recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker med HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForstærker med HDMI

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thsto Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: Forstærker med HDMI
    Sendt: 08-September-2005 kl. 13:11

Er der noger erfaringer med HDMI i en forstærker ?, jeg har HDMI fra min Pio 920 til mit tv, men ville gerne af med resten af kablerne, og dermed kun have to HDMI kabler.

Jeg har set Denon, og Pioneer i deres STORE modeller, men jeg vil ikke give over 10.000 for en.

Har nogen evt. et forslag.

Thomas


Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 13:13

Ja Philips DFR9000, koster ca 5000 i Tyskland.

Prøv at læse om den inde på TC hjemmeside, de har en rimelig detaljeret beskrivelse på denne maskine.



Redigeret af lahan
Til top
m@dsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2004
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 16:30
En Denon 2805 har også HDMI indgang, den koster ikke 10000,- men 7000,- hos HifiKlubben.

m@dsen
"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 19:21

En oplagt model kunne være JVC RX-D701, med 2 x HDMI ind og 1 x ud. Derudover har den 7 x 130 watt, afgivet af vores suveræne Digital Hybrid forstærker som virkelig sparker r..

http://www.jvc.dk/product.php?id=RX-D701SE&catid=100058

Den har USB indgang men også trådløs forbindelse til en PC, så du kan høre al lyd fra din PC på anlægget. Enfed funktion er indstillingen All Channel Stereo, dette betyder at lytter du til en 2-kanals kilde får du lyden ud i alle tilsluttede højttalere i stereo, det er vi de eneste der kan gøre.

Dernæst kan den konvertere en hvilken som helst indkommende kilde om til HDMI ud.

CC Converter som arbejder med de algoritmer som ligger over 20.000 Hertz, det er muligt de ikke kan høres men de er med til at give musikken dynamik.

Receiveren forventes at blive solgt til ca. 8000,- den kommer til oktober på markedet i Europa.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2005 kl. 08:04

Spændende! Det må så være afløseren for RX-D301? Jeg synes disse digitale receivere lyder meget smarte. "Desværre" har jeg købt forstærker og den er der ikke umiddelbart nogen grund til at udskifte. Fordelen er så, at når/hvis jeg vil skifte, så er teknologien kommet meget længere og det samme er priserne - nedad...

Et spørgsmål: Receivere kaldes jo A/V receivere. Og der er da også 3 scart stik på JVC's digitale receivere og på min Sony er der flere (analoge) video udgange og så vidt jeg husker også nogle indgange. Hvis jeg så har 4 "faste" videokilder, kunne jeg så (i princippet) sætte dem alle til receiveren og så køre én udgang til fjernsynet? Hvor godt ville det virke? Ville jeg kunne have to HDD-optagere tændt samtidig?

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu