke. Men at kalde det bondefangeri, er grove ord. Hometrio er en kompleks fætter, og man skal være klar over hvad man går ind til. Jeg sætter min lid til at TDC arbejder på at få gjort det hele bedre og få fjernet nogle af de børnesygdomme der har været ved det. Men det kræver så også at der er nogen der har denne pakkeløsning, for ellers kommer det ikke penge i kassen til forbedringer.

 

Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 13:55
Nu har jeg ikke sagt noget med en 14 Mbit forbindelse???
Dog hvis du læste efter, skrev jeg du kan risikere at du kun har 14 Mbit hul igennem i dit kobber, og ud af disse 14 Mbit skal du have TV og Internet. Og sådan er virkeligheden.

Jeg er bare sådan skruet sammen at hvis jeg har 2 TV strømme på en 14 Mbit linje så kan TDC ikke sælge mig mere end 4-5 Mbit Internet (eller hvad den højeste  hastighed nu enten hedder under 5 Mbit), og ikke 10 Mbit. For jeg kan ikke få 10 Mbit, kun midt om natten, og der sover jeg. Det er lige nøjagtig hvad jeg vil betegne som bondefangeri. Prøv lige læs det hav af tråde omkring Home Trio og det de røver folk med.

Jeg vil have hvad jeg betaler for. Det er også derfor jeg idag kun har TDC TV på kobberlinjen og Internet + telefoni via Fiber. Der får jeg 25 Mbit som jeg betaler for, hverken mere eller mindre. Sådan! Der får jeg også fri telefoni til 119.- DKR / md og ikke noget med forbrugs afregnet Home Trio osv. som folk kommer til at læse bagefter, for det koster....
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu