recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ASRock Ion 330
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketASRock Ion 330

 Besvar Besvar Side  <1 212223
Forfatter
Besked
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Ja - det er på trods af dette
Den kan godt bitstreame almindelig Dolby og DTS, og der er svjv. også mulighed for at dekode HD audio til LPCM (dog med noget downsampling) - men bitstreaming af HD audio formater er der pt. ingen integrerede løsninger der kan.  
Tak endnu engang :)
 
Skal lige have det helt på plads :)
Vil det sige at, hvis jeg har en reciever med hdmi men uden hd dekoder så vil jeg ikke kunne få hd lyd ?
 
men hvis jeg eks. køber en recive med hd dekoder så vil jeg kunne få hd lyd ?
 
eller er det nok med min nuværende reciever hvi jeg er tifreds med PCM
 
 
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Henrikmh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 18:38
Til folk som overvejer AsRock ION 330HT.

Jeg har købt 330HT Blu-ray udgaven. Som udgangspunkt er den sådan set støjsvag nok. Problemet er, at den lyd som kommer fra den lille 30mm blæser er relativt højfrekvent og derfor bliver træls i længden.

Løsningen for mig har været, at sætte en lille modstand på 30mm blæseren. Jeg havde den liggende fra et andet projekt, og kan ikke lige huske størrelsen på modstanden, men jeg mener at det resultere i 7V. Noget lignende fås her:
http://www.coolerkit.dk/3_pin_kabel___12v_til_7v-p-1119.html

Den sættes simpelthen imellem bundkortet og blæseren. Alternativt kan man jo bare lige strikke sådan en sammen selv - en 8-9V ville nok være mere passende.

For stadig at bibeholde et rimeligt airflow har jeg sat blæser indstillingen i BIOS'en til "Normal (Level 3)". Det resultere i lidt mere støj fra 50mm blæseren, men det er hovedsageligt lyden af luft som bliver flyttet, og derfor ikke generende.

Denne lille ændring har betydet et rimeligt forhold mellem støjniveau og temperatur for mig - ved idle ligger chipsettet (som er det, som bliver varmest) på omkring 63 grader. Jeg har ikke lige fået testet ved load endnu, men tvivler på det sniger sig over 75-80 grader, hvilket naturligvis ikke er optimalt, men heller ikke problematisk.

For at få lidt mere kapacitet har jeg tilsluttet en 1,5 TB 3,5'' harddisk med eSATA. Så bliver harddisk "slukket ned" når den går i standby, og vækket når der er behov for det.

For at sætte dens støjniveau i perspektiv, kan det for øvrigt nævnes at den eksterne harddisk larmer mere end maskinen, når den altså er aktiv. Jeg har kun mine DVD film liggende på den eksterne disk, således at den kun kører når der skal ses film eller ligges nye film ind.


Redigeret af Henrikmh - 02-Januar-2010 kl. 18:41
Til top
tbbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2007
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Som der allerede er blevet skrevet, du får kun HD audio downsamplet til LPCM......



En lille detalje:
I min verden skal det skrives således:

"Som der allerede er blevet skrevet, du får kun HD audio downsamplet og sendt som LPCM."

LPCM er ikke ringere end at få det sendt som bitstream. LPCM er det fulde signal uden komprimering.
Mvh
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 11:01
En gang til for prins Knud.

Understøtter Asrock'en Bitstreaming? - Jeg ønsker ikke at den skal håndtere lydsignalet, det vil jeg gerne have min forstærker til - Specifikt er der tale om Asrock ION 330 - Nogle steder ser det ud til at den kun kan smide 640kbit signal ud, men det er vel underordnet hvis den bitstreamer?

Helt konkret er jeg i tvivl om hvor vidt at den kan afspille en MKV med 1.5 mbit DTS lydspor, uden at downsample det,




Redigeret af therazz - 19-Januar-2010 kl. 11:02
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 212223
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu