recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips-TV i toppen af TÆNK’s test
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips-TV i toppen af TÆNK’s test

 Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Hvorfor dét? En Ferrari er en meget sikker bil. 

OT: En Enzo har en bremselængde fra 250-0 på 100 meter. Jeg har ingen anelse om hvad den er fra 80-0, men jeg tror roligt vi kan antage at hvis en Ford Mondeo katastrofebremser foran én, så er det ikke bilens skyld hvis man ikke får hold på hingsten inden man rammer kofangeren foran. Samtidig er bilen i det hele taget bygget til at man skal overleve at køre galt med 200 i timen. Så hvis man kører normalt i den, så får man næppe en sikrere bil end superbilerne. De bliver først farlige når man bruger dem til at køre ræs på offentlig vej, og derved sætter andre folk i fare. Det er sjældent ham i superbilen der kommer alvorligt til skade.

Jeg ved ikke lige hvad jeg skal bruge det til i tv-diskussionen, måske til at kommentere at mens de bedste biler aldrig får nogen awards, simpelthen fordi de er for dyre, så er de bedste tv på markedet ikke på samme måde uden for rækkevidde for den brede befolkning. Men jeg mener vægtningen af forskellige egenskaber skal hænge sammen med hvad apparatet bruges til. Og hér vil jeg påstå at 95% af brugerne 95% af tiden tænder for apparatet, skifter kanal og skruer op og ned. Dét der betyder noget ved denne brug, er billed- og lydkvalitet, og eventuelt om fjernbetjeningen fungerer ordentligt. Om det tog 5 eller 15 minutter at installere kanalerne, det synes jeg personligt er komplet ligegyldigt.

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 22:42

Utroligt at folk nu proklamerer, at Philips har betalt for denne test, fordi deres Tv får ros. Jeg kunne virkelig godt forestille mig, at der er folk som sidder og surmuler, og er bitre over, at deres elskede Panasonic ikke er med på denne liste, hvor det er sjovt, selvom det jo bare er en test foretaget af amatører

Går dog stærkt ud fra, at folk kun joker

Til top
allankvist Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 13:20
Hallo!??!!?!!!

Er der virkelig ikke nogen af jer brokhoveder der har fattet at at man kan få en 100% vægtning af billedkvaliteten ved bare at tage sig sammen og læse skemaet som helmuth har pastet en del af på side 4.

Fatter virkelig ikke i spammer en tråd som denne når i ikke engang kan finde ud at at læse en test.

Billedkvaliteten er som skrevet bedømt af 5 trænede personer og må derfor i mine øjne vægte tungere end enkeltmandstests her på recordere og flatpanels.

Nej! - Ikke alle de nye modeller fra jeres idolmærker er med men hvem siger de ikke kommer i næste test.
De kan jo ikke teste hvert et tv på markedet selvom de er langt foran flatpanels og recordere på det område.

Tag jer dog sammen! Få et liv!

Lad nu være med at spamme på forummer andre gerne vil ha nogeet seriøst ud af!

AV pressission. Jeg kan virkelig ikke bruge en ferarri enzos bremselængde til en hujende fis.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 13:28

Oprindeligt skrevet af allankvist allankvist skrev:



AV pressission. Jeg kan virkelig ikke bruge en ferarri enzos bremselængde til en hujende fis.

Alan Qvist. Jeg prøver i det mindste at lægge noget arbejde i at skrive et interessant indlæg, i stedet for at spamme med brok over at andre spammer. Hvis der ikke er plads til en lille smule OT-aflæggere ind imellem, så bliver det her sgu et kedeligt sted at være.

Der er ikke nogen der spammer noget som helst, vi fremfører hver vores holdning til tingene, og den er så forskellig. Jeg kan ikke bruge det til noget at de fem personer er "trænede", når jeg ikke oplyses hvad de er trænede i og hvilke ting de prioriterer når de giver et billede en høj karakter. Om det er fem, én eller hundrede personer der har kigget på billedet er ikke relevant, dét der er relevant er at en score ikke giver noget indtryk af HVORDAN billedet er, det kræver en beskrivelse af billedet, eller i det mindste en angivelse af hvad en høj score betyder.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 13:36

Et eksempel: Hvis det bare kan læses ud af skemaet hvilken billedkvalitet man får, så må det betyde at en Panasonic TH-46PZ80 har samme billedkvalitet som en Panasonic TX-37LZD800? Vil du mene det er fuldstændigt ligegyldigt hvilken af de to man køber, når de nu får samme score?

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 16:36

Oprindeligt skrevet af allankvist allankvist skrev:

Hallo!??!!?!!!

AV pressission. Jeg kan virkelig ikke bruge en ferarri enzos bremselængde til en hujende fis.

 - bremselængden på en Ferarri Enzo siger ellers nogenlunde lige så meget om billedkvaliteten på Philips, som testen på "TÆNK" .

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af allankvist allankvist skrev:

Hallo!??!!?!!!

Er der virkelig ikke nogen af jer brokhoveder der har fattet at at man kan få en 100% vægtning af billedkvaliteten ved bare at tage sig sammen og læse skemaet som helmuth har pastet en del af på side 4.

Fatter virkelig ikke i spammer en tråd som denne når i ikke engang kan finde ud at at læse en test.

Billedkvaliteten er som skrevet bedømt af 5 trænede personer og må derfor i mine øjne vægte tungere end enkeltmandstests her på recordere og flatpanels.

Nej! - Ikke alle de nye modeller fra jeres idolmærker er med men hvem siger de ikke kommer i næste test.
De kan jo ikke teste hvert et tv på markedet selvom de er langt foran flatpanels og recordere på det område.

Tag jer dog sammen! Få et liv!

Lad nu være med at spamme på forummer andre gerne vil ha nogeet seriøst ud af!

AV pressission. Jeg kan virkelig ikke bruge en ferarri enzos bremselængde til en hujende fis.


skulle vi tage dette indlæg seriøst for dette indlæg kan jeg kun beskrive som spammer en tråd
Til top
allankvist Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2009 kl. 10:41
Så kom der gang i guldmedlemmerne.

Tænks point-system gør det vel ud for det samme som 1 til 5 stjerner, og jeg vil godt give jer 99.9% medhold i at en procentangivelse eller point 1-1000 vil være mere nøjagtigt.

Måske 5 stjerner betyder at tv`et ligger i de bedste 20% af markedet, hvilket  for den almindelige dansker måske er godkendt og en god rettesnor.

Jeg vil da sige at hvis 100 personer uanset træning (Jeg ved heller ikke hvad man skal lægge i "trænede" personer - Der findes vist ikke nogen uddannelse indenfor området tv-kigning), vil det give en rigtig god rettesnor for hvordan almindlige forbrugere vil opleve tv`et

Måske kaldes de trænede fordi de har deltaget i hovedparten af de omkring 80 tv tests som tænk har udført hvis jeg har forstået det ret. Det er da også "noget kun" som vi siger i NJ.

Kunne også betyde at de er TV fotografer. Måske Recordere kunne tage kontakt med tænk og få det udredet.

Undskyld spam Xcardman!


Til top
Hugoianer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2009 kl. 22:16

Ang eksperter/trænede TV kiggere så ved jeg at de før har hentet dem hos b.la DR's uddannede teknik personale som jo dels ved hvordan test billedet ser ud da de selv har optaget det om det så er tilfældet her vides ikke, men helt ærligt et er at de fleste af jer ville vægte anderledes, og vi kan også være enige om at der burde være mere end 1 - 5 stjerner, men at kritisere testernes ekspertise fordi de måske har peget på noget andet end i syntes lyder ikke specielt sagligt i mine øre. At flere af de TV i har udtrykt undren over ikke er med kan f.eks også være at Producenten/importøren ikke har villet bidrage med modeller til test.

Derudover er der vel ikke nogen tvivl om at firmaerne skal hente deres penge hos HR og Fru Danmark da de jo lægger hovedparten af deres indtægtsgrundlag, også selvom det lyder som om der er flere her der skifter TV en gang om året.

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2009 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Hugoianer Hugoianer skrev:

Ang eksperter/trænede TV kiggere så ved jeg at de før har hentet dem hos b.la DR's uddannede teknik personale som jo dels ved hvordan test billedet ser ud da de selv har optaget det om det så er tilfældet her vides ikke, men helt ærligt et er at de fleste af jer ville vægte anderledes, og vi kan også være enige om at der burde være mere end 1 - 5 stjerner, men at kritisere testernes ekspertise fordi de måske har peget på noget andet end i syntes lyder ikke specielt sagligt i mine øre. At flere af de TV i har udtrykt undren over ikke er med kan f.eks også være at Producenten/importøren ikke har villet bidrage med modeller til test.

Derudover er der vel ikke nogen tvivl om at firmaerne skal hente deres penge hos HR og Fru Danmark da de jo lægger hovedparten af deres indtægtsgrundlag, også selvom det lyder som om der er flere her der skifter TV en gang om året.

Du har dybest set ret. Men det ændrer altså ikke ved,at TÆNKS test  vildleder mangen en køber til at tro,at Philips PT er markedets bedste billedperformer indenfor konsum fladskærme  

Til top
Hugoianer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2009 kl. 20:39

Hej Lennon :-)

Skal jeg ikke kunne sige da jeg ikke kender de fjernsyn som de tester men mener ikke de villeder, men det kommer jo så an på hvordan man læser testen.

 

 som du siger så er det en test af konsum skærme, og en sådan skærm af i dag/imorgen skal jo være til det nye format og derfor er tv uden integrerede C eller T tunere vel som sådan udelukket, da vi jo netop snakker konsum, derudover fortæller de jo højt og tydeligt hvordan de har vægtet testen og dermed kan man vel ikke kalde dem villedende så tror mere vi er ovre i at man kan frygte at folk og fæ ( fæ er dem i butikkerne) kun bruger konklusionen og dermed måske får et forkert indtryk, men den slags vil man jo støde på uanset hvem der har testet hvad

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 789
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu