recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kartotek, film - ot?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKartotek, film - ot?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PfAn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Emne: Kartotek, film - ot?
    Sendt: 24-Juli-2005 kl. 16:39

Hej

Hvis man nu især optager film (og brænder) og køber dvd kunne det være ganske nyttigt at have et kartotek eller lignende med alle de sædvanlige oplysninger: titel, længde, #skive, genre osv.
Man kunne selvfølgelig møjsommeligt indtaste alle de oplysninger selv, men da nu alle oplysningerne findes samlet hos diverse dvd-forhandlere på Nettet kunne det være ganske nyttigt, tænker jeg, hvis man bare kunne kopiere derfra. Det bedste ville så være, hvis det kunne indsættes i et databaseprogram (f.eks. Access), så man også kunne søge, men det kræver at siden med data er struktureret i en simpel tabelform.

Er der nogen der har fundet noget brugbart, eller har en anden god idé til at udnytte informationer fra Nettet?
EVt. et site med en simpel opbygning vedr. film-informationer.

mvh per

Per Andersen
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2005 kl. 16:58

Hej

Jeg bruger selv www.dvd-venner.dk, her kan andre, som du har givet tilladelse, se din saling og får en mail hver gang du tilføjer. Ydermere kan andre også bede om at låne film af dig via sitet.

Du kan også bruge DVD profiler, som er en program, her er der vist også mulighed for at publisere samlingen på nettet.
Her indtaster du bare stregkoden på filmen og så henter den selv oplysningerne om filmen. Du kan også selv søge filmen op hvis deter en du har optaget.

/Jonas



Redigeret af Hanien
Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2005 kl. 17:40

hej.

Jeg har det fint med MovieTrack, i hvertfald til DVDfilm, og så er det gratis.

m.v.h.

 

Til top
johnlindgreen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2005 kl. 00:18

Jeg bruger Readerware, som kan købes via nettet. Det kan også håndtere CD'er og bøger. Det kan læse barcodes fra en barcodereader, så det er rimeligt lækkert, bortset fra at det er lidt amerikansk fokuseret og ikke kan finde de danske barcodes i de understøttede databaser.

Til gengæld kan man bare gå ind på en af disse og finde filmen frem via titel. Med drag-drop kan man så få programmet til at læse data ind. Det er nu ret fedt.

Til top
Tracebuzta Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2005 kl. 08:28

Jeg bruger Movie Collector fra Collectorz.com

Du kan se hvordan min liste ser ud her: http://www.bloms.dk/dvd/

Til top
PfAn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2005 kl. 10:46

Jeg kan forstå, at der findes mange muligheder for at vedligeholde et kartotek over filmsamlingen på Nettet. Og det kan være tilstrækkeligt, måske i de fleste tilfælde.
Jeg ser det dog som en ulempe, at man kun kan se kartoteket på Nettet, og at man ikke selv kan bestemme hvilke oplysninger man vil gemme, f.eks. ser det ud til at filmlængde, lydformat og genre ikke kan gemmes på nogle af de nævnte. Og hvad med en liste? Og placeringen på alle hylderne ;-)
Men det er nemmere end selv at lave det!

mvh per

Per Andersen
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2005 kl. 12:01

[Quote=Pfan] Men det er nemmere end selv at lave det! [/quote]

Er det ikke nemmere selv at lave en liste i Excel? Det vil jeg gøre, så kan man også søge på en titel med ctrl+f, og man kan selv bestemme hvilke oplysninger der skal med - i mit tilfælde (kun for hjemmelavede DVD'ere), blot DVD'ens nummer og indholdets titel / titler.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
filmtosse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2005
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2005 kl. 16:26

Til købe film bruger jeg programmet "DVD Profiler" som jeg personligt synnes er et rigtig godt program. 

http://www.intervocative.com/

Programmet findes i 2 versioner en man betaler for og en der er gratis.

Den gratis version som jeg selv bruger, er kvaliteten af de dvdcover billeder der er til hver enkelt film ikke i særlig god.

Det er nemt at tilføje film, man skriver bare det nummer der står under stregkoden og så henter programmet selv oplysningerne på nettet, dem kan man så selv rediger i hvis man har brug for det.

 

Vi holder ikke op med at lege, bare fordi vi bliver ældre. Vi bliver ældre, hvis vi stopper med at lege.
Til top
SMS Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2005
Sted: Ølstykke - DK
Status: Offline
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2005 kl. 16:57
Hej PfAn.
Jeg tror du kan bruge programmet MovieManager, det opfylder de ønsker som du omtaler.
http://www.stoneware.dk/moviemanager/default.htm
Programmet findet i en gratis version med begrænsning i antal film der kan registreres så kan du prøve om det er noget for dig.
Jeg tror programmet koster omkring 200,-

Hilsen fra SMS.
/ Venlig hilsen Søren.
Til top
johnlindgreen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2005 kl. 22:38

Oprindeligt skrevet af PfAn PfAn skrev:

Jeg ser det dog som en ulempe, at man kun kan se kartoteket på Nettet, og at man ikke selv kan bestemme hvilke oplysninger man vil gemme, f.eks. ser det ud til at filmlængde, lydformat og genre ikke kan gemmes på nogle af de nævnte.

Readerware gemmer ikke på nettet, men lokalt på din disk. Man kan sagtens selv gemme de ting du efterspørger og filmlængde samt genre kan den normalt hente fra nettet.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu