recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - energimidt og motorola tvboks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketenergimidt og motorola tvboks

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bongo1968 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: energimidt og motorola tvboks
    Sendt: 12-April-2009 kl. 17:01

Hej.

vi her i området har fået energimidt siden januar, det kører sådan set godt nok, men vi har alle mere eller mindre set forskellige små problemer med den motorola tvboks der er med.

Nogle ser den låser på et billede, andre ser den går i sort, nogle mystiske ting der sker ca 1 gang i måneden. eneste udvej er at slukke for den helt, vente 20 sek og tænde igen. tænd/sluk via fjernbetjeningen er ikke nok.

Jeg skev på alle naboernes vegne til energimidt og fik et håbløst svar om at boxen var en computer og at hukommelsen blir fyldt op, og der derfor gør mærkelige tng og skal resettes.

Jeg brokkede mig lidt at sagde at det svar ikke var en løsning, og en reset ca 1 gang i måneden absolut ikke er optimalt. sådan noget skal bare du 100% i mine øjne. til det fik jeg at vide at jeg bare kunne opsoge mit tv, hvis jeg var utilfreds..... så meget for den kundeservice....

Men er da lidt nysgerrrig om andre har set noget ligende ??? resetter i også jeres boxe ? løsnning ???

carsten

Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 19:58
Jeg må desværre informere dig at ham fra kundeservice du talte med, har svaret dig helt korrekt og forklaret dig det hele så godt han kunne.

For sådan er det med mange avancerede apparater idag. Det software inden i har behov for en restart i ny og næ. Og 1 gang i måneden er endda pænt.

Så står det dig frit for at opsige det hele som han lagde op til da du ikke ville forstå hans forklaring

Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
bongo1968 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2009 kl. 10:26

synes bare ikke det holder.

er selv tekiker så kan godt følge det kan ske, men for mig ligner det en børnesygsom. og for mine naboer ligner det et mega irreterende element.

og når det er sådan tvbokes er begravet inde i et reol system, så blir man altså noget negativ over at skal til at rode med den mit i den film man ser.

skal osse lige til føjes vi er alle parabol folk herude (ja er på landet), og der har ingen oplevet ligende problemer. skulle ikke undre mig nogle vender tilbage igen.

kan bare håbe på en quickfix via en opdatering eller andet

bare at "leve med det" er ingen løsning. Vil du købe en bil der "dør" mit på motorvejen ca 1 gang i måneden ??? i think not

men energimidt for vel leveret fra smile content ? er det så dem  (smile-content)der bestemmer hvilken hardware der følger med ?

Til top
thun Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2009 kl. 18:25
Microsoft har leveret "Windows" i merre end 20 år, og den er ikke fri for "Sygdomme" Så dumå nok regne med mindre fejl i softwaren, trods alt.
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2009 kl. 14:10

Jeg synes Energimidt er kommet godt efter deres kaotiske start på markedet for TV.

Ja, der kommer fejl engang imellem - men det er på ingen måde værre end alle mulige andre produkter.

Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2009 kl. 22:09

Hvilke andre produkter?

Jeg har endnu ikke haft fejl på TDC TV siden sidste efterår, hvilket må siges slet ikke kan sammenlignes med de fejl på EnergiMidt.

Ugentlige/månedlige fejl om manglende signal og reboot af boks som jeg havde da jeg havde EnergiMidt produktet, savner jeg ikke. Var ved naboen den anden dag der stadig har EnergiMidt Fiber TV, og de er stadig total gammeldags med hele deres interface generelt, og hastigheden i menuer på deres boks. Lysår efter TDC TV, YouSee, Zaptor og Telia TV. Nu kender jeg ikke ViaSat eller Canal Digital på parabol siden, men er sikker på deres produkter ikke ligger langt efter de 4 førnævnte.

Så jeg har meget svær ved at se hvor de er blevet så meget bedre, at de nu ikker er dårligere end de andre længere? Men bare du føler dig tilfreds er det jo det vigtigste.

 



Redigeret af BorgHammer - 15-Maj-2009 kl. 22:10
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2009 kl. 22:32
Jeg er selv ansat hos Et energi selskab sem leverer fibertv.
De har som du skriver også problemer med at boksen fryser.
Dette burde ikke ske, men de arbejder på sagen. Jeg tror desværre ikke
at de sådan lige løser problemet. For som andre skriver, er det jo elektronik.

Jeg har selv Stofa, og dette kører da absolut ikke fejlfrit. Jeg skal genstarte boksen ca 1 gang om måneden,. Desuden har jeg flere pixelleringer hverdag.
De har virkelig forsøgt at løse problemet i ca 1½ år nu, men ikke løst problemet endnu.

Håber at du får løst problemet.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu