recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Software til hjemmelavede dvd covers
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSoftware til hjemmelavede dvd covers

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Emne: Software til hjemmelavede dvd covers
    Sendt: 19-Juli-2005 kl. 15:42

Jeg leder efter et nemt og simplet program til at lave dvd-covers med. Det behøver ikke noget noget avanceret - tværtimod. Jeg skal blot kunne indsætte nogle billeder og noget tekst. Det skal dog kunne håndtere covers til de tykke bokse til 4 dvd'er. Gerne gratis.

Jeg har leget lidt med Nero's dvd cover designer - men det er ikke så ligetil at gå til, bla synes jeg ryggen på boxen er umuligt at gå til. Det siger vist noget om mit niveau. 

Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2005 kl. 17:23

Jeg bruger selv Nero Cover designer, som jeg syntes er rimelig enkelt at gå til.

Måden jeg bruger programmet på:

  • Vælger hvilken type cover jeg vil lave, i vores tilfælde "DVD case, empty document"
  • Dernæst klikker jeg på nederste fane "Insert", eftersom jeg kun bruger den side som indsættes på fronten af DVD kasetten.
  • Dernæst klikker jeg "Object, Insert, Image" - for at vælge det grafik jeg vil indsætte og benytte. Dernæst kan du flytte det rundt som du vil på layouttet til kasetten. Du kan også bringe grafik til front, eller i baggrunden med knapperne "arrange to top" eller "arrange to bottom"
  • For at skrive noget på ryggen af kasetten, plejer jeg at bruge -> "Object, Insert, Artistic text" boksen. Den kan du dreje 90 grader, så teksten vender korrekt på kassetten.
  • Til sidst er det bare at udskrive, færdig!

Mvh. Moef

 

Til top
carlmartin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2005 kl. 20:32
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2005 kl. 20:59
Tak Moef - så fik jeg faktisk hul på bylden 

Jeg har lige 2 ?:
1) Jeg kan godt få indsat en ""Object, Insert, Artistic text" - men jeg kan ikke finde ud af at dreje den.
2) Under Objekt - indsæt - felt kan jeg indsætte en masse info, fx Titel, Kunstner osv. Men hvordan kommer jeg ind og får skrevet fx Live 8 i title. Jeg kan selvfølgelig blot bruge en tekstbox til det - men disse boxe kan drejes. Der er en pæn bøjet pil på dem.

Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2005 kl. 21:08

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Tak Moef - så fik jeg faktisk hul på bylden 

Jeg har lige 2 ?:
1) Jeg kan godt få indsat en ""Object, Insert, Artistic text" - men jeg kan ikke finde ud af at dreje den.
2) Under Objekt - indsæt - felt kan jeg indsætte en masse info, fx Titel, Kunstner osv. Men hvordan kommer jeg ind og får skrevet fx Live 8 i title. Jeg kan selvfølgelig blot bruge en tekstbox til det - men disse boxe kan drejes. Der er en pæn bøjet pil på dem.

Hejsa,

Længst over til venstre i programmet, kan du vælge forskellige tools, du skal vælge den øverste pil som hedder -> "selection tool". Dernæst skal du klikke en enkelt gang på den tekst du har skrevet, hvorefter der fremkommer en lille "bue" i hjørnet, som du kan dreje teksten med i en cirkel. Så drejer du bare teksten 90 grader, og flytter en hen over ryggen.

Ups...så lige, at du havde et spørgsmål mere. Jeg er på vej ud af døren, men skal nok svare lidt senere i aften! 

Mvh. Moef



Redigeret af Moef
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu