recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken netradio til min far?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken netradio til min far?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
BRAS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 11:13

 

Hej Mogens

Jeg har selv en Iradio for Ipod og er tilfreds med den.

Jeg kører vis toslink -> DAC -> forstærker og er egentlig tilfreds med lyden. Jeg overvejer dog om jeg skal købe en Squeezebox, men spørgsmålet er om lyden bliver bedre. Har du evt. prøvet at lave en A-B test mellem SB og Noxon ? ( og så har SB jo ikke UPNP )

Hvis du søger hjælp til Noxon så er dette forumet du skal henvende dig på http://www.hifi-forum.de/index.php?action=browseT&forum_ id=181&thread=29&postID=1852#1852  ...da Terratec har en freelance ansat til at formidle spørgsmål / problemer ( brugeren er Shaddi ) ..... og du kan skrive på engelsk

Husk på at der ofte kommer nye beta opdateringer som kan hentes fra Deres FTP server http://ftp.terratec.de/HomeEntertainment ( er vist ikke tilgængelig lige nu )

 

M.v.h.

 

Til top
broeman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 12:02
Jeg kan kun anbefale Noxon iRadio, som i hvertfald ligner den (og har samme features), en af mine venner har købt i Aldi. Han er yderst tilfreds med den.
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 12:57

@BRAS: Jeg har ikke lavet A-B test. Jeg har kun lyttet med høretelefoner på (Og i grunden slet ikke prøvet at lytte efter kvaliteten). Mit udstyr er iøvrigt ikke i HIFIklassen, så jeg kan slet ikke udføre en test som er noget værd for dig. Men alle squeezeboxene har spdif, så du kan fortsat bruge en ekstern DAC, hvis ikke den indbyggede DAC er god nok til dig.

For mig er Noxon slet ikke interessant i forhold til SB Duet, udelukkende pga fjernbetjeningen. Det ER altså smart at man har en skærm på den, så man kan browse pladesamlingen uden at stå lige foran anlægget.

Stod jeg som kommende musik-stremaer og skulle vælge mellem SB Classic (Som jeg ikke kender first hand) og Noxon audio 2, så vinder Noxon på at den har knapper, så man kan betjene den uden remoten. Den har usb-indgang og iPod-dock. Og til rent internetradio-forbrug, så går det som en leg at få til at spille. SB Classic vinder på design og fremtidsmuligheder (Duet controller, syncronisering mv). Jeg ville vælge en SB Duet igen. Eller en SB Classic nu og så spare op til en Controller.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu