recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPTV & Internet på samme tid....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IPTV & Internet på samme tid....

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
donuts Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-September-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér donuts Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 13:11

ved det er en gammel tråd men har selv haft mega problem med windows 7 og så få begge forbindelser på samtidig når der er to gateway i brug, og har efterhånden prøvet en masse ting uden held.

 
 
har en trådløs internet forbindelse der køre over dlink router
og iptv forbindelse der køre direkt i netkortet.
 
satte begge netkort til automatisk og finde forbindelser
gik i dos (kør og så cmd) og fandt metrik på de 2 kort
skriv route print
og se hvad metik kort bliver tildelt
mit havde 20 og det andet 80
 
gå derefter ind i engenskaber for netkortene
avanceret
slå automatisk metrik fra og skriv det som de bliv tildelt i route print.
gør det for begge netkort (netkort 1 20) (netkort 2 80)
slog så riplistener til osse da min router køre med det
guide til her:
 
To turn on RIP Listener
  1. Open Programs and Features by clicking the Start button Picture of the Start button, clicking Control Panel, clicking Programs, and then clicking Programs and Features.

  2. Click Turn Windows features on or off. Administrator permission required If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.

  3. Select the RIP Listener check box, and then click OK.

genstartede og så kørte det..

virker det ikke går jeg ud fra der skal laves en static route
se en guide på det her:
 
 
 
mangler nu bare og få computer til og starte ordenligt i standby/dvale, da nogen gange bare går i sort skærm og så skal tændes på computer hvorefter den starter op med valg af fejl sikkert tilstand.
men kun nogen gange  så meget mærkeligt
så hvis der er nogen der ved noget om det høre jeg gerne noget
køre win7 med dvbviewer 4.5
alt slået fra under system kun fjernebetjening kan aktivere com
msc standby tool virker heller ikke.
 
 
 
Til top
Knerk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Januar-2008
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knerk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af donuts donuts skrev:

msc standby tool virker heller ikke.

 


Det er sikkert fordi at du bruger en version, som ikke understøtter Win7 .... havde selv samme problem, men faldt over denne ....

http://slicksolutions.eu/cgi-bin/download.cgi?download=mst0.9.099.exe

Den version kører på Win7 (i hvert fald på min Win7 maskine)!!!!


Til top
donuts Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-September-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér donuts Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 21:09
oki den må jeg sku lige prøve. hvorfor f*æø* har de den ikke på deres side. er det fordi den er i beta version.
Til top
Knerk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Januar-2008
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knerk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2010 kl. 14:34
Tjah - det er et godt spørgsmål, men det er nok statusen som "beta", der gør at den ikke fremgår af den "officielle" oversigt .... men - den virker ;-)
 
Held & Lykke
 
Til top
mystal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-December-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mystal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 01:07
Hejsa,
 
Overvej at brug DVBLogic til IPTV, da den kan bestemme hvilket netkort du ønsker dine IPTV streams skal hentes fra.
Desuden virker det super fedt i Windows 7 mediacenter..
 
Husk at sætte dit normale WIFI netkort til priotet nr 1 i bindings order.. så spiller det uden bøvl med metrics og routes..
 
Det er sgu lige før normale brugere kan sætte det op nu uden de store problemer..
Til top
donuts Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-September-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér donuts Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 17:56
har prøvet dvblogic og syns det køre meget meget sløvt og så har man ikke så mange muligheder som i dvbviewer. har osse prøvet mediaportal fik jeg aldrig til, og virke.
så gav viewer en chance og det køre sku bare, hurtig kanal skif og ikke mindst kone kan finde ud af det. og har og osse masser af setup mulighder og ikke mindst god forum hvor man kan få hjælp.
så nej kan ikke rigtig se hvad der skulle være bedre.
og ja den nye beta af msc standby tool virker bare så den kan i godt smide på win 7 hvis problem med og få den rigtig i standby
og tak for link Clap
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhv_omjk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 12:46
- Det letteste man kan gøre hvis man skal have IPTV og "Rigtig" Bredbånd til at køre er at køre sit Bredbånd ind i WAN porten på sin router, og så Switche IPTVet igennem samme router ved at sætte IPTV signalet fra Fiber-boxen i den første LAN-port så undgår du at IPTVet kommer ind over DHCP-serveren, den metode bruger jeg selv.
 
Så får du mulighed for at lave DHCP-server og firewall på Bredbåndet og føre IPTV signalet ud til 3 TV-bokse.


Redigeret af mhv_omjk - 05-Januar-2011 kl. 12:56
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
mystal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-December-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mystal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 22:25

Hejsa,

Prøv at giv DVBLogic for IPTV en chance mere.. jeg har sat det op rigtig mange gange, og det kører bare fint.. selv på en atoms maskine.. XMLTV med downloads af XML guide fra on.tv gør det lidt mere sublimt.. Og det slår DVBViewer langt når det kommer til brugervenlighed når det ligger i MediaCenter på en Windows 7 maskine..
 
Jeg har delt mit netværk op, så IPTV går igennem sin egen router på et netværk for sig selv. Der er ikke noget som kan flood'e netværket hvis du blander multicast med dit normale netværk, eller trådløse.. så husk at "disable wifi" på routeren også..
 
Tænk også på at du kan stoppe IPTV fuldstændigt hvis du lader IPTV netkortet være tændt imens din PC'er er i standby.. Så vil det hakke voldsomt på andre PC'er i huset.. Der plejer jeg at "slukke netkortet" under strømstyringen i enhedshåndteringen.. og ikke tillade WOL..
Måske du har haft en anden maskine på standby imens du har testet det??
 
Hvilken ISP'er bruger du??
 
 
Til top
kws Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-September-2011
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kws Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 18:08
håber på at få liv i denne gamle tråd igen..
 
jeg har prøvet det som i skriver mht matric osv.. Men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke. Jeg har mit iptv kørende på lan og mit internet på wifi. men lige meget hvad jeg gør så kan jeg ikke få browseren til at hente google.dk fx. jeg har også været inde i netværkforbindelser og andre prioriteten så det er mit trådløsenetkort der står først. Men lige lidt hjælper det. Det er iøvrigt en windows 7 maskine.
 
er der nogle der kan skære det ud i pap, hvordan jeg får det til at virke? og hvordan skal browseren kunne se at det er den trådløse forbindelse den skal bruge ??
Til top
donuts Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-September-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér donuts Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 09:33
kws

og du har prøvet og slå firewall fra imens du gør det. Windows firewall og andre hvis installeret.
og der skal genstartes når du laver om metrik

men fik min til og køre står til metrik 10 på lan kort og 30 på netkort mener jeg.
ellers står alt i netkort delen som det bliv installeret.


men mener jeg rodede med hjemmegrupper før jeg fik det til og virke meld den ene ind i hjemmenetværk og den anden i offentlig.
men skal lige prøve og kiggge efter det iaften for mener der var et rettigheds problem.

og gør dig den tjeneste og slå alle firewall fra indtil det køre.



The following table outlines the criteria that is used to assign metrics for routes that are bound to network interfaces of various speeds.

10    Greater than 200 Mb:
20    Greater than 20 Mb, and less than or equal to 200 Mb
30    Greater than 4 Mb, and less than or equal to 20 Mb
40    Greater than 500 kilobits (Kb), and less than or equal to 4 Mb
50    Less than or equal to 500 Kb
Til top
donuts Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-September-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér donuts Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 10:00
Til top
kws Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-September-2011
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kws Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 12:27
Jeg har lige prøvet det fra linket du postede men jeg kan stadigvæk ikke komme på internettet selvom den skriver der er internetadgang.

Har også genstartet uden held. Der er ingen firewall på, eller ander pjat
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu