recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber

 Besvar Besvar Side  <1 101112
Forfatter
Besked
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Du tror ikke at der er penge i at de netop vælger de områder hvor TDC mv ikke gider at gøre noget for netop også hr og fru jensen som måske ikke lige bor i midt byen, det er nemlig en god forretning


Hvis det er sådan en god forretning, hvorfor kan elselskaberne så ikke fremvise overskud på driften?, hvorfor måtte DONG se sig nødsaget til at sælge til..................tada TDC og hvorfor gik Energi midtvest (tror jeg de hedder) i betalings stansning?

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Det er jo tydeligt at høre på dig, at du jo generelt bare er i mod at el-selskaberne graver fiber ned, og jo nok er en tilhænger af coax


*SUK* Du læser åbenbart heller ikke mine indlæg.

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

men som jeg har sagt tidligere det er ikke dine penge som bliver brugt på dette. Mange tror dette, og mange vil helt klart påstår dette, da selskaberne begyndte at grave fiber ned lige efter at de solgte deres 400kwt net til staten og fik et godt beløb for det.


Jeg ved ikke hvor mange link du vil have før du er overbevist, men ok så giv mig et link på at det ikke er sandt det er vores penge der bliver brugt.......det må jo gå begge veje.
Så jeg spørger dig, hvilket penge er det de andelsejede elselskaber bruger på fibernettet?

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Og du tror ikke at de selskaberne har en god know how omkring dette ??? Noget du ved eller blot noget du selv tror ???


NEJ og det underbygger jeg i de kæmpe økonomiske problemer flere elselskaber har i deres fibenet, og et problem de endelig er begyndt at tage alvorlig, ellers havde de nok ikke stiftet fiber alliancen med en tidligere TDC direktør som leder.

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Men hvis du synes at det er ok at vi alle skal betale i dyr domme for at være hos TDC


Mit personlige ønske senarie, vil være at der bliver en slagt gatekeeper af fibernette, hvor forskellige firmaer kan leje sig ind hos, nøjagtig som på kobbernettet.
Hvem der skal være "gatekeeper" er jeg personlig fuldstændig ligeglad med, så længe det er nogen som er kompetente.
Danmark er simpelthen et for lille land til mere end et fibernet.





Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Du tror ikke at der er penge i at de netop vælger de områder hvor TDC mv ikke gider at gøre noget for netop også hr og fru jensen som måske ikke lige bor i midt byen, det er nemlig en god forretning


Hvis det er sådan en god forretning, hvorfor kan elselskaberne så ikke fremvise overskud på driften?, hvorfor måtte DONG se sig nødsaget til at sælge til..................tada TDC og hvorfor gik Energi midtvest (tror jeg de hedder) i betalings stansning?

-- Du har ikke overvejet at det er en langsigtede investering de laver i deres fibernet, og det er jo ikke noget som skal 100% overskud før om nogen år, og det koster altid i starten, gjorde det også for tdc mv. og jeg kan kun sige at Dong og midtvest bredbånd lavede nogen forkerte og dumme beslutninger. Det kan vi hurtig blive enig om. 

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Det er jo tydeligt at høre på dig, at du jo generelt bare er i mod at el-selskaberne graver fiber ned, og jo nok er en tilhænger af coax


*SUK* Du læser åbenbart heller ikke mine indlæg.

-- Jo jeg har skam læst dine indlæg, men du har ikke noget positivt overhovedet at sige omkring fibernet ud over at det er dumt at smide penge efter det. Hvilket i mit hoved er tåbeligt, men igen det er blot min mening, vi skal have lov til at have vores mening omkring tingene :) 

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

men som jeg har sagt tidligere det er ikke dine penge som bliver brugt på dette. Mange tror dette, og mange vil helt klart påstår dette, da selskaberne begyndte at grave fiber ned lige efter at de solgte deres 400kwt net til staten og fik et godt beløb for det.


Jeg ved ikke hvor mange link du vil have før du er overbevist, men ok så giv mig et link på at det ikke er sandt det er vores penge der bliver brugt.......det må jo gå begge veje.
Så jeg spørger dig, hvilket penge er det de andelsejede elselskaber bruger på fibernettet?

-- Links mv. fra folk som tror de ved en masse kan jeg ikke bruge til noget, hvis jeg skulle overbevises så skulle der fremvises noget info intern fra evt. ellers vælger jeg at stole på hvad jeg selv ved af info. 

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Og du tror ikke at de selskaberne har en god know how omkring dette ??? Noget du ved eller blot noget du selv tror ???


NEJ og det underbygger jeg i de kæmpe økonomiske problemer flere elselskaber har i deres fibenet, og et problem de endelig er begyndt at tage alvorlig, ellers havde de nok ikke stiftet fiber alliancen med en tidligere TDC direktør som leder.

--- øhh kæmpe økonomiske problemer ??? Fordi Dong vælger at sælge deres fibernet som de i bund og grund ikke drev selv, men blot stod for den passive del altså at ligge fiber i jorden, også tag 4000,- kr. pr. husstand for at få det langt ind... Det er sgu ikke en god forretning. 
De har netop lavet denne alliance for at få bedre vilkår mv. når der skal forhandles rettigheder, og el-selskaberne kan jo ikke konkurerre i mod hinanden, så hvorfor dog ikke arbejde sammen omkring tingene i stedet for ???  

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Men hvis du synes at det er ok at vi alle skal betale i dyr domme for at være hos TDC


Mit personlige ønske senarie, vil være at der bliver en slagt gatekeeper af fibernette, hvor forskellige firmaer kan leje sig ind hos, nøjagtig som på kobbernettet.
Hvem der skal være "gatekeeper" er jeg personlig fuldstændig ligeglad med, så længe det er nogen som er kompetente.
Danmark er simpelthen et for lille land til mere end et fibernet.

--- Ja det er fint nok at stofa, tele2, cybercity osv osv kan leje sig ind på TDC´s kobernet som de har betalt ud for mange år siden og blot tjener penge på tingene, og som ikke vil gøre sådan at man mange steder ikke kan får særlig høje hastigheder mv. 
Jeg har selv boet et sted hvor man godt kunne få andre end TDC, men max hastighed som TDC vil levere var max 2mbit, men hvis jeg nu bestilte og betalte over pris for det, så kunne jeg få op til en 8Mbit... Hvor fedt er det ??? 

Derfor synes jeg at det er fedt at el-selskaberne kommer ud i de områder og yder en service overfor de kunder og er med til at tage kampen op mod TDC og de andre. 

Så hvis der skulle være en gatekeeper som snakker om her, så skulle der nok også være det på kobber nettet, men det er dog en del svære. :) 

Men lad os dog se hvad der kommer til at ske i fremtiden, i stedet for at diskutere om tingene. 

Vi kan jo ikke gøre så meget ved det alligevel :)



| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

-- Jo jeg har skam læst dine indlæg, men du har ikke noget positivt overhovedet at sige omkring fibernet ud over at det er dumt at smide penge efter det. Hvilket i mit hoved er tåbeligt, men igen det er blot min mening, vi skal have lov til at have vores mening omkring tingene :)


Endnu engang *suk*. Ovenstående beviser jo bare du ikke læser mine indlæg. Jeg har ikke på nået tidspunkt skrevet at jeg er imod fiber, jeg er FOR fiber men IMOD at det er elselskaberne som poster mine og dine penge i det.

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Links mv. fra folk som tror de ved en masse kan jeg ikke bruge til noget, hvis jeg skulle overbevises så skulle der fremvises noget info intern fra evt. ellers vælger jeg at stole på hvad jeg selv ved af info


Så du kræver links af mig (jeg kan jo så ikke gøre så meget ved at du ikke tror på de eksperter) men vil ikke selv give nogen for dine påstande...........det var da en underlig måde at debattere på Dead



Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

øhh kæmpe økonomiske problemer ??? Fordi Dong vælger at sælge deres fibernet som de i bund og grund ikke drev selv, men blot stod for den passive del altså at ligge fiber i jorden, også tag 4000,- kr. pr. husstand for at få det langt ind... Det er sgu ikke en god forretning. 
De har netop lavet denne alliance for at få bedre vilkår mv. når der skal forhandles rettigheder, og el-selskaberne kan jo ikke konkurerre i mod hinanden, så hvorfor dog ikke arbejde sammen omkring tingene i stedet for ??? 


DONG opgør selv tabet til kr. 508 millioner, det syntes jeg godt nok er mange penge.
Jeg kan nemt finde links til at elselskaberne som helhed har tabt mange millioner kroner, men du tror jo alligevel ikke på det, når det ikke lige passer ind i din virkelighed.


Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

-- Jo jeg har skam læst dine indlæg, men du har ikke noget positivt overhovedet at sige omkring fibernet ud over at det er dumt at smide penge efter det. Hvilket i mit hoved er tåbeligt, men igen det er blot min mening, vi skal have lov til at have vores mening omkring tingene :)


Endnu engang *suk*. Ovenstående beviser jo bare du ikke læser mine indlæg. Jeg har ikke på nået tidspunkt skrevet at jeg er imod fiber, jeg er FOR fiber men IMOD at det er elselskaberne som poster mine og dine penge i det.

--- Endnu engang jo læser skam fint dine indlæg.... Det er nok blot den måde som du skriver tingene på, som får det til at lyde som om at du er meget i mod at el-selskaber laver fibernet... Havde det været staten så havde det også været galt de så havde brugt "dine" penge på det. :-) 

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Links mv. fra folk som tror de ved en masse kan jeg ikke bruge til noget, hvis jeg skulle overbevises så skulle der fremvises noget info intern fra evt. ellers vælger jeg at stole på hvad jeg selv ved af info


Så du kræver links af mig (jeg kan jo så ikke gøre så meget ved at du ikke tror på de eksperter) men vil ikke selv give nogen for dine påstande...........det var da en underlig måde at debattere på Dead
--- Kan ikke se det underlige i det.... Selv om det er blevet sagt før også fra andre end de eksperter som er i mod at el-selskaberne laver fibernet og som tror at de bruger forbrugernes penge på det, så er der mange som har optaget lån til at lave fibernet og ikke brugt af de store penge kasser de selv har, da selskaber som laver fibernet er selvstændige selskaber mv, og har deres eget regnskab, og som ikke høre til i hovedselskabet fx. 



Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

øhh kæmpe økonomiske problemer ??? Fordi Dong vælger at sælge deres fibernet som de i bund og grund ikke drev selv, men blot stod for den passive del altså at ligge fiber i jorden, også tag 4000,- kr. pr. husstand for at få det langt ind... Det er sgu ikke en god forretning. 
De har netop lavet denne alliance for at få bedre vilkår mv. når der skal forhandles rettigheder, og el-selskaberne kan jo ikke konkurerre i mod hinanden, så hvorfor dog ikke arbejde sammen omkring tingene i stedet for ??? 


DONG opgør selv tabet til kr. 508 millioner, det syntes jeg godt nok er mange penge.
Jeg kan nemt finde links til at elselskaberne som helhed har tabt mange millioner kroner, men du tror jo alligevel ikke på det, når det ikke lige passer ind i din virkelighed.

---- well Dong solgte helt klart for billigt set i forhold til hvad deres fibernet var værd, ingen tvivl om det .... og ja jeg har skam godt kunne læse at de har haft et tab på dette, men det er jo klart når de har puttet så mange penge i det som det koster i starten også vælge at sælge efter så kort tid, så er det klart at det vil koste. Kobbernettet kostede også kassen i starten da det skulle laves, lige som alt andet koster i starten. Og derved vil man have et stort underskud i starten, det siger sig jo selv.... 
Øhhh hvor kom den bemærkning fra ang. at det ikke passer ind i min virkelighed ??? Det er da noget mærkeligt at skrive. 

Som jeg siger vi har hver vores mening omkring tingene. Og det skal vi være i vores fulde ret til. 

Du har din menig om at du synes det er dumt at de bruger penge på det, og jeg synes det er en god ide. :) 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 14:17
Jeg undrer mig over hvad denne diskussion har udviklet sig til. Dvidebaek startede  oplægget med kanaludbuddet på Profiber og kvaliten af TV.
 
Mufcdk1974 hold dig venligst til emnet eller start en ny tråd. Så vidt jeg kan se har Du ikke på noget tidspunkt været inde på trådstaterens emne.
/Erik
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 14:33
Der er frit elvalg i DK, så vælg et selskab der ikke tilbyder fiber hvis det er vigtigt ;)
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Der er frit elvalg i DK, så vælg et selskab der ikke tilbyder fiber hvis det er vigtigt ;)

Hehe good one there :) 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 16:04
Nu er det vel trådstarter selv, der på side 11 ændrer diskussionen såvidt jeg kan se, tråde har det jo nogen gange med at ændre retning ind imellem.
 
Er det fordi I ikke har nogen gode argumenter, at I gerne vil have diskussionen med mufckdk stopper her :-)
 
Iøvrigt har jeg lige bestilt Profiber her i Tranbjerg J. De forventer at de vil begynde at grave i august-september i år.
 
 
mvh Christian
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 17:06
Det er Faktisk Moho allerede side 1 og Mufcdk1974 udbygger den.
Jeg kan sagtens finde argurmenter men så skal  der laves en ny tråd. Denne skal omhandle det trådstarteren sætter igang. Jeg kan også se at dvideback helt har forladt tråden....og der bliver ikke plads til det egentlige emne...
/Erik
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Parabolen Parabolen skrev:

Jeg undrer mig over hvad denne diskussion har udviklet sig til. Dvidebaek startede  oplægget med kanaludbuddet på Profiber og kvaliten af TV.
 
Mufcdk1974 hold dig venligst til emnet eller start en ny tråd. Så vidt jeg kan se har Du ikke på noget tidspunkt været inde på trådstaterens emne.


Jeg reagere på nogle påstande fra trådstarter bl.a om TDC har sovet i timen. Trådstarter har på intet tidspunkt ytret utilfredshed med vores debat, som langt hen ad vejen har været ganske god, og da det er hans tråd, så syntes jeg ærlig talt du skal blande dig uden om.
Det er ihvertfald ikke dig der skal bestemme hvad jeg må skrive i denne tråd Dead
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 17:29
Jeg bestildte Profiber i sin tid fordi jeg ikke havde Stofa i huset og da tilslutningen var gratis var det også set som en indvistering i huset på længre sigt , og jeg mener at fiber er fremtiden og at det så var et elselskab er for mig ligegyldig .
 
Nogle påstår at det er vores penge de bruger Måske ,  Men så spørger jeg  jer !!!! tror i rent faktisk at i ville få en lavere elpris ? Hvis de ikke bruger så mange penge på det ?
 
Mit svar er nej , Så hvor ikke udnytte at man kan få fiber næsten gratis gravet ind i huset .
 
Mit personlige indtryk af Profiber efter ca et års brug er følgende .
 
Havde mange problemmer i starten med at få tv boksene til at overhovdet at virke havde op til en uges sort skærm .
 
Her var suport meget langsom til at få fundet problemmet , det var faktisk mig selv som løste det til sidst .
 
Ca i sep sidste år kom der en ny firmware til tv boksen og så begyndte det at køre bedre .
 
Så i januar i år begyndte jeg at få problemmer med langsome tv bokse igen og min router faldt til ca 3 mb skulle så genstartes næsten hver dag ,
Jeg skrev så til Profiber og skrev en meget omfatende fejloversigt .
Skrev også at det var deres Linksys Router som er skyld i mange af Profibers kunders problemmer og nævte også at vi var mange som skrev om det på diverse Forums som dette .
og bad dem om om ikke de kunne sende deres nye Testrouter . Da jeg ikke synes at vi kunne være tjent med at især vores tv del kørte så dårligt .
Havde også snakket telefonisk med suport.
 
Ca den 17 feb i År lå der en pakkeanvisning i min postkasse fra Trefor og det viste sig at være Den nye Tilgin Router Hg 1311 som jo er deres testrouter .
Havde
 
Med den kører mine Tvbokse helt uden fejl ingen ventetid i menuer hurtig kanalskift aldrig genstart af Tvboks .
 
Intenetdelen kører også godt har dog fået et nyt problem med at vi bliver smidt af Ea-servere når vi spiller ( dette skulle der efter sigende blive arbejdet på )
 
Der er ingen tvivl om at det tv signal som leveres fra Profiber er super godt , billedkvaliteten fås nok ikke bedre .
 
Jeg er i det store hele tilfreds med Profiber når det virker .
 
Men de har meget at lære angående kundsuport og så er de meget langsomme til at løse problemmer som jo altid vil opstå med et nyt produkt .
 
For dem som har kørt på DVB-C Testsignalet skulle det komme tilbage igen i næste uge .
 
Se følgende link
 


Redigeret af janbau - 17-April-2010 kl. 17:43
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
dvidebaek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 21:02

Hold da kæft, så er der kommet gang i denne tråd! Ved godt jeg bærer en del af skylden for denne debat. Synes vi skulle stoppe den her, og så bruge tiden på at lave et overblik over hvor Profiber begynder at grave fiber ned i løbet af året. Tror jeg fremover vil opdatere forsiden på denne tråd, over nyheder som kommer fra Profiber. Synes nu vi skal se frem og så konsentrerer os om de nye tiltag som Profiber kommer med.

Vil dog sige at jeg synes det er en god debat vi har haft, selvom vi ikke alle er enige om el-selskabernes priotering Med mine, jeres eller måske slet ikke vores pengeSmile.
Begynder i morgen på at opdatere forsiden, så hold øje med den!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 101112
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu