recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround sound - ekstra boost
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround sound - ekstra boost

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
moto Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-August-2005
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Surround sound - ekstra boost
    Sendt: 30-August-2005 kl. 10:58

Nu er hjemmebioen så godt som ved at være fuldent - mangler lige lærred som skulle komme om et par dage.

Angående surround lyddelen har jeg 5 stk KEF højtalere som ikke er satelliter. Forstærkerne har en subwoofer-udgang, og jeg begyndt at spekulere i om man kunne give lyden et boost ved at installere en mindre subwoofer sammen med de nuværende højtalere.

Er det unødvendigt, for åndsvagt, eller en god ide ?

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2005 kl. 11:09

Hej Moto,

DTS og Dolby Digital 5.1 har jo sin egen kanal til LFE, lavfrekvens-effekter.

Så en hjemmebio uden subwoofer til LFE kan være lidt tam...medmindre dine front-KEF'er har en vis størrelse og en god, dyb bund og din forstærker kan opsættes til at omfordele LFE til fronthøjttalerene. Hvis dit rum ikke er så stort og du ikke mangler rigtig, dyb bas, er det ikke et must med en sub. Men åndsvagt er det absolut ikke!   

Kan du ikke "prøvekøbe" en med fuld returret?

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
moto Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-August-2005
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2005 kl. 11:13

Tak Carser

Det må prøves

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2005 kl. 11:42

Velbekomme, Moto.

KEF og lærred på vej til din bio lyder jo cool. En subwoofer vil nok gøre den ekstra overbevisende. Go' fornøjelse!

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2005 kl. 12:17

Oprindeligt skrevet af moto moto skrev:

jeg begyndt at spekulere i om man kunne give lyden et boost ved at installere en mindre subwoofer sammen med de nuværende højtalere.

Jeg har lige været igennem de samme overvejelser.

Mine B&W fronthøjttalere har fin bas, men det er aligevel ikke samme dybe bas som en subwoofer kan lave.

Så går du efter rigtig biograflyd, skal du have en "sub" også. Der er stor forskel på lyden med og uden 

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Nullerbasse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 10-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2005 kl. 12:46

Uha Uha !!!

Jeg vil ikke undvære min Sub for noget....

Jeg husker Godzilla filmen hvor han tramper ned gennem gaderne..

Det var en stor dag..siden er det blevet til enorme mængder af andre gode film som lyder direkte tamme uden sub-wooferen.

Det er iøvrigt en Paradigm 120watt i en 33 liters kabinet, efter bandpass princippet. Perfekt til film - knap så god til moderne musik med meget tight synt bass. Den kan virkelig buldre......

Jeg ville bestemt "pynte" stuen op med en sub.

/Keld

mvh. Keld
Squeezebox V3 + Duet + ReadyNAS Duo
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2005 kl. 13:00

Hej,

Jeg kan også kun anbefale det, jeg har et Jamo E630PDD (billede), hvor fronterne er i reolhøjtalerstørrelse.

(det indbyrdes størelsesforhold passer ikke )

Subwooferen går selv på stand-by og tænder når der er behov (bassignal over en hvis styrke) og jeg skal lige love for at det kan høres når den går igang. Ved filmbrug er mit eneste problem at ruderne i stuen dirrer

Selv ved almindelig TV-kigning har man glæde af det, lyden bliver meget mere realistisk og fyldig.

/Letten

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu