recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik fra iPod --> pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMusik fra iPod --> pc

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 06:26
Forresten - som jeg har forstået det kan I-tunes ikke bruges til det som emnets forfatter ønsker - at kopiere fra Ipod til PC. Men hvis man søger på dette på google kan man finde programmer der kan det.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6631
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg tror nok jeg har indstillet I-tunes til manuel. Men hvorfor skal man manuelt "skubbe Ipod'en ud" - er det ikke lidt forældet i disse plug and play tider? Det er da muligt at jeg må studere I-tunes lidt mere. Er det muligt at "starte forfra", dvs. slette alle filer der måtte være lagt over på Ipod'en? Og så lægge filer over på den igen.


Skal man ikke også skubbe en USB-disk ud? "Sikker fjernelse" i Windows.

Jeg ved ikke hvordan du starter forfra. Jeg har ingen iPod, kun iTunes til Podcast og lidt musik.


Venlig hilsen
KB
Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 11:46

Der er en knap under "iPod"en i iTunes, der hedder "Gendan". Når du trykker på den så slettes alt på iPod'en, og du kan igen vælge hvad du vil have lagt over på den.

Jeg er glad for iTunes, med den undtagelse, at programmet er vanvittigt langsomt at bruge - især hvis man downloader podcasts i baggrunden. Det er nemt, at administrere flere enheder og have forskellige opsætninger på dem, så man selv vælger hvilken musik, der skal lægges over på hver enhed. Min iPhone synkroniserer alt hvad jeg har af musik og des lige, hvor min iPod kun skal have specifikke sange lagt over pga. mindre plads.

Men: Du kan ikke hive musik UD af iPod'en, med mindre det er noget du har købt på den. Dvs. hvis du synkroniserer den ét sted, så kan du ikke gå over på en anden PC og hive musikken ud igen. Det er kopisikringen. Der må du bruge andre programmer, som også er foreslået her i tråden - vel vidende, at det altså ikke er lovligt, at have digitale kopier af din musik på andres computere.

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 15:05

Jeg bruger aldrig "skub USB-stik ud". Det burde ikke være nødvendigt.

Jeg kan (måske) forstå at der er kopisikring på musik man har købt via I-tunes. Men nu har jeg ikke tænkt mig at købe musik via I-tunes - kun at bruge de Mp3 filer vi nu engang har, evt. at lave Mp3 filer fra nogle CD'er.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6631
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg kan (måske) forstå at der er kopisikring på musik man har købt via I-tunes. Men nu har jeg ikke tænkt mig at købe musik via I-tunes - kun at bruge de Mp3 filer vi nu engang har, evt. at lave Mp3 filer fra nogle CD'er.



Jeg tror ikke der er kopisikring på iTunes musik mere. Der har været.

Du skal huske at rette i indstillingerne i iTunes, så du får alt nyt lavet til MP3, hvis du lader iTunes rippe cd'erne.

Indstillinger / Generelt / Importindstillinger...
Som standard er det AAC - det kan du rette til MP3.

Du kan også selv bestemme, hvor iTunes filerne skal ligge, og om nyt der tilføjes fra harddisken, skal kopieres/flyttes.


Venlig hilsen
KB
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 15:44
Man kan drag'n drop'e begge veje i winamp.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu