recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Flugten" i 1080/50i
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Flugten" i 1080/50i

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 12:02

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

EBUs anbefaling er også 720p,.

Klart, og helt fornuftigt i lyset af hvilket materiale EBU som reglen skal producere og har med at gøre.

I praksis er det dog ærgerligt at DR HD (og alle andre HD kanaler) ikke almindeligvis kommer til at veksle imellem 720p og 1080i afhængigt af hvad det er for noget materiale de har at sende.

F.eks står mange produktioner, særligt film og serier markent bedre opløst og meget skarpere (på en ret stor skærm eller en projektor) som 1080i med Inverse telecine, end det gør med under del halve opløsning som 720p.

Med det materiale jeg ser mest af, fortrækker jeg med et 123 tommer billede derfor rent teknisk helt klart de kanaler der sender 1080i frem for 720p da der ikke er nogen tvivl om at de står bedst i forbindelse med det materiale jeg ser mest af. Men det optimale ville stadig være at enhver HDTV kanal vekslede imellem 720p og 1080i afhængigt af hvilken type materiale der bliver sendt (om det er telecinet eller ej)

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu