recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har Blu-ray en fremtid?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar Blu-ray en fremtid?

 Besvar Besvar Side  123 12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Emne: Har Blu-ray en fremtid?
    Sendt: 11-August-2009 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Min egen Philips BD9100 er superhurtig. Selv den berygtede T2 loades på ca 20-25 sekunder.

Er det frem til den første menu hvor der vælges sprog? for der har afspilleren ikke endnu været udsat for Java delen som er den der trækker tænder ud på mange af afspillerne. Det som er mest interessant er når det der Skynet ikon kører på skærmen - lige før selve menuen hvor udgaven af filmen kan vælges.

 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 09:38

Med  Bluray og HD-lyd er det blevet muligt nyde film på en måde det aldrig har været mulig før. En suveræn oplevelse med det rette udstyr. Det er fantastisk at være vidne til at også ældgamle filmklassikere nu kan fremstå nærmest som var de optaget igår.

De lange load-tider på nogen BD-afspillere er at betragte som en børnesygdom. Min egen Philips BD9100 er superhurtig. Selv den berygtede T2 loades på ca 20-25 sekunder.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af Himan Himan skrev:

Lange loadtider? Stram op! Prøv biografen og snak om "loadtid". Eller bare tiden det tager, at købe filmen på nettet og vente på den når frem - eller tiden i køen i Blockbuster.

Come on - en god oplevelse, kan vel godt undes et par minutters ventetid og ellers kan man vel planlægge sig ud af det.

Er der nogen der har valgt, at lade være med at se film pga. load-tiden?

Fuldstændig enig.  

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 19:08

1. Kan en normal person se forskel på BD og DVD, hvis han slutter det til et TV til 5000 kroner?

2. Kan en normal person høre forskel på SACD og CD, hvis han slutter det til et anlæg til 5000 kroner?

Hvis ikke I svarer "Ja" og "Nej", vil jeg gerne høre jeres argumenter.

SVAR

ja til 1 & 2.....jeg er rimelig normal

Omvendt kunne man vende den til kan en normal person høre forskel på lyd i den kvalitet Telia vil lancere komprimeret lyd og CD...hvis man er normal og har andet end et køkken anlæg ? Jeg tror ja

Til dem der leger med divx og bumser den foran computerspil...Er der forskel på et grafikkort til kr. 300 og et til kr. 5.000 ? Mit svar er nej nok ikke noget særligt, men mon ikke dem der gør den slags kan se forskel / mærke forskel ??


 

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 18:51

Allan Olesen

sacd har den fordel at man kan få 5.1 lyd og en højere bitrate og derfor vil lyden blive bedre. Så hr og fru Danmark kan også hører forskel.
Da sacd kom, var der bare ikke særlig mange som havde udstyret til og det kostede en formue.
næsten ingen havde et 5.1 system dengang. ergo fik man ikke så meget ud af forskellen til almindelig cd. 

i dag har langt flere 5.1 systemer til lyd og hjemmebio, bare se hvordan det har udviklet sig her på recodere på ganske få år. 
"hjemmebio" eller retter sagt en udvidelse af ens tv stue, er blevet rigtig populært. Hr og fru Danmark er da også begyndt af købe større skærme. Alle jeg kender og familie har da 42 tommer og op efter.
De er da ved falde bagover når jeg viser blu-ray på mit lille 50 tommer.
film og lyden lige så fra blu-ray, de kan alså tydelig se forskel på dvd og blu-ray. De er ellers helt normale mennesker, som ellers ikke går så meget op i billedekvalitet.
Men de fleste siger, hvorfor ser vores billede ikke sådan ud
de fleste som køber et 32 lcd skærme til stuen, er nok heller ikke af lyst, men et penge spørgsmål.

stille og roligt får mange større skærme og bedre anlæg. For at udnytte det kræver det også et bedre format (blu-ray) til at udnytte det. 

Men det bliver aldrig hele Danmark som får adgang til hjemmbio og HD.
Der er da masser af folk som aldrig køber en film og cd. 


 

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Hvis du ikke kan høre forskel på en SACD og en CD afspillet på et anlæg til 5.000,- så er det fordi du ikke har investeret i et 5.1 setup (hvilket du sagtens kan få med i 5.000,- klassen).

SACD er (har mulighed for) ægte 5.1 surround - jeg har bl.a. Jeff Wayne's Musical Version of The War of the Worlds på SACD, og det lyder suverænt bedre i SACD mode end i CD mode på samme udstyr (en Onkyo receiver).

OK. Det var nu mere forskelle i selve lydkvaliteten, jeg spurgte efter. Det er nok et subjektivt spørgsmål, om flere kanaler føles som en forbedring ved musiklytning.

Ordene "du ikke har investeret i et 5.1 setup" morer mig forresten lidt, med tanke på, hvor din gamle receiver står.

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

dog vil et anlæg til 5000 ikke lyde særlig, med sacd. Men man kan  udmærket hører forskel.
lige som med dts og dolby digital.

Er det også forskellen på antal kanaler, du her hentyder til? Eller mener du, at en normal person kan høre forskel på lydkvaliteten?


Redigeret af Allan Olesen - 10-August-2009 kl. 18:25
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 16:39
Nu er mange CD ødlaget af for ringer indspilling (her kan MP3 lyde beder
end CD), derved ville en SACD selfølig lyder beder og mange gange er CD
lage på en SACD af en ringer kvalitet, så er det selfølig svært at bedømme
dette, om hvad der lyder beste.

Vedr. TV så er der mange der blive solgt med div. bildeforberden teknik
som er slået fast til, hvis man tage TV i bruge og disse såkalde
bildeforberden teknik, udjævner forskelen mellem DVD og Blu-ray, så
hvis man er en normal forbruge som bare køber en fladskærme og sætte
det til (unden af gørre andet), ja så er der ikke den store forskel mellem
DVD og Blu-ray.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Flere i tråden bruger SACD som eksempel på, at medier med bedre kvalitet ikke kan sælges til pøbelen. Jeg har to spørgsmål til jer:

1. Kan en normal person se forskel på BD og DVD, hvis han slutter det til et TV til 5000 kroner?

2. Kan en normal person høre forskel på SACD og CD, hvis han slutter det til et anlæg til 5000 kroner?

Hvis ikke I svarer "Ja" og "Nej", vil jeg gerne høre jeres argumenter.


Ja til begge dele.

1

ja man kan få et pan x10 til 5000 kr, at mange bruger 5000 kr på et andet tv. ja det er så trist for dem, for det ser sikkert hverken godt ud om det er dvd eller blu-ray.

2

dog vil et anlæg til 5000 ikke lyde særlig, med sacd. Men man kan  udmærket hører forskel.
lige som med dts og dolby digital.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 16:30


Redigeret af Kampus - 10-August-2009 kl. 19:44
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 16:29
Hvis du ikke kan høre forskel på en SACD og en CD afspillet på et anlæg til 5.000,- så er det fordi du ikke har investeret i et 5.1 setup (hvilket du sagtens kan få med i 5.000,- klassen).

SACD er (har mulighed for) ægte 5.1 surround - jeg har bl.a. Jeff Wayne's Musical Version of The War of the Worlds på SACD, og det lyder suverænt bedre i SACD mode end i CD mode på samme udstyr (en Onkyo receiver).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 16:23
Flere i tråden bruger SACD som eksempel på, at medier med bedre kvalitet ikke kan sælges til pøbelen. Jeg har to spørgsmål til jer:

1. Kan en normal person se forskel på BD og DVD, hvis han slutter det til et TV til 5000 kroner?

2. Kan en normal person høre forskel på SACD og CD, hvis han slutter det til et anlæg til 5000 kroner?

Hvis ikke I svarer "Ja" og "Nej", vil jeg gerne høre jeres argumenter.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 11:50
Der bliver nok kun samsung og panasonic tilbage som laver plasma tv.
igen så som alt andet, endnu et tilbage skridt af kvalitet.
heldigvis går der forhåbenligt ikke mange år før OLED kommer. Men det skal også lavet ordenligt før det virker optimalt. Så der går nok en rum tid før det overtager markedet.

vi må se hvad fremtiden bringer, men skal dog også huske og nyde det udstyr man nu en gang har. 



 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu