recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FTA Reciver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFTA Reciver

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 10:28

 

[/QUOTE]

 Det kommer an på din parabol, om den kan tage 2 hoveder med den spredning der er mellem positionerne. Du skal have en switch, der så styrer hvilken LNB der modtages fra.

[/QUOTE]

Den analoge skærm (1m jeg har nu  -sidder 4 hoveder på så det må da være ok med 2 hoveder?(jeg kan da ikke bruge de gamle LNB er som er ca. 10 år gamle?)

Kan du lave en link til sådan en switch/ pris?

Den der lihl modtager har den component vidio udgang og ikke kun scart ? 

Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 10:37
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af fqts fqts skrev:



Oprindeligt skrevet af pinoh pinoh skrev:

Er igang med at opstille en 11o cm parabol, for at kunne modtage 28,2 øst (BBC osv). Da parabolen formentlig kun lige er tilstrækkelig stor. Vil det sikkert være en god ide hvis kabler. lnb og reciver er af god kvalitet. Bor tæt ved Aalborg


Min nuværende er en Force 1155, er der nogen størrer forskel på kvaliteten af de forskellige FTA revivere, eller er Force 1155 nogenlunde på samme niveau med de bedre ?


Hvad er erfaringen på dette punkt ?

Hej Pinoh.Jeg bor i Odense, hvor jeg modtager BBC1, 2, 3 og 4 + News og Parliament samt ITV 1 - 4 på et parabolsæt fra Lidl (markedsføres under navnet Silvercrest model SL 65). Det er en 80 eller 85 cm parabol (!) med den LNB, der fulgte med, og en FTA-modtager. Jeg har selvfølgelig prblemer med at modtage nogle af kanalerne i skidt vejr, men jeg er overrasket over, hvor sjældent det egentlig viser sig.Så med en pinligt præcis indstilling af din skærm, og brug af en super-LNB, tror jeg bestemt, du kan få fat i signalerne!Mvh., Torben.


Odense:
80-85 cm parabolskål ?
Det var dog utroligt, troede du skulle op i 130 cm
Super LNB : hvad der denne ?

Jeg har en 1m skål og bor i Århus
Har store problemer med at modtage BBC London m.fl.


Kan du ikke besvare mit indlæg ?
E.L.
Til top
fqts Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af fqts fqts skrev:



Oprindeligt skrevet af pinoh pinoh skrev:

Er igang med at opstille en 11o cm parabol, for at kunne modtage 28,2 �st (BBC osv). Da parabolen formentlig kun lige er tilstr�kkelig stor. Vil det sikkert v�re en god ide hvis kabler. lnb og reciver er af god kvalitet. Bor t�t ved Aalborg


Min nuv�rende er en Force 1155, er der nogen st�rrer forskel p� kvaliteten af de forskellige FTA revivere, eller er Force 1155 nogenlunde p� samme niveau med de bedre ?


Hvad er erfaringen p� dette punkt ?

Hej Pinoh.Jeg bor i Odense, hvor jeg modtager BBC1, 2, 3 og 4 + News og Parliament samt ITV 1 - 4 p� et parabols�t fra Lidl (markedsf�res under navnet Silvercrest model SL 65). Det er en 80 eller 85 cm parabol (!) med den LNB, der fulgte med, og en FTA-modtager. Jeg har selvf�lgelig prblemer med at modtage nogle af kanalerne i skidt vejr, men jeg er overrasket over, hvor sj�ldent det egentlig viser sig.S� med en pinligt pr�cis indstilling af din sk�rm, og brug af en super-LNB, tror jeg bestemt, du kan f� fat i signalerne!Mvh., Torben.


Odense:
80-85 cm parabolsk�l ?
Det var dog utroligt, troede du skulle op i 130 cm
Super LNB : hvad der denne ?

Jeg har en 1m sk�l og bor i �rhus
Har store problemer med at modtage BBC London m.fl.


Kan du ikke besvare mit indl�g ?


Hej E. Larsen.

Jo-da. Men jeg har først set det her i eftermiddag - og så skulle jeg også lige hjem fra embedet.. .

Mit eget anlæg er helt banalt et "begyndersæt" jeg købte i Lidl. Og jeg tror ikke LNB'er er særligt fremragende.
Her er de specifikationer, der står på en label på LNB'en:

TWIN UNIVERSAL LNB
LPU 403
10,7-11,7 GHz (Low: LO 9,75 GHz)
11,7-12,75 GHz (High: LO 10,60 GHz)
Noise Figure: 0,3 dB

Det er altså ikke noget fancy udstyr, der er tale om. Og det kan være jeg har haft en lidt mere end heldig hånd med indstilling af parabolen

Den skal jo pege lidt højere (så vidt jeg husker) - anderlsedes end til 19,2 øst, i hvert fald. Og jeg synes også indstillingen til 28,2 Ø er mere kritisk end til 19,2.

Håber du kan bruge lidt af mine erfaringer. Skriv endelig igen, hvisdu synes det er uklart, eller du har andre spm.

Som Radiomanden påpeger er Lidl-modtageren kun udstyret med udgange til gammeldags SD-tv.

Men jeg er nu godt tilfreds.

Mvh., Torben.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 18:45

 

 Ja og det er som skrevet KUN Composite og ikke RGB.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af fqts fqts skrev:


Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af fqts fqts skrev:



Oprindeligt skrevet af pinoh pinoh skrev:

Er igang med at opstille en 11o cm parabol, for at kunne modtage 28,2 �st (BBC osv). Da parabolen formentlig kun lige er tilstr�kkelig stor. Vil det sikkert v�re en god ide hvis kabler. lnb og reciver er af god kvalitet. Bor t�t ved Aalborg


Min nuv�rende er en Force 1155, er der nogen st�rrer forskel p� kvaliteten af de forskellige FTA revivere, eller er Force 1155 nogenlunde p� samme niveau med de bedre ?


Hvad er erfaringen p� dette punkt ?

Hej Pinoh.Jeg bor i Odense, hvor jeg modtager BBC1, 2, 3 og 4 + News og Parliament samt ITV 1 - 4 p� et parabols�t fra Lidl (markedsf�res under navnet Silvercrest model SL 65). Det er en 80 eller 85 cm parabol (!) med den LNB, der fulgte med, og en FTA-modtager. Jeg har selvf�lgelig prblemer med at modtage nogle af kanalerne i skidt vejr, men jeg er overrasket over, hvor sj�ldent det egentlig viser sig.S� med en pinligt pr�cis indstilling af din sk�rm, og brug af en super-LNB, tror jeg bestemt, du kan f� fat i signalerne!Mvh., Torben.


Odense:
80-85 cm parabolsk�l ?
Det var dog utroligt, troede du skulle op i 130 cm
Super LNB : hvad der denne ?

Jeg har en 1m sk�l og bor i �rhus
Har store problemer med at modtage BBC London m.fl.


Kan du ikke besvare mit indl�g ?
Hej E. Larsen.Jo-da. Men jeg har først set det her i eftermiddag - og så skulle jeg også lige hjem fra embedet.. .Mit eget anlæg er helt banalt et "begyndersæt" jeg købte i Lidl. Og jeg tror ikke LNB'er er særligt fremragende.Her er de specifikationer, der står på en label på LNB'en:TWIN UNIVERSAL LNBLPU 40310,7-11,7 GHz (Low: LO 9,75 GHz)11,7-12,75 GHz (High: LO 10,60 GHz)Noise Figure: 0,3 dBDet er altså ikke noget fancy udstyr, der er tale om. Og det kan være jeg har haft en lidt mere end heldig hånd med indstilling af parabolen Den skal jo pege lidt højere (så vidt jeg husker) - anderlsedes end til 19,2 øst, i hvert fald. Og jeg synes også indstillingen til 28,2 Ø er mere kritisk end til 19,2.Håber du kan bruge lidt af mine erfaringer. Skriv endelig igen, hvisdu synes det er uklart, eller du har andre spm.Som Radiomanden påpeger er Lidl-modtageren kun udstyret med udgange til gammeldags SD-tv.Men jeg er nu godt tilfreds.Mvh., Torben.


Alt hvad jeg har læst om størrelse af parabolskærm siger
at du skulle have en 1,20-1,3 m skål i Odense

Jej bor i Århus og har som sagt en 1 m skål og jeg har store problemer med BBC Londn m.fl.og burde vist have en 1,10-1,2 m skål ? low lmb hoved
Men det er da flot at du kan se Fresat i Odense med så lille en skål
E.L.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 19:38

 

 Her er et kort over de anbefalede Parabol størrrelser i DK. for modtagelse af Astra 2D.

 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 


 Her er et kort over de anbefalede Parabol størrrelser i DK. for modtagelse af Astra 2D.


 



Lige præcis hvad jeg tænke på, dog : ANBEFALET skåle..
85-90 cm i Odense....
Hvordan i alverden er dette muligt ?
E.L.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 20:27

 

 Det skulle angiveligt ikke være muligt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fqts Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Det skulle angiveligt ikke være muligt.



Det var søreme også bare et vildt stunt: Kunne jeg overhovedet FINDE noget, jeg gad se på.

Jeg bor ikke nede i et hul, og der er ikke mange forstyrrelser, så det kan da være med til at forklare sagen.

Men I kan jo komme forbi og se på skramlet. Det er som nævnt tidligere IKKE noget godt TV, der viser billederne, men indholdet er jeg glad for.

Torben.


Redigeret af fqts - 21-April-2009 kl. 20:43
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 20:46

 

 Freesat er helt fint, men med SKY får man en god del mere med.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu