recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Must Carry uden kort via Stofa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMust Carry uden kort via Stofa

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CMJV Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Must Carry uden kort via Stofa
    Sendt: 22-Marts-2009 kl. 14:39

Hvordan skal kanalopsætningen være på et TV med indbygget DVB-C, når man har Stofa som kabel-tv udbyder?

Nedenstående er sakset fra Stofas kundeservice side, men det virker ikke. Det Samsung (LE32A676) jeg indstiller på benytter Khz, ikke Mhz, så det bør vel være 346000 Khz i stedet? NetværksID: 0 lyder også lidt underligt. Det er under Helsingør Antennforening og der er ikke meget hjælp at hente på deres hjemmeside.

Når dit fjernsyn er tilsluttet antennestikket, kan kanalsøgningen/opsætningen af de digitale tv-kanaler begynde &ndash; se nedenfor.

Fjernsynet skal indstilles ved hjælp af følgende indstillinger:
Frekvens: 346 Mhz Symbolrate: 6900 QAM: 64
NetværksID: 0

Vil du gerne have adgang til flere digitale tv-kanaler er det nødvendigt at anskaffe en kortlæser og et Zaptor-kort, som forhandles i alle vores butikker, samt tegne abonnement på en digital Zaptor TvPakke.

/Christian
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2009 kl. 21:35
Det er alt sammen korrekt - men jeg mener at have læst
du bare skal lave en fuld søgning på Samsung tv
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
CMJV Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2009 kl. 22:09

En fuld søgning? Jeg har lavet en autosøgning, hvilket jeg antager må være en fuld søgning og den gav 0 digitale kanaler. Til gengæld forsøgte jeg mig med at indstille TV'et til Finland, da det virker der hvor undertegnede har kabeltv. Her fandt den 16 kanaler, hvor alle var kodede. Jeg holdt øje med søgningen og bemærkede at den ved 306 Mhz fandt 7 kanaler. Da det alle var kanaler som ikke var inkl. i den pakke der leveres, stod de alle sammen som kodede.

Derefter lavede jeg en autosøgning, hvor jeg indstillede følgende: Frekvens: 306 Mhz Symbolrate: 6900 QAM: 256 og netværksID: 0 (netværksID er jeg ikke helt sikker på). Den fandt herefter 119! digitale kanaler, men kunne ikke vise nogen af dem pga. for dårligt signal? Hvad kan det skyldes?

/Christian
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu