recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigt grin hos Elgiganten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilligt grin hos Elgiganten

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Marts-2007
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Emne: Billigt grin hos Elgiganten
    Sendt: 31-Marts-2009 kl. 15:24

Var en tur i den lokale Elgiganten i går hvor jeg lige var rundt i butikken på en kigger, da jeg kommer til tv afdelingen stod der en kunde og spurgte til sonys w4500 og w5500 tv, hvorpå han fik svaret at de ikke havde taget dem hjem da de havde så mange tv i butikken og på lageret....  ok. so far fair nok.....  

Derefter blev det tilføjet " men du kan bare kigge på samsungs XX tv (kan ikke huske modellen) der står derover det er totalt det samme tv. Samsung levere paneler til sony så tv'ene giver 100% det samme billede, det kan ikke diskuteres." ......

Nu aner jeg ikke en dyt om expidentens påstand er sand men tvivler godt nok på han har cleared den udtalelse med samsung eller sony ...

vh zk.



Redigeret af ZuluKongen - 31-Marts-2009 kl. 15:26
Til top
mimse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af ZuluKongen ZuluKongen skrev:

Var en tur i den lokale Elgiganten i går hvor jeg lige var rundt i butikken på en kigger, da jeg kommer til tv afdelingen stod der en kunde og spurgte til sonys w4500 og w5500 tv, hvorpå han fik svaret at de ikke havde taget dem hjem da de havde så mange tv i butikken og på lageret....  ok. so far fair nok.....  

Derefter blev det tilføjet " men du kan bare kigge på samsungs XX tv (kan ikke huske modellen) der står derover det er totalt det samme tv. Samsung levere paneler til sony så tv'ene giver 100% det samme billede, det kan ikke diskuteres." ......

Nu aner jeg ikke en dyt om expidentens påstand er sand men tvivler godt nok på han har cleared den udtalelse med samsung eller sony ...

vh zk.

Det passer vel med at det i denne uge er Samsung der giver mest bonus til ekspedienterne. Så har de igen haft travlt med at misjustere fjernsyn fra alle konkurrenterne.

Til top
bxtc Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Marts-2007
Status: Offline
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af ZuluKongen ZuluKongen skrev:

Var en tur i den lokale Elgiganten i går hvor jeg lige var rundt i butikken på en kigger, da jeg kommer til tv afdelingen stod der en kunde og spurgte til sonys w4500 og w5500 tv, hvorpå han fik svaret at de ikke havde taget dem hjem da de havde så mange tv i butikken og på lageret....  ok. so far fair nok.....  

Derefter blev det tilføjet " men du kan bare kigge på samsungs XX tv (kan ikke huske modellen) der står derover det er totalt det samme tv. Samsung levere paneler til sony så tv'ene giver 100% det samme billede, det kan ikke diskuteres." ......

Nu aner jeg ikke en dyt om expidentens påstand er sand men tvivler godt nok på han har cleared den udtalelse med samsung eller sony ...

vh zk.

 

Den er sgu god nok . Jeg var også ude hos en bilforhandler i weekend og kigge på en Mercedes... den jeg ville have havde de desværre ikke hjemme, men så sagde sælger at den lada der holdte nede bagved, var fuldstændig den samme bil og at det var Mercedes der leverede motor til den :)

Sælgere lyver jo aldrig, så nu køre jeg lada..... NOT

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 15:59
det eneste sony og samsung har tilfælles er lysstofrøret bag skærmen, GG :p
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

det eneste sony og samsung har tilfælles er lysstofrøret bag skærmen, GG :p
Nej Sony og Samsung har en masse tilfælles.
De benytter vist panaler fra samme fabrik, de har/havde fællesfabrikker.

At Sony = Samsung, tja lidt har de da tilfælles.

 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 16:25

Måske det ikke er helt fair at lave den sammenligning.

Så stor forskel er der altså heller ikke på Samsung/Sony

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af bxtc bxtc skrev:

Oprindeligt skrevet af ZuluKongen ZuluKongen skrev:

Var en tur i den lokale Elgiganten i går hvor jeg lige var rundt i butikken på en kigger, da jeg kommer til tv afdelingen stod der en kunde og spurgte til sonys w4500 og w5500 tv, hvorpå han fik svaret at de ikke havde taget dem hjem da de havde så mange tv i butikken og på lageret....  ok. so far fair nok.....  

Derefter blev det tilføjet " men du kan bare kigge på samsungs XX tv (kan ikke huske modellen) der står derover det er totalt det samme tv. Samsung levere paneler til sony så tv'ene giver 100% det samme billede, det kan ikke diskuteres." ......

Nu aner jeg ikke en dyt om expidentens påstand er sand men tvivler godt nok på han har cleared den udtalelse med samsung eller sony ...

vh zk.

 

Den er sgu god nok . Jeg var også ude hos en bilforhandler i weekend og kigge på en Mercedes... den jeg ville have havde de desværre ikke hjemme, men så sagde sælger at den lada der holdte nede bagved, var fuldstændig den samme bil og at det var Mercedes der leverede motor til den :)

Sælgere lyver jo aldrig, så nu køre jeg lada..... NOT


Nåhh, Mercedes, er det ikke de E og S modeller fra omkring år tusind skiftet der ruster hurtigere end en Lada
SVP03
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 18:46
De har da noget tilfælles .... S og N, og at der fra produktion til detail/sælger, står folk bag ,som man ikke fatter et ord af ,af hvad de siger.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 20:11
Er alle LCD ikke ens . .  ? ?
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 11:29

Samsung og Sony har et joint-venture mht. panelfabrikation, så side af sagen er for nogen af modellerne god nok.

Derfra og så til at sige de levere det samme er et spørgsmål om indstilling. De KAN levere det samme dårlige billede, men hvis man indstiller dem korrekt er der ikke nogen egentlig vinder af det spørgsmål om hvilken der er bedst.

Både Samsung og Sony laver skodskærme og i den anden ende modeller der kan performe fornuftigt.

Til top
T800 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 17:26
det synes jeg faktisk er en skræmmende misvisende kundeservice!
Godt jeg mere eller mindre ved hvad jeg skal have, og hvad jeg mener er
gode produkter.

Men der er nok en del som bliver vildledt.

M.v.h.
BF
Pioneer 428XD,HD-EP30, PS3,5 stk. B&W M1,SPL1000R, Onkyo TX SR606 Silver

...We have no fate...

HD Film
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu