recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vobsub undertxt til WMV fil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVobsub undertxt til WMV fil

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Emne: Vobsub undertxt til WMV fil
    Sendt: 25-Juli-2005 kl. 03:01
Jeg har via digitarian.dk lejet en WMV HD version af "Total Recall" og ville i går til at se den

I med disken, og så startede media player selv op. Sprogvalg: Engelsk (frem for tysk), både med hensyn til tale og tekst (er mindre hørehæmmet) og vupti... smukt så det ud på den lille pc-skærm. Så var det ellers bare med med at smutte ind i stuen og nyde filmen derinde på tv-skærmen, mens dvd-drevet og ATI-graf.kortet leverede varen... men hvad var nu det for noget? Billedet var rigtig fint, lyd var der også nok af, MEN(!)... ingen undertekster. Hurtigt tilbage til pc-skærmen og kigge... og her var der så rigeligt af tekst. Hmm...

Jeg prøvede at tage WMV-filen og afspille i BS Player. Vupti. Vobsub lader
sig aktivere og gør det nu muligt for mig at se underteksterne på tv-skærmen, men ak, ak, ak,... intet i denne verden er nemt. Nu er det talte sprog til gengæld tysk og jeg aner ikke en dyt om, hvordan jeg kan ændre det til engelsk inde fra BS Player.

Så nu vil jeg gerne høre om der er nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig med at løse mit problem. Problemet er, at jeg ikke kan finde ud af at få VobSub til at virke med WMV-filer i Windows Media Player v10. Jeg har indtil videre haft konverteret SAMI-underteksterne til både .srt og .sub, men intet af det gi'r mig det, jeg vil ha'. Så er der nogen derude, som ved hvordan jeg kan få vobsub til at vise undertekster på en wmv fil i Windows Media Player, da det åbenbart er det eneste program hvorfra jeg kan vælge engelsk som lydsprog? Hvor og hvordan kan jeg ændre på indstillingerne til at få gjort noget ved dette bette problem?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu