recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVDO edge settings?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVDO edge settings?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 11:05

Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:


HEy Rene...hvad er det for en forskel du kan se når du stiller den til 576i på boxen eller 1080i når du skal køre Hd. altså mener du at det er klart bedst når den er sat til 1080i i Hd?

jeg syntes der er en bedre dybde i billedet detaljerne er også bedre (og underligt nok syntes jeg også farverne virker bedre) og det er ikke indbildning.. jeg har haft andre som også kunne se forskel

Så derfor jeg kører 1080i fra min samsung over i dvdoscaleren.

Da jeg vurderede gjorde jeg det sidst under wimbledon tennis også lidt golf og nascar om aftenen på TV2sportHD

Mvh

René
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 11:11

Har fået nedenstående svar på edgeforum, så det passer sådan set godt overens med hvad i siger så har da lidt at gå efter i aften:

Sorry, it's been a while since I used a 5080XD, I didn't realise you could only get 60Hz at native resolution.

I can't remember if they will accept 1080p or not either. Most 1366x768 panels in the last few years do, but I have a feeling the Pioneers don't. (just like they only do 1080i over component rather than 1080p)

If it does accept 1080p, I would just set the EDGE to output 1080p for everything, and then have the panel scale it back down to 1366x768. It's not ideal, but if the panel doesn't accept native resolution at 50Hz, anything you send it is going to have to be processed twice.


576i in is fine, it's 1080i out you want to avoid. If I remember correctly, the EDGE always deinterlaces a 1080i input, and if you then output 1080i it's converting the 1080p deinterlaced image back to 1080i, rather than being a 1080i passthrough.

Not only that, but if you output 1080i, that would leave the display doing the deinterlacing, and the EDGE should do a much better job of that. (that's the whole point of the device)

If you can output 1080p, that's preferable, as you would then only have one scaling operation. 1080i deinterlaced to 1080p by the EDGE, 1080p scaled to 1366x768 by the panel.

If not, you're probably best to output 720p. It does mean two scaling operations, but while that's a very bad thing in theory, it might not look so bad on the panel itself.

That would be 1080i deinterlaced to 1080p, downscaled to 720p by the EDGE and then upscaled to 1366x768 by the panel.


It sounds bad, but if the panel doesn't deinterlace the 1080i signal correctly, you're only getting 1366x540 ≈740,000 pixels worth of information.

If you have the EDGE deinterlace it correctly to 1080p and scale down, you're getting 1280x720 which is ≈920,000 pixels worth of information, and a lot more vertical information. (which tends to be most noticeable)



As for SD. 576i in and 576p out is fine—it leaves the image to be scaled in one step—the panel going from 576p to 1366x768.

However, the EDGE's scaling might be preferable to Pioneer's. While it's one of those things that's bad in theory, you might want to try scaling to 720p in the EDGE (or 1080p if accepted) and then have the panel scale that to its native resolution.

I'm not sure you should expect to see much improvement with football via the EDGE, as sports tends to be 50fps material and therefore half resolution anyway. With other PAL content such as film or dramas etc. you should see an appreciable increase in resolution as they are 25fps and the EDGE should basically get you double the resolution out of the image compared to the TV processing it. (as the Kuros don't do a good job deinterlacing PAL)
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:


HEy Rene...hvad er det for en forskel du kan se når du stiller den til 576i på boxen eller 1080i når du skal køre Hd. altså mener du at det er klart bedst når den er sat til 1080i i Hd?

jeg syntes der er en bedre dybde i billedet detaljerne er også bedre (og underligt nok syntes jeg også farverne virker bedre) og det er ikke indbildning.. jeg har haft andre som også kunne se forskel

Så derfor jeg kører 1080i fra min samsung over i dvdoscaleren.

Da jeg vurderede gjorde jeg det sidst under wimbledon tennis også lidt golf og nascar om aftenen på TV2sportHD


Ok,så er vi eneige,jeg kører osse 1080i fra min box over i Edgen. jeg har bare sat min Edge til at stå på 1080p og 24hz,istedet for på Auto..det er vel ok,det gir da meget godt billede..
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 11:41

Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:


Ok,så er vi eneige,jeg kører osse 1080i fra min box over i Edgen. jeg har bare sat min Edge til at stå på 1080p og 24hz,istedet for på Auto..det er vel ok,det gir da meget godt billede..

Nu kender jeg ikke lige edgen men det eneste ekstra du skal være obs på er vel du skal låse din framerate HZ sådan at får du 60hz ind skal den også spytte 60hz ud og 50hz ind bliver i 50hz ud, hvis du så får et input på 24fps detecter den det selv og afspiller det rigtigt, men du undgår på den måde at ændre 50hz til 60hz eller omvendt hvis du låser input/output under settings... nu kender jeg ikke lige edgen om den skal indstilles anderledes end på en VP30.. men sådan er det ihvertfald sat på min vp30

Mvh

René
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:


Ok,så er vi eneige,jeg kører osse 1080i fra min box over i Edgen. jeg har bare sat min Edge til at stå på 1080p og 24hz,istedet for på Auto..det er vel ok,det gir da meget godt billede..

Nu kender jeg ikke lige edgen men det eneste ekstra du skal være obs på er vel du skal låse din framerate HZ sådan at får du 60hz ind skal den også spytte 60hz ud og 50hz ind bliver i 50hz ud, hvis du så får et input på 24fps detecter den det selv og afspiller det rigtigt, men du undgår på den måde at ændre 50hz til 60hz eller omvendt hvis du låser input/output under settings... nu kender jeg ikke lige edgen om den skal indstilles anderledes end på en VP30.. men sådan er det ihvertfald sat på min vp30

På Edge er der 1:1 Framerate, det må være den du efterspørger så den burde være ok.

LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:


Ok,så er vi eneige,jeg kører osse 1080i fra min box over i Edgen. jeg har bare sat min Edge til at stå på 1080p og 24hz,istedet for på Auto..det er vel ok,det gir da meget godt billede..

Nu kender jeg ikke lige edgen men det eneste ekstra du skal være obs på er vel du skal låse din framerate HZ sådan at får du 60hz ind skal den også spytte 60hz ud og 50hz ind bliver i 50hz ud, hvis du så får et input på 24fps detecter den det selv og afspiller det rigtigt, men du undgår på den måde at ændre 50hz til 60hz eller omvendt hvis du låser input/output under settings... nu kender jeg ikke lige edgen om den skal indstilles anderledes end på en VP30.. men sådan er det ihvertfald sat på min vp30

På Edge er der 1:1 Framerate, det må være den du efterspørger så den burde være ok.


Har sat framerate til 1:1..men sker der noget ved min står fast på 1080p-24hz????
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 10:06

Har sat YouSee boxen til 1080i og Edge til 1080p - det har faktisk hjulpet gevaldigt?!

Jeg oplever ikke den samme hakken på teksterne ppå News mere

Har ikke prøvet 576i - 1080p endnu, ej heller rodet med menuen på Pio TV som Bantam foreslog.

LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Har sat YouSee boxen til 1080i og Edge til 1080p - det har faktisk hjulpet gevaldigt?!

Jeg oplever ikke den samme hakken på teksterne ppå News mere

Har ikke prøvet 576i - 1080p endnu, ej heller rodet med menuen på Pio TV som Bantam foreslog.

det lyder godt at det hjalp på dit problem

Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu