recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC Selector og MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC Selector og MCE

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tjementum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC Selector og MCE
    Sendt: 24-Juli-2005 kl. 11:18

Hej

Er der nogen der har erfaringer med Selector sammen med en Media Center 2005 PC?

Jeg kan ikke finde noget info på TDC’s hjemme side, så jeg tænkte at dette var det rigtige sted at spørge.

Jeg har en Microsoft Media Center PC med det dual tuner TV kort (MCE500). Den har én TV antenne indgang, men er i stand til at optage fra 2 forskellige kanaler samtidig, fra denne éne indgang.

Vil jeg kunne koble en Selector til dette kort?

Vil det give et bedre billede end almindeligt TDC kabel TV?

Hvordan virker Selector... kobles den til via antenne, scart eller hur?

Kan jeg får Media Center til at skifte kanaler på Selector’en?

Jeg overvejer at købe et 32” fladskærms LCD TV (1366*768), og derfor er jeg på jagt efter et bedre billede end jeg får gennem almindeligt kabel. Men er det overhovedet muligt, hvis man samtidig ønsker at benytte alle MCE’s fortrinligheder?

I dag har jeg både et almindeligt antenne signal til mit TV samt en s-video forbindelse til min Media Center. Det giver mig mulighed for at se almindeligt TV samtidig med at Media Center optager fra 2 andre kanaler. Vil jeg kunne gøre noget ligende med en Selector?

Jeg frygter et negativt svar på alt dette. Vil jeg med fordel kunne købe 2 Selector bokse?

Mon der sker noget i næste version af MCE, som kommer til efteråret, på denne front?

Thomas

 

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2005 kl. 11:43

Hvordan virker Selector... kobles den til via antenne, scart eller hur?

Den store Selector har selv en kanal, den bruger til eget dekodet signal. Det gælder ikke for den nye, lille Sagem 60. Men det "fede signal", det bedste billede og den bedste lyd, kommer ikke ud af Selectors antenne-udgang (med monolyd  ) Det kommer ud af SCART-stikket og af phonobøsningerne (lydstik til evt. stereo/surroundanlæg).

Se evt. mere i tråde om Selector. Søgetip: Man kan ikke få hits på Selector. Bare tast selec eller brug Google.

Resten ved jeg ikke nok om. Andre må svare.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu