recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "remote desktop" C-200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"remote desktop" C-200

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Emne: "remote desktop" C-200
    Sendt: 06-August-2009 kl. 14:01
Hej alle.

Jeg er gået lidt kold på mediacenterløsninger da jeg ofte oplever alle mulige mærkelige bugs og da jeg ikke længere har motivationen til at rode med et hav af filte og drivere for at få en ordentlig billed og lydkvalitet, endsige for, i det hele tage, at få det til at virke... C-200 ser derfor ud til at være et godt bud på den "lette løsning".

Jeg bruger normalt min pc til at spille video og musik, hvilket er praktisk da den nærmest altid er tændt alligevel. Særligt er det praktisk at spille mp3 fra PCen (laptop) da det giver godt overblik over samlingen i itunes.
På popcornhour er der kun et lille display og ellers forgår navigeringen på TVskærmen - så vidt jeg kan læse mig til.

Det ville derfor være smart hvis man kunne fjernbetjene en c-200 fra PCen så man ikke behøver at have TVet tændt for at navigere mp3 samlingen, og så jeg ikke behøver at tilslutte min PC til anlægget hver gang jeg vil høre musik.

Findes der en jukebox applikation eller lignende til windows der kan fjernbetjene en popcornhour? Evt. kunne det være noget "remote desktop" lignende så man kunne få popcornhours menu op på PCskærmen.

MVH
tvkartoffel


Redigeret af tvkartoffel - 06-August-2009 kl. 14:17
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 16:07

Der er ikke nogen "remote desktop" lignende mulighed for at få selve afspillerens menu op på pc skærmen, men der er til den nuværende generation af popcorn hour lavet fjernstyrings værktøjer så man kan styre afspilning af mediefiler på popcorn fra eks. pc'en - eller eks. fra din Iphone/Ipod

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=25613

Det vides ikke endnu om disse vil virke med C200, eller om nogen udvikler lignende værktøjer til den, jeg kan dog ikke se nogen grund til at der ikke skulle.

Det er iøvrigt muligt at navigere i sin mediesamling via det lille display på afspilleren.

Noget det fede ved en NMT er netop de mange forskellige applikationer og jukeboxes der udvikles til dem.

http://www.networkedmediatank.com/forumdisplay.php?fid=33

Hvad med et AEON skin til UMC for NMT

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=24618

forventes i lækker flash version til C200



Redigeret af spawn - 06-August-2009 kl. 16:14
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 16:49
Ok tak for svar.

Jeg har kigget lidt på de forskellige modeller, og så vidt jeg kan se opfylder A-110 modellen mit behov og er billigere end C-200. Argumentet for C-200, frem for A-110, vil i mit tilfælde derfor være forbedret billed/lyd kvalitet eller væsentlig forbedret betjening.
Kan det på nuværende tidspunkt bekræftes at C-200 på den måde er et bedre apparat eller må jeg vente lidt endnu?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 17:02

Åh, der er jo mange ting der adskiller en A-110 fra en C-200, men det orker jeg ikke gå igang med en længere udredning af i endnu en tråd, vi har allerede to andre tråde her på recordere.dk hvor du kan finde det meste plus alting står jo også på produkt siden og på mediatank forummet - ihvertfald alt hvad der er tilgængeligt af info pt.

http://www.networkedmediatank.com/index.php

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 17:06
OK. Takker.

tvkartoffel out...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu