recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tip til en Billig RF Modulator
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTip til en Billig RF Modulator

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Emne: Tip til en Billig RF Modulator
    Sendt: 09-September-2005 kl. 14:03

Ville lige poste et tip til en billig RF modulator. De modulatorer jeg har fundet på nettet koster hurtig omkring 350,- til 400,-. Min løsning kostede mig 50 kroner og en gammel mobil oplader.

Det jeg gjorde var at købe en RF modulator til min Xbox. Jeg fandt en af mærket Brooklyn, nede i den lokale Fona, til 50 kroner. Det lækre ved denne var at den også havde et ekstra video/audio phono output, som sad før modulatoren. jeg skilte video/audio output boxen ad, og klippede de ledninger over der kom fra xbox-stikket. Der er ialt 5 ledninger, 3 til audio og video signal og 2 til strømforsyning. Og nu er det jo så "heldigt" at man kan bruge de ekstra video/audio udgange til video/audio indgange istedet. Nu mangler der bare strøm!

Nå, men jeg undersøgte min xbox udgang, søgte på nettet osv.. og fandt ud af at Xbox'en sender et 5 Volt signal ud på et af benene på dens video udgang. Jeg kiggede straks på nogle gamle mobil-ladere og bingo, allesammen, både nokia og Sony Ericsson kørte omkring 5 Volt (nogle 4.9 andre 5.3, men det er uden betydning). Jeg klippede lade-stikket af, og loddede ledningerne sammen med strømforsynings-ledningerne på RF modulatoren.. Vupti!... så havde jeg en RF modulator til min DVD-recorder, så jeg kan få signalet ind i soveværelset.

Kvalititen af den RF modulator er sådan lidt Bop-Bop.. Men den fungerer rent faktisk bedre end en jeg har testet tidligere, som gav mig et meget dårligt billede. Eneste minus er at den giver noget støj på de andre kanaler, men som jeg bruger den p.t. bliver den kun sat til og tændt når jeg har brug for det.. om ikke andet er det ihvertfald en billig løsning.. kan selvfølgelig være det fungerer bedre hvis man købere den noget dyrere originale Microsoft modulator...

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2005 kl. 14:22

Så skal du bare have den nye Logitech Harmony 895 remote med RF, så kan du også fjernbetjene din recorder inde fra soveværelset.

/Letten

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2005 kl. 14:27

Spunk!

Kan du iøvrigt ikke lige forklare hvordan du forbinder RF-modulatoren, i stuen (tv/recorder) og videre forbinder til tv'et i soveværelset?

/Letten

Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2005 kl. 15:58

Jo.. jeg bruger Composite udgangene på min Recorder (Sony HX910). Forbinder dem til Video/audio indgangene på RF modulatoren. og så til mit eksisterende antennekabel der går ind i soveværelset.

men som sagt er jeg plaget af støj hvis jeg fører antennesignalet gennem rf modulatoren (på de alm. kanaler), så jeg sætter den kun på når jeg skal bruge den... det er selvfølgelig en smule billigt, men det er løsningen i sig selv jo også

Jeg overvejer at kigge på om det kan lade sig gøre at fjerne RF modulatoren fra en gammel video maskine og sætte en strømforsyning til den, da de jo generelt er af en rimeligt god kvalitet...



Redigeret af Spunk
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2005 kl. 18:36

Dvs. du har et "løst" antennekabel fra stuen ind i soveværelset?

Jeg troede man kunne sende signalet retur gennem det fastmonterede antennenet i huset, altså det der fordeler fællesantennen(i vores tilfælde) rundt i huset. Men det er ikke sådan du gør vel?

Som jeg forstår dig bruger du RF-modulator+antenneledning i stedet for en et langt scartkabel, eller hur?

/Letten

Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2005 kl. 09:36

ja, det er via et "løst" antennekabel (som er banket godt ind i væggene og skjult det meste af vejen).. grunden til jeg ikke bare bruger et langt scartkabel er at det jo ville ligge og flyde, og nu havde jeg i forvejen sat et antenne-kabel op da jeg i sin tid satte lejligheden i stand...

M.h.t. om man kan køre signalet retur, det ved jeg ikke lige, men umiddelbart må det kunne lade sig gøre..

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu