recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - (mit første indlæg) TV-tuner til PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket(mit første indlæg) TV-tuner til PC

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Open Mind Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Marts-2009
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

denne  http://www.dustinhome.dk/pd_5010206525.aspx?csref=Kelkoo_501 0206525
Hauppauge WinTV HVR-930C - DVB-T/DVB-C modtager / analog TV tuner - Hi-Speed USB

Kan udvides med kort læser http://www.hauppauge.co.uk/site/products/data_ci.html  ( + cam som passer til din udbyder). Kan du senere se og optage de digitale kanaler.



Hvis jeg køber den der Hauppauge HVR-930C, som du linker til, kan jeg så se alle mine tv kanaler i windows mediacenter og optage tvprogrammerne, (fx Top Gear) i god kvalitet? og kan jeg så se Must Carry kanalerne i digital kvalitet?
(Samsung TV + Apple TV 4K + Denon receiver + Dali højttalere)
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 14:38
Required OS Microsoft Windows XP SP2, Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005, Microsoft Windows Vista

 

Kort svar ja.
Men du skal huske at når du optager fra de analog kanaler så bliver det ikke dvd kvalitet ! Billedet bliver ikke bedre end det signal du optager fra.

Jeg bruger selv en Hauppauge HVR-900 som kan tage analog tv gennem antenne og kabel + DVB-T (Digital gennem antenne).
Når jeg optager analog tv gennem den i vista med Win TV (medfølgende program) i høj optage setting, og bagefter brænder det ud på dvd, så svare det meget godt til det billede jeg normalt har på fjernsynet fra analog kabel tv.

.....
Til top
Open Mind Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Marts-2009
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Kort svar ja.
Men du skal huske at når du optager fra de analog kanaler så bliver det ikke dvd kvalitet ! Billedet bliver ikke bedre end det signal du optager fra.

Jeg bruger selv en Hauppauge HVR-900 som kan tage analog tv gennem antenne og kabel + DVB-T (Digital gennem antenne).
Når jeg optager analog tv gennem den i vista med Win TV (medfølgende program) i høj optage setting, og bagefter brænder det ud på dvd, så svare det meget godt til det billede jeg normalt har på fjernsynet fra analog kabel tv.

Vil det sige at jeg kan forvente nogenlunde samme kvalitet ved at optage via computeren som via almindelig harddiskoptager? eller kan jeg opnå bedre kvalitet ved at bruge en almindelig harddiskoptager (fx philips)?



Redigeret af Open Mind - 12-Marts-2009 kl. 16:14
(Samsung TV + Apple TV 4K + Denon receiver + Dali højttalere)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu