recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 signaler i tv eller DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket2 signaler i tv eller DVD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Palme8 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2009
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: 2 signaler i tv eller DVD
    Sendt: 20-Marts-2009 kl. 14:59

Jeg har i øjeblikket kabeltv.

Jeg overvejer at anskaffe mig med tiden en digital tv-antenne også da jeg derved kan få nogle kanaler som kabeltv ikke har.

Kan jeg via en antennefordeler, som jeg vil sætte direkte i tv'et, og i denne antennefordeler vil der så kommer 2 ledninger i med et signal fra kabel-tv og et signal fra den digitale antenne. Kan det lade sig gøre sådan ?

Eller jeg kunne selvfølgelig også lade begge signaler gå via en antennefordeler direkte ned i DVD-hardiskoptageren ?

Mit tv har mgp2, mgp4, dvb-c/t-tuner

Jeg vil jo meget gerne undgå en modtagerboks

 

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 15:06
Du skal have et filter som blokerer de kabel-TV kanaler (frekvenser) hvor der er DVB-T kanaler. Blokeringen vil formentlig også påvirke de nærliggende kanaler.

Det er ikke nogen god ide..
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 16:34
Ud over problemet med at filtrere kanalerne skal man være opmærksom på, at nogen fjernsyn bl.a. Sony, ikke kan indstilles til at anvende DVB-C på nogen kanaler og DVB-T på andre. Det er enten eller.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Palme8 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2009
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 16:44

Ja ok -overvejede at skifte antennestikket i tv'et når jeg ville se de digitale kanaler fra antennen og ikke kabel-tv'et. Det er forholdsvist nemt da mit tv er fritstående.

Men jeg er også i god tid - det er nogle tanker jeg har gjort mig da jeg talte med Stofa i dag og de sagde at de 3 nye kanaler fra DR ikke ville komme digital medmindre man ville betale YDERLIGERE for det. Og så var det jeg tænkte at det måtte kunne gøres på en anden måde - specielt den DR HD kanal vil jeg gerne have.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 18:58

 

 De kanaler som Boxer vil levere er med stor sansynlighed også at finde på KabelTV, så du vil ikke komme til at få kanaler som du ikke allerede har. Du kan modtage MUX 1 og 2 ved at opsætte din egen antenne og anskaffe en modtager dertil.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Palme8 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2009
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 13:08

Det er som nævnt ikke boxer jeg har som kabel-udbyder men stofa. Jeg mener ikke jeg behøver en modtager når mit tv som nævnt har mgp2 og mgp4.

Men tilbage til mit spørgsmål - hvis nogen har yderligere kommentarer til dette ?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 16:50

 

 Du vil ikke med TVet kunne modtage både KabelTV og Boxer, selv om der både er DTT og Kabel Tuner i TVet, det er kun muligt at anvende enten den ene eller den anden Digitale Tuner, derudover, så vil de frekvenser der anvendes til Boxer, også være anvendt på KabelTV, og det er jo af åbenlyse årsager ikke muligt at modtage 2 forskellige signaler på samme frekvens, så skal du kunne se kanaler fra Boxer, så skal der anvendes en seperat modtager, og en antenne dertil. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Palme8 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2009
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2009 kl. 11:46

For nu lige at slå det fast med syvtommer søm igen igen: dette har intet med boxer at gøre og jeg skal ikke have boxer.

Men jeg kan forstå at jeg ikke kan have en digital tv antenne samt kabeltv fra STOFA på en og samme gang.

Jeg kan videre forstå at jeg enten må anskaffe mig en modtager boks eller skifte ml. manuelt mellem det stik der går ind i tv'et fra enten den digitale tv-antenne eller enten stikket fra stofa

 

 

Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2009 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Palme8 Palme8 skrev:

Jeg kan videre forstå at jeg enten må anskaffe mig en modtager boks eller skifte ml. manuelt mellem det stik der går ind i tv'et fra enten den digitale tv-antenne eller enten stikket fra stofa

Hvis du modtager digitalt fra Stofa i DVB-C kan du formentlig ikke modtage DVB-T fra antenne blot ved at skifte kabel. Ihvertfald ikke på de fjernsyn, hvor man vælger enten DVB-C eller DVB-T ved kanalsøgningen.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Palme8 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2009
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2009 kl. 13:26
Ok tak for oplysninger dkscan
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu