recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Service"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Service"

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Tjaeh,
Det er jo ikke en nødvendig egenskab...
Dog vil jeg stadig holde på at du tager fejl, det ses i din kommentar ang. hvorledes branchemedlemmer kommunikerer herinde. Og sætter deres rektorik = graden af know how og expertise.

Eksempel.

Jeg kan som læge vælge at snakke yderst fin latin, og bruge alle de ancy udtryk jeg har lært. Fremstår jeg klog - måske. Fatter nogle hvad jeg siger - nok ikke. Bliver min patien tilfreds - nok ikke.

Jeg kan vælge at bruge alm. fordanskede latinske betegnelser. MÅske det er bedre?

Eller jeg kan forklare det i lægmandssprog, så ALLE er med.

Ovenstående skulle gern illustrerer hvorledes forskellige branchemedlemmer videreformidler deres viden, altafhængig af hvilket niveau ( de selv er på) og hvilket segment de kommunikerer til.

Jeg forstår udemærket hvad du mener og det er og et meget fin pointe du har synes jeg, men derfor vil jeg stadig mene det jeg skrev tidligere, det ændre sådan set ikke på noget som helst. For jeg synes ikke det forholder sig som i dit eksempel, desværre. 
Men god formulering, kan dog ikke bruges ikke dette sammenhæng efter MIN mening og opfattelse af tingene.



Ok, så forstår vi det forskelligt...  
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 12:00

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Jamen men Otto nu er service jo ikke det samme som know-how.

Jo det er - eller rettere, know-how er en del af service, og måske endda den dyreste del af servicen at levere.


Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Og man kan kalde dig mange ting, men sindig er altså ikke en af dem synes jeg, tværtimod og det siger jeg nu ikke bare pga. af denne diskution, men også på baggrund af mange andre indlæg jeg har læst dig skrive. Det sagt kan respektere jeg dig stadig for din indgående viden til emnet.
Derudover vil jeg gerne slå fast at jeg skriver tingene som jeg opfatter dem, og jeg kan jo ikke skrive på andres folks vejne, når jeg hverken ved hvad de står for eller hvad de vil. Men derfor skal det da også være mig fuldt berettet at skrive hvad jeg skriver, det er trosalt stadig et frit land, jeg der er absolut ingen grund til at hisse sig op over det

Vi er overhovedet ikke uvenner, jeg synes egentlig bare jeg besvarer kritikken i samme tone som den er skrevet - også lidt for at få dig til at forstå at du også ramte mig, selv om du fremhævede mig på en positiv måde i indlægget. Vi siger bare hver vores mening


Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Måske du er sur på mig nu fordi du tænker at det er typer som mig der ødelage din forretning, typer der går efter den billige vare, som der ikke har brug for at det udenomssvøb, service og ekspertise som i står for. Jeg ved det ikke, kan kun gætte.

Jeg har intet imod folk der ikke har brug for servicen. Det jeg har noget imod er folk der gør brug af servicen men ikke vil betale for den (hvilket ikke inkluderer dig, som jeg forstår det), og så dér hvor jeg mener du faldt ind, folk der overfører sine egne behov til andre. Som sagt, det er helt fint at du ikke har behov for servicen, men det er der andre der har. Du spurgte meget direkte, hvorfor man ikke sparer de penge og køber noget bedre udstyr i stedet for. Svaret på dét er ganske enkelt, at for rigtigt mange mennesker vil dét give en ringere samlet løsning.

Og nej, jeg er ikke sur på dig, bare uenig.


Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Desuden synes jeg du overdriver fuldstændig når du siger jeg kritisere i skarpe vendinger, jeg formulere blot min opfattelse af tingene sådan som jeg ser det. Og det ser jeg nu heller ingen grund til at fare i flint over, det står jo for egen regning, så kan folk jo bare tænke `sikke et fjols´ eller `tja måske der er noget om snakken`

Som du siger, det er et frit land - hvis du må ytre din mening om en forhandler, så må jeg vel også ytre min mening om din kritik.


Jeg har givet Breddam ret og derfor vil jeg som sagt ikke gå nærmere ind på sagen, selv om jeg et eller andet sted synes det er forkastligt vi ikke kan forholde os til den virkelighed vi lever i, og kalde  en spade for en spade osv. Men sådan er virkeligheden her på nettet jo. [/QUOTE]

Problemet er at du kalder en spade for en spade, uden at undersøge om det ER en spade. Det er dén del af din kritik jeg reagerer på, hvis du havde handlet hos en forhandler og derefter leveret dén kritik du kom med fordi du er utilfreds, så havde jeg næppe reageret. Men jeg synes din kritik er unfair, uanset formuleringen, fordi du for det første ikke har oplevet den service du kritiserer, for det andet slet ikke har brug for den. Det svarer til at en mand uden ben brokker sig over kvaliteten af et par sko.


Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Så vil jeg tilføje at da jeg skrev mit eks. om 10.000 vs. 50.000,- havde jeg naturligvis taget udgangspunkt i at det var korrekt monteret med divs ledninger osv. Men du siger så at det er der mange der ikke kan finde ud af, hvilket jeg så må tro på, selv om jeg har meget svært ved at tror på sådan noget. Man skal jo som udgangspunkt ikke gøre folk dummere end som så.
Og ja hvis man ikke magter at tilslutte sit anlæg korrekt eller læse en manual, så er det måske godt med forhandlere som jer.

Præcis. Det er dérfor jeg skrev det i hvad der kan virke som en skarp tone, netop fordi jeg forventede at du ville have svært ved at forstå at der findes folk der betaler 100.000,- for en forforstærker, uden at vide hvad forskellen på PCM og bitstream er - men det GØR der altså. Det betyder ikke at jeg forventer at folk er dumme, men man kan altså godt interessere sig for at få god lyd og godt billede i sin hjemmebio, uden at interessere sig et klap for teknikken bag. I mange tilfælde er det ikke et spørgsmål om at folk ikke magter det, men om at de ganske enkelt hellere vil bruge sin tid på noget andet. Nogle mennesker vil hellere investere 100 timer i en skiferie, end investere 100 timer i at få hjemmebiografen til at virke optimalt. For andre er tid en nærmest ubegrænset ressource. Når du køber en kalibrering, så køber du ikke de to timers arbejde det tager mig at udføre kalibreringen. Du køber de 10-15-20 timer eller mere du selv ville have brugt på at tune og tweake, hvis du skulle have gjort det selv. Det er så de timer du netop finder det interessante ved at købe nyt udstyr, men sådan er det altså ikke alle der har det.

Alt jeg beder dig om, er sådan set bare at være lidt mere åben overfor at der findes mennesker med meget anderledes prioriteter end dig selv. Og det er ikke dig specifikt jeg langer ud efter, men dén holdning du giver udtryk for, som deles af rigtigt mange mennesker. Det er derfor jeg leverer kritikken i åbent forum, for så kan det være jeg kan få nogle andre til at tænke lidt over dette også - blot fordi en producent eller en forhandler tilbyder et produkt man ikke lige selv har brug for, kan produktet sagtens være relevant for andre. Jeg er ved at brække mig hver gang jeg ser folk hagle produktnyheder ned - "hvad skal vi med DVB-S tuner, jeg har kabel-TV, brug dog energien på noget andet". Det er ekstremt snævertsynet.



Redigeret af AV Precision - 03-April-2009 kl. 12:03
Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 13:49
Super skrevet Otto , nu synes jeg vi nærmere os hinanden rent forståelsesmæssigt, i vendinger der er mere saglige.
Jeg synes bare du virket ret sur i dit tidligere indlæg, hvilket jeg havde svært ved at forholde mig til. Det ligger jo frit for alle hvor de handler og hvorfor.
Men i dit sidste indlæg er jeg stortset enig i alle dine synspunkter.

Jeg synes man kan konkludere i denne sag, hvor diskussionen starte med en bruger ønsket at sælge et brugt produkt til en forholdsvis høj pris i mine øjne og ifht. hvad man kan købe produktet for et nypris andre steder, at når man handler hos en forhandler der kører med dyrere priser kan man løbe ind i problemer såfrem man ønsker at skille sig af med sit udstyr, pga. den mere pris man har betalt ekstra for sit produkt. Man kommer jo nu ud med et produkt der henvender sig til en meget mindre målgruppe, da produktet både er brugt og det forventes man betaler "ekstra" for noget service. Og det er vel også en vigtig faktor at have for øje når man vælger at handle hos en dyrere forhandler.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu