recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee problem med Dicovery HD og TV2 Fil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee problem med Dicovery HD og TV2 Fil

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Everex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee problem med Dicovery HD og TV2 Fil
    Sendt: 22-Marts-2009 kl. 10:47

Jeg læste lige i en anden tråd (som ikke var relateret til dette), at jeg åbenbart ikke er den eneste der oplever følgende problem:

 

Discovery HD – hakker efter et stykke tid – nogen gange flere timer, andre gange efter få sekunder. Det betyder ikke at man ikke kan se kanalen, men blot at det er meget irriterende, at man fra tid til anden er nød til at zappe væk og tilbage igen for at få normalt billede (særligt hvis man har haft pauset undervejs).

Problemet kan kun afhjælpes ved at zappe væk. Hvis man springer tilbage i programmet så opstår fejlen samme sted igen når man når til det.

 

Tv2 Film HD – fryser efter ca. 10Sek. Hvis man springer lidt tilbage i programmet når fejlen opstår, så køre det igen kun ca. 10 sek.

Kanalen er således ubrugelig.

 

 

Problemet med Discovery har stået på i nogle måneder, mens TV2 film problemet er relativt nyt (inden for et par uger).

 

Jeg køre VMC TV PACK – er det eventuelt samme problem på Win7?

 

Nogen der har en ide om hvad det kan være – og endnu bedre en ide til at fikse det?

 

Er der nogen der har erfaring med opdatering af firmware på CAM modulerne – jeg har en fornemmelse af at det kan være et CAM problem

 

 

P.s. jeg har firmware opdateret mine floppy DTV kort uden nogen forskel.

Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2009 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Everex Everex skrev:

Jeg læste lige i en anden tråd (som ikke var relateret til dette), at jeg åbenbart ikke er den eneste der oplever følgende problem:

 

Discovery HD – hakker efter et stykke tid – nogen gange flere timer, andre gange efter få sekunder. Det betyder ikke at man ikke kan se kanalen, men blot at det er meget irriterende, at man fra tid til anden er nød til at zappe væk og tilbage igen for at få normalt billede (særligt hvis man har haft pauset undervejs).

Problemet kan kun afhjælpes ved at zappe væk. Hvis man springer tilbage i programmet så opstår fejlen samme sted igen når man når til det.

Tv2 Film HD – fryser efter ca. 10Sek. Hvis man springer lidt tilbage i programmet når fejlen opstår, så køre det igen kun ca. 10 sek.

Kanalen er således ubrugelig.

Problemet med Discovery har stået på i nogle måneder, mens TV2 film problemet er relativt nyt (inden for et par uger).

Jeg køre VMC TV PACK – er det eventuelt samme problem på Win7?

Nogen der har en ide om hvad det kan være – og endnu bedre en ide til at fikse det?

Er der nogen der har erfaring med opdatering af firmware på CAM modulerne – jeg har en fornemmelse af at det kan være et CAM problem

P.s. jeg har firmware opdateret mine floppy DTV kort uden nogen forskel.

 

har præcis det samme problem, det er dog først lige begyndt igår, da yousee endelig fik registreret mit kort.

Til top
Everex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2009 kl. 12:12

Jeg bruger to Smardtv CAM moduler, og der er en officielle updateringssoftware til rådighed hos Smardtv – men det kræver en bærbar med PCMCIA slot, og ikke en hvilken som helst, for der er åbenbart nogen der ikke dur – gæt hvad jeg har for en?

 

Så nu må jeg finde en anden bærbar at prøve med – men er der nogen der overhoved har prøvet det, og gør det overhovedet nogen forskel? - altså at opdatere firmwaren

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2009 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Everex Everex skrev:

Jeg bruger to Smardtv CAM moduler, og der er en officielle updateringssoftware til rådighed hos Smardtv – men det kræver en bærbar med PCMCIA slot, og ikke en hvilken som helst, for der er åbenbart nogen der ikke dur – gæt hvad jeg har for en?

 

Så nu må jeg finde en anden bærbar at prøve med – men er der nogen der overhoved har prøvet det, og gør det overhovedet nogen forskel? - altså at opdatere firmwaren



Hvilket Grafikkort er det du anvender? Jeg har en Nvidia driver liggende der har afhjulpet mine problemer med HD kanalerne. Selvom jeg også tror det er dit CAM den er galt med...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Everex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2009 kl. 14:13

GT8600 – nyeste driver.

Jeg vil ikke udelukke at Dicovery problemet kan være relateret til grafikkortet, selvom problemet er uændret efter sidste driver opdatering.

Tv2 Film er jeg overbevist om ikke relatere til GFX kortet.

 

I øvrigt er det kun de to kanaler der volder problemer, de øvrige køre helt uden problemer.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2009 kl. 21:23
Prøv lige denne driver
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2009 kl. 21:43

Sorry jeg lige hijacker tråden, men har præcis samme problem - efter noget tid ved afspilning af Discovery HD, eller ved optaget tv på kanalen, begynder det at hakke fælt.

Har Firedtv dvb-c bokse, med cam modul fra mm-vision.

Bundkort/grafikkort er Gigabyte GA-MA78GM-S2H

Så grafik driveren virker vist ikke her.. :)

Håber i kan hjælpe...

 

/michael

Til top
Harder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2009 kl. 21:13

Jeg har samme problemer på ATI Radeon 3650. Er der en driver, der passer også til den?

Jeg har et SMIT cam - men er i tvivl om firmware...

Med venlig hilsen

Claus Harder
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 09:18

Hej

Er der slet ingen der har et forslag til hvad det kan være ?

De andre kanaler kører fint, men Disc HD begynder at hakke max efter alt fra 5 til 20 minutter inde i et program...

Mvh.

Michael

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu