recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Trådløs" antenne, er det muligt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Trådløs" antenne, er det muligt?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Emne: "Trådløs" antenne, er det muligt?
    Sendt: 27-Marts-2009 kl. 18:48

 

 Det gør der som sådan, en sender med indbygget TV Tuner, men en sådan løsning er på ingen måde seriøs.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 12:49

Det kan ikke lade sig gøre, for det er jo ikke et simpelt videosignal, du så vil overføre. Du vil derimod overføre et komplet frekvensspektrum bestående af de kanaler, som tv-antennen fanger. Det kan principielt lade sig gøre med udstyr, der koster spidsen af en jetjager, men i praksis er det ikke muligt. Der vil ud over prisen nemlig kræve mere båndbredde, end der er til rådighed for trådløst udstyr til hjemmebrug.

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 13:16

Der er vel også noget lov i det her?

Det er ikke gud og hvermand der må "sende". Det kræver en sendetilladelse.

Det eneste man må "sende", er de små fm-sendere til bilen, med meget begrænset effekt.

...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 13:39

Der er ganske meget udstyr med radiosendere, som man må anvende uden tilladelse. For de interesserede, så findes bestemmelserne om dette i:

Bekendtgørelse om anvendelse af radiofrekvenser uden tilladelse samt om amatørradioprøver og kaldesignaler m.v

Her kan man bl.a. se de frekvensområder, der er til rådighed.

Hele spektret, der anvendes til tv, fylder ca. 800 MHz. Skulle dette overføres med en trådløs løsning skulle denne omforme disse 800 MHz til et tilsvarende område blandt de frit tilgængelige frekvenser og modtageren skulle transformere det tilbage til det originale område igen.

Hvis man kigger i bekendtgørelsen, så er der faktisk et par områder meget højt oppe i frekvensområdet, der er "brede nok". Men det holder kun så længe, man er den eneste bruger. Hvis naboen også skal bruge en trådløs antenne, så duer det ikke. Derfor er den slags løsninger ikke realistiske.

 

 

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 14:44

Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:


Ok synes det lyder lidt utrolig.

Jeg vil prøve på at skære det ud i pap.

Antennen modtager signaler på en masse forskellige frekvenser:

  • 800,00 mhz: tv2
  • 800,05 mhz: baggrundsstøj
  • 800,25 mhz: baggrundsstøj
  • 800,75: Motoren fra naboens vinkelsliber støjer lidt her
  • 801,23: DR1
  • 801,24: mere baggrundsstøj
  • osv

At forsøge at pakke alt det ned og sende det videre er umuligt uden at have en tuner forbundet med kablet. Snakker du om at modtage og videresende alle kanaler samtidigt, så snakker vi om et fællesantenneanlæg til xxxtusind kroner. Og ellers om at stille en Dreambox ell.lign. og så skifte kanal efter behov.

PS, jeg håber ikke jeg lyder arrogant. Det er jeg ikke, jeg håbede også engang på sådan en løsning.



Redigeret af Muele - 31-Marts-2009 kl. 14:45
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu