recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste forbindelse fra PC til SCART?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste forbindelse fra PC til SCART?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste forbindelse fra PC til SCART?
    Sendt: 01-August-2005 kl. 20:57
Hej,

Jeg er ved at planlægge køb af HTPC, og jeg er ret forvirret mht. til hvilken type forbindelse imellem PC og TV der giver bedst kvalitet.

Mit TV er et standard 28" CRT PAL TV med SCART indgang. Såvidt jeg modtager europæiske TV RGB signaler via SCART med mulig ekstra understøttelse af den lavere kvalitet S-Video. Derfor synes det åbenlyst at jeg bør outputte et RGB signal til mit fjernsyn, især da min HTPC også skal erstatte min gamle DVD afspiller.

Jeg er nået frem til et par muligheder, hvor af jeg ikke selv forstår de flest:

1. Købe et Hauppage PVR-350 tv kort som understøtter SCART TV-Out, deres salgs afdeling har lovet mig at det understøtter RGB output. Desværre er dette kort ret dyrt. Dette TV-Out virker vist ikke under MCE, men jeg har alligevel tænkt mig at bruge linux/MythTV.

2. Bruge en S-Video til SCART adapter, og få et dårligt billede(dette har jeg prøvet før, og jeg var IKKE tilfreds).

3. Igen såvidt jeg forstår, findes der simple VGA eller DVI til komponent video adaptere. Komponent video kan så betyder mange forskellige ting, men RGB er ihvertfald OGSÅ komponent video. Er der nogen der ved hvordan man går fra DVI -> Komponent RGB, for i så fald kan en komponent -> SCART adapter købes billigt. Det skulle også være muligt at gå fra VGA -> SCART RGB direkte hvis man selv laver et kabel, men det er lige en tand for langt ude for mig.

Hvis der er nogen som på nogen som helst måde har et hak forstand på dette, og har noget som helst clue om hvordan jeg opnår det bedst mulige output til mit TV, må de meget gerne svare :)


Redigeret af ziphnor
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2005 kl. 11:05

Har ikke selv prøvet med ved at søge fandt jeg denne

http://www.keene.co.uk/cgi-bin/bigcodesearch.pl?SBB92H

så det kan lade sig gøre at købe et færdig kabel

Den Ben
Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2005 kl. 12:56
Tak,

Jeg har set lignende kabler før, men det her ser en smule billigere, og simplere ud.

Men kan man nu være helt sikkert på at det ikke er beregnet til at gå den anden vej, altså feks. fra SCART ud på en DVD til en projektor med VGA indgang? Jeg kan ikke helt se det ud fra teksten, og det sgu' lidt trist at bestille en dyr dims fra en udenlandsk butik for bare at opdage at den ikke virker :)

Hmmm, det er svært at afgøre hvad der er bedst, PVR-350 kortet koster 600kr mere end PVR-150MCE, men hvis jeg skal købe en adapter til 300-400 kr og bliver nød til at finde et ordentlig grafikkort istedet for bare at sætte et gammelt skod kort i(for med PVR-350 kortet er grafikkortet næsten unødvendigt), så koster begge løsninger nogen lunde det samme.
Mange tak for forslaget.
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 22:49
Udgangen på PVR-350 er ikke speciel god, der er ingen grund til at give så meget mere for den end PVR-150 ellers er den eneste forskel at du kan optage i mpeg-1, et grafikkort koster ca 500 hvis du vil have en passivt kølet, hvis du vælger en som er kompatibelt med directx 9 kan du bruge den til MCE 2005, jeg bruger et asus 9550/GE, hvor blæseren er disabled, det fungerer udemærket, hvis du skal have noget af det bedste skal du købe et GeForce 6600, som har hardware accelleration af WMV HD film, men koster noget mere

Et link til hvor du kan købe VGA til scart

http://av-connection.com/?HierachyID=550


Vi har en verden fuld af muligheder
Den Ben
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu