recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming video til Internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreaming video til Internet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NeonTeal Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-April-2006
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming video til Internet
    Sendt: 21-Marts-2009 kl. 19:13

Er der nogen der med succes har prøvet at afspille video (WMV, MP4) filer, der ligger på en disk på "hjemmenetværket", ved at tilgå disse fra en pc "udefra" gennem internet - vel at mærke uden at have andet på "internet-pc'eren" end internet explorer og en software-player (WM-player, e.a..) - men altså ikke noget hardware, der skal medbringes til "udepositionen"?

Kan sådan noget umiddelbart understøttes at Popcorn hour eller een af de mange NAS-enheder - Synology, Qnap .. ?

Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 22:55
Du skal huske at upload hastigheden på den internetforbindelse din NAS (eller hvor du nu har videoerne) sætter en betydelig begrænsning på hvad der kan streames ud. Så med mindre du har 10 eller 20 mbit upload, vil det nok ikke være særligt anvendeligt.
Til top
NeonTeal Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-April-2006
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2009 kl. 11:23

Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

Du skal huske at upload hastigheden på den internetforbindelse din NAS (eller hvor du nu har videoerne) sætter en betydelig begrænsning på hvad der kan streames ud. Så med mindre du har 10 eller 20 mbit upload, vil det nok ikke være særligt anvendeligt.

Klart - men jeg taler slet ikke om HD-video.

WMV9 i low bitrate < 500 kbps. og allerbedst hvis NAS-systemet har WM-server funktionalitet, så den kan bruge multi-bandwidth-encodet WMV og vælge den bedste bitrate.

Primært tænker jeg på billeder fra overvågningskameraer o. lign.

Er der ingen der har prøvet noget i den stil?

 

Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2009 kl. 08:32
Der er forskellige løsninger til windows: orb.com, webguide 4, tversity. Og sikkert også flere.

Jeg ved at orb har specifik understøttelse af webcams. Det kører dog kun på windows (svjv) så din "NAS" skal køre dette selvsagt.
Til top
NeonTeal Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-April-2006
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2009 kl. 10:56

Oprindeligt skrevet af NikolajC NikolajC skrev:

Der er forskellige løsninger til windows: orb.com, webguide 4, tversity. Og sikkert også flere.

Jeg ved at orb har specifik understøttelse af webcams. Det kører dog kun på windows (svjv) så din "NAS" skal køre dette selvsagt.

TAK for det. Har prøvet Orb og det virker upåklageligt fra min alm. pc., den eneste ulempe er, at nu mistede jeg en god undskyldning til at købe en NAS ;-)

 

 

Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 19:52

har også selv lige fået øje på Orb og må sige det er super smart dog syns jeg det kune være fedt vis man kune burge det på ens NMT også men er desvære ikke muligt nu men fungere super med min 10/10

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu