recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung 40 LCD / 42 Plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung 40 LCD / 42 Plasma

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
speedyholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung 40 LCD / 42 Plasma
    Sendt: 09-August-2005 kl. 22:09

Er der nogen der har set  LE40R51B LCD tv eller PS-42S5HX  Plasma.

Begge har en god størrelse og hhv 1366x768 og 1024x768 opl.

Begge har DNie  (Samsungs PixelPlus) og rigtig flotte data. Enorm kontrast og lysstyrke.

Men data er en ting øjnene noget andet. Har nogen set dem ?

Til top
dknia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2005 kl. 09:55
Hejsa.

Jeg så 40" LCD'en i går, og den er meget imponerende. Der er ikke ret meget at komme efter. Lysstyrken er mere end rigeligt til stede(!), og p.t. er min største bekymring hvor sort den reelt er i et mørkt lokale (film-lys i stuen om aftenen). I dagslys var der ikke noget problem at se i butikken.

Er der nogen ejere af en 40" eller evt. 32" der kan kommentere på sortniveauet i aftenbelysning?

Der er ikke nogen synlige problemer med ghosting, men helt up close kan man se lidt digitalt fnidder (lidt uro i pixels i områder med farvegraduering i bevægelse), men ikke værre end ved Plasma. Desværre kunne jeg kun se Troy på en Component-indgang delt mellem en del fjernsyn, så jeg ved ikke hvordan tuneren er, men iflg. sælgeren oplever han den derhjemme på niveau med de bedste plasmatunere. Den var i hvert fald i en helt anden liga end de Loewe og øvrige LCD fjernsyn der var i butikken.

Jeg er selv i tvivl om Hitachis plasma 42PD7200 og Samsungs 40" LCD. LCD'en er designmæssigt klart den flotteste - kan hænge helt lydløst!, elegant og slank på væggen; og LCD tekniologien er efterhånden nået op på plasmaniveau ser det ud til. Men der er ikke så mange tilslutningsmuligheder, og så er der jo tvivlen der nager om LCD i den støørelse nu også er moden.

Manden i butikken havde haft begge disse hjemme i stuen, og var ENTYDIGT for Samsungen. Faktisk havde han tømt butikken for Plasmaer og tager ikke flere hjem, da han mener det nu er LCD prime time - og han talte virkelig overbevisende for det.


Mvh,

Niels
Til top
speedyholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2005 kl. 10:59

Hej dknia  hvor så du den Samsung 40" henne ? Vil gerne checke den.

Hvad mener du med ikke så mange tilslutnings muligheder ?

Der er HDMI, 2 scart, komponent, Video in, SVideo in, PC in, Audio in/out, Headset samt RF

Hvad mangler vi ?

Til top
dknia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2005 kl. 12:15
Jeg så den hos HiFi Klubben i Hillerød - de har den selvom den er uden for HFK's standardsortiment. Spørg efter Claus.

Connectivity: Jeg kunne godt tænke mig en DVI/HDMI mere og evt. en Scart(RGB) eller component til. Mere af hensyn til fremtiden. I dag er der allerede DVD & PVR der skal tilsluttes. Dertil formentlig en Selector. Skal der så en yderligere box til Digitalt TV samt en PlayStation begynder det allerede at se tyndt ud...

Well - det ændrer ikke ved at det er et rigtig godt bud på en optimal skærm netop nu.

Lad mig høre hvad du videre finder ud af.

/Niels

PS: Pas på din nabo hvis du vælger at købe: http://www.samsung.com/ad/01_neighbor.htm


Redigeret af dknia
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu