recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dreambox DM500 clone og viasat eller CD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDreambox DM500 clone og viasat eller CD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
thunder2008 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2008
Status: Offline
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Emne: Dreambox DM500 clone og viasat eller CD
    Sendt: 04-Juni-2009 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af intruder intruder skrev:

Oprindeligt skrevet af thunder2008 thunder2008 skrev:

Kan jeg ikke bare køre clonens eget image? som hedder eagle v4 ...  ?

Men kan nogen hjælpe med at fortælle hvordan man gør eller nogen som kører noget der bare ligner lidt?


Overvejer canal digital...

jeg kender ikke noget til eagle v4.. , men hvis du kan køre f.eks. cccam på den er det da sikkert ok , så det er bare at få købt nogle boxe og komme igang , og når du læser i cccam.cfg er det næsten selvforklarende hvordan du sætter det op , og med hensyn til canal digi.. er der ingen problemer med HD-kanaler i modsætning til via... HD som kun kører i orig. box(endnu)



Okay tak for svaret håber at jeg kan få det til at virke så :)...


Til top
intruder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2009 kl. 10:53

Oprindeligt skrevet af thunder2008 thunder2008 skrev:

Kan jeg ikke bare køre clonens eget image? som hedder eagle v4 ...  ?

Men kan nogen hjælpe med at fortælle hvordan man gør eller nogen som kører noget der bare ligner lidt?


Overvejer canal digital...

jeg kender ikke noget til eagle v4.. , men hvis du kan køre f.eks. cccam på den er det da sikkert ok , så det er bare at få købt nogle boxe og komme igang , og når du læser i cccam.cfg er det næsten selvforklarende hvordan du sætter det op , og med hensyn til canal digi.. er der ingen problemer med HD-kanaler i modsætning til via... HD som kun kører i orig. box(endnu)

Til top
thunder2008 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2008
Status: Offline
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2009 kl. 14:14
Det hele handler kun om at gøre det inden for min egen matrikkel..


og bare rolig jeg sladre ikke til nogen om din viden hvis det er det du tror...


Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2009 kl. 11:39

Jeg ville vælge mindst en recorder med HDD i, evt. en dreambox 600, og bruge den som master.  Brug siden i-have-a-dreambox.com til informationer.

Med modulet wincsc.dll kan du se viasat og canal digital på dit progdvd, jeg har prøvet mod min box med original kortene i, der var mange udfald, og jeg ved ikke om det er noget der videreudvikles på.

Husk du skal have et hoved til hver box.

?Kan jeg ikke bare køre clonens eget image, kender det ikke, har kun kørt med gemeni.

HD kun på dreambox 800, som er dyr. Ser der nogen gange er brugere der skyder katerin modtagere af i den blå, så de må være utilfredse. De har aldrig en grund de vil dele med os andre.

PS. spørg mig ikke om noget i PM, jeg kan henvise ikke hjælpe, da jeg ikke kender dig og hvad du kan finde på. Det er kun lovligt inden for din egen matrikkel.

 

MVH



Redigeret af rasmuzzen - 02-Juni-2009 kl. 11:41
Til top
thunder2008 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2008
Status: Offline
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2009 kl. 08:40
Kan jeg ikke bare køre clonens eget image? som hedder eagle v4 ...  ?

Men kan nogen hjælpe med at fortælle hvordan man gør eller nogen som kører noget der bare ligner lidt?


Overvejer canal digital...
Til top
intruder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 21:30
først og fremest , pas på med de clone af DM500 , en for ny version af f.eks. Gemini og den er død for evigt  , bortset fra det skulle der ikke være noget i vejen for dit "projekt" .
Til top
thunder2008 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2008
Status: Offline
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 09:49
Jeg er kommet frem til at jeg måske vil købe et par stykker af den Eagle Linux Box som er en clone af DreamBox DM500...
Jeg overvejer at købe enten viasat eller canal digital abbonent... Mit spørgsmål er sådan at jeg har hørt at man kan dele sit abb. kort
med de andre receivere i huset...  Så ville høre dig om det er noget du kender til? Kan DM500 håndtere CD's eller Viasat's kort?
CD' skiftede for nyligt codning fra CAS5 til CAS7 tror jeg... vil det stadig virke?

Hvad med opdatering af kort?

Jeg har været inde og kigge på mange forskellige forums bl.a. digsat.net men har svært ved at finde frem til direkte guide til hvordan det gøres eller info om det vil virke...

Mit setup skulle være 2 til 3 eagle boxe hvor den ene boks har abbonent kortet og de andre kan hente data fra kortet... har ingen forstand på hvad hastighed de skal bruge for at overføre de data... men når jo er på ens eget netværk med kabel må 100/100 mbit være fint, ikke?

Endvidere har jeg minimum 1 computer med DVB-S2 kort... og muligtvis en anden med DVB-S kort... Jeg bruger normalt den med DVB-S2 kort til at se tv fra og her bruger jeg programmet DVBViewer som har været en fantastisk inverstering... Har kigget lidt på det med at dele kortet rundt i huset og det vidst kan gøres med noget der hedder cccam eller noget i den stil... Men der findes vidst også et plugin til dvbviewer der gør at man kan se det delte kort... Så ville jeg da også have mulighed for at se tv på de to computere så :) ?

Så til det gyldne spørgsmål... Eagle Boxen der deler kortet er en clone af DM500 og har derfor ikke dvb-s2 ... Men det har min computer og hvis jeg får ovenstående til at virke... og f.eks. køber Canal Digital hvor der i nogle af pakkerne også er HD kanaler så vil jeg også kunne se dem bare på min computer? :D

Håber det er til at forestille sig hvordan jeg gerne vil have det til at køre... :)

Mit spørgsmål er om det er muligt og hvordan og om der er nogen der har en løsning der ligner? og evt. kan hjælpe mig med det?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu