recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3/NMT/DLNA...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3/NMT/DLNA...

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
a15995 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3/NMT/DLNA...
    Sendt: 24-Marts-2009 kl. 18:58

Hej!

Jeg er lidt i tvivl om, hvilket setup jeg skal gå efter (og hvilket forum, dette skal stå i).

Jeg overvejer at anskaffe en NMT (HDX1000 eller PH AHT-110), men er kommet i tvivl om dette er det rigtige.

Jeg overvejer nemlig også at anskaffe en PS3 og et Sony KDL-32W5500 (eller et af de nye Samsung), som begge har DLNA.

NMT skulle primært være en soveværelse-løsning, hvor jeg skulle streame primært DivX/XVid/DVD (ISO). Jeg har i dag en Kiss DP-558, som kan noget lignende.

Da prisen på en NMT plus harddisk er tæt på prisen for en PS3 er det jo relevant at spørge, om PS3'eren kan opfylde mit behov - og derudover får jeg jo konsol og Blu-Ray med i købet (og Guitar Hero ).

Så mine spørgsmål er:

  • Vil PS3/DLNA kunne opfylde mit behov (jeg vil anskaffe en NAS Synology DS-107 til formålet)?
  • Virker DLNA tilfredsstillende - også til streaming af film?
  • Er PS3/W5500 interfacet det samme - samme funktionalitet?
  • Skal jeg have Gigabit LAN for at få fuldt udbytte?
  • Er draft-N hurtigt nok til at streame film?

Grunden til spørgsmålene er, at W5500 har DLNA indbygget hvilket så kunne overflødigøre en NMT, men det kræver jo, at det spiller!

Jeg har set et setup med PS3 og DS-107 og det spillede virkeligt, så det er nok mit førstevalg, men orker ikke at rode med film, der ikke kan streames umiddelbart, som en NMT jo lover at kunne.

Fordelen ved en NMT er jo, at man får NAS og afspiller (m.v.) i een pakke, men mine erfaringer med hastighederne er ikke gode (f.eks. hakken på DP-558 på 100 Mbit netværk).

Samtidigt kan jeg jo købe et billigere TV uden DLNA, hvis jeg anskaffer en NMT til formålet.

Alle kommentarer er velkomne, undtagen køb/salg.

/Søren
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu