recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af TV, regler om afstand til tv, MPE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af TV, regler om afstand til tv, MPE

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zibran Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af TV, regler om afstand til tv, MPE
    Sendt: 21-Marts-2009 kl. 16:18
< http-equiv="Content-" content="text/; charset=utf-8">< name="ProgId" content="Word.">< name="Generator" content="Microsoft Word 11">< name="Originator" content="Microsoft Word 11"><link rel="File-List" href="file:///C:%5CDOCUME%7E1%5CMarianne.MZ%5CLOKALE%7E1%5CTemp%5Cmsohtml1%5C01%5Cclip_filelist.xml" target="_blank">< style>

Hey alle

 

Jeg er endnu en af mængden, der har fundet dette forum i min søgen efter optimalt tv. Jeg har en række spørgsmål jer eksperter.

 

Jeg skal bruge et fladskærm til max 11.500 kr.

 

Jeg startede med at kigge på Sony w4500 46” og synes godt om det, men fandt ud af at det havde fået dårlige anmeldelser noget med at billede sort hvad ringe,- http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2008/10/28/Sony-Bra via-KDL-46W4500-46in-LCD-TV/p1 som vidst her – http://whathifi.com/forums/1/144898/ShowThread.aspx er dette fordi at dette tv er ringe eller har alle LCD tv det problem?

 

Jeg synes det er underligt for sony w4000 har fået vildt gode anmeldelser, men dette TV er kun 50 hz. (hvor meget betyder det endelig at det kun er 50 i forhold til 100 hz?)

 

Der ud over fandt jeg ud af at sony kun råde en til at købe 46” hvis man kan sidde over 4 meter fra skærmen (og jeg kan max sidde 3 meter fra den). Passer dette! For så skal jeg max havde et 40 -42”

 

Så kiggede jeg videre og fandt LG7000 som jeg synes så vildt godt ud men det er kun med Mpeg 2 og ikke 4…

 

Nu kigger jeg på Samsung le40a676 som både har 100 hz og MPEG 4 og til en meget fornuftig pris. Ville dette være et godt køb!

 

Det var en del, men jeg håber i kan hjælpe.

Til top
Despoint Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 281
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 17:06
Jeg synes du skulle tage og kigge på de nye Panasonic plasma skærme.
www.ppradio.dk

Nu er min forstand ikke kæmpe stor, men jeg vil til en hver tid, gå efter en skærm med 100hz.
Nu har jeg selv både mulighed for 50 og 100hz, og billedet med 100hz er så meget bedre end hvad der er med 50hz. Det skal måske siges  at jeg har et Panasonic 42PX80.
Til top
zibran Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 17:33
Hej Despoint tak for dit svar.

I det hele taget er folk her på recordere meget tændt på plasma skærme. PX80 ser jo også meget fornuftigt ud,- super pris. Det kan da godt være at jeg skal kigge den vej! Jeg troede blot at Plasma var udkonkurreret af LCD, men ud fra trådede herinde ser det ikke sådan ud! Minus ved plasma er det ikke at der er højere sandsynlighed for pixel fejl og at det vejer meget. 
Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 17:33

Nu er 100 Hz på LCD og 100 Hz på plasma jo oftest ikke det samme, så den konklsion gælder ikke det dette tilfælde.

Du kunne læse denne kommentar omkring 100/200/x Hz systemer med frame-interpolation:
http://www.av-precision.dk/nyheder/blog-flydende-kvaelstof-9 6.html

Mht. afstanden fra TVet, så kommer det an på hvilket kildemateriale du afspiller på skærmen: SD kilder (dvs. DVD og TV) kan hurtigt blive noget grovkornet, men HD kilder (dvs. BluRay eller HD TV fra din TVudbyder) kan du stort set sætte dig så tæt på som du gider - jeg kan sidde 1.5 m fra mit 50" uden at det giver problemer (ahh... lidt problemer med nakken får man vel) når jeg ser HD.

Edit: Hvem har bildt dig ind at pixelfejl er hyppigere på plasma ift. LCD?



Redigeret af T-Ras - 21-Marts-2009 kl. 17:34
Til top
zibran Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 17:45
T-ras det lyder da ikke ringe med 50", og din nakke kan fruen vel massere
Jeg vil sgu også have en stor skærm...

Frame-interpolation artiklen er spændende læsning, man skal altså ikke tænke at det er evig lykke med højere hz - eller mere flydende billeder. 

Tak for input

Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 17:48

Mht. anbefalinger så ville jeg også se på de nye Panasonic eller den ældre PX80 hvis du kan undvære MPEG4.

Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 19:46
Du kan SAGTENS sidde tre meter fra 46". Bare vent, der går en måned så har du vænnet dig til det og så vil du gerne have et der er endnu større.

Når det så er sagt så glem de TV du har haft kig på og køb det eneste rigtige der tilmed fås for menneskepenge, nemlig Panasonic. At du troede Plasma var udkonkurreret af LCD er sikkert bare en eller anden forvirret sælger der ikke har anet hvad han snakkede om... Des ses desværre ofte. Vælg plasma hvis du gerne vil se naturlige billeder og ikke gider se udsendelser / film der får det til at ligne du sidder og spiller computer :)

Venligst
Strange
Til top
zibran Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2009 kl. 12:51
Hey

Jamen hvis alle siger det må der være noget om snakken. Jeg må kigge på nogle plasma skærme!

Tak for jeres svar og hjælp! 


Til top
lasse.j5 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2009 kl. 13:47
Vil også sige at det bestemt ikke er noget problem at sidde 3 meter fra en 46" Heller ikke hvis det var 50"

Du kunne også nuppe en Panasonic PZ80

Den kan fåes til 9500 for en 46"
eller 11000 for en 50"

Der får man dælme meget skærm for pengene. Men du skal være hurtig for der er snart ikke flere på lager.
Tror ikke der er det store kvantespring fra en PZ80 til en G10 og så er der virkelig penge at spare.

tjek Pricerunner for priser
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu