recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Recorder signal på alle tv i huset?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRecorder signal på alle tv i huset?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Emne: Recorder signal på alle tv i huset?
    Sendt: 12-September-2005 kl. 09:41

Hej,

Kan man ikke distribuere recorderens output rundt i sit hus via det eksisterende antenne-net i huset?

Lige siden de første videomaskiner, dvd-afspillere og nu recordere, har mange haft ønsket om at kunne se signalet i andre af dele af huset.

Løsningen har typisk været at trække et kabel direkte fra kilden til et TV i et andet rum, men det er besværligt, og hvad hvis man ønsker det i flere rum (flere kabler!!!). En anden løsning er at benytte et trådløs video link, men de fylder og kvaliteten er ikke god.

I dag kan man køre bredbånd via sine antennekabler, man kan køre netværk via sine 220V kabler. Kan man så ikke sprede glæden fra sin recorder rundt i hele huset via de eksisterende antennekabler?

Kan man ikke bruge en RF modulator til at omsætte recorderens output, og føre dette signal rundt i huset med de eksisterende antennekabler?. Evt. ved føre det "nye berigede" signal hen til det sted i huset hvor antennesignalet kommer ind i huset og distribuere derfra.

Nogle forslag?

/Letten

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2005 kl. 10:38

Nu bliver signalet fra recorderen jo ikke sendt ud via antennestikket på recorderen men kun via Scart. Men prøv at kik her :

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6460

PS kan se at du har været forbi tråden.

Nu har via TDCKabel. Så i princippet kunne ledningen der går ind i huset gå forbi en rf-modulator og retur til forstærkeren som sidder lige før splitteren som sender de 6 ledninger ud i huset. Så har du signalet med rundt i huset. Men det er et spørgsmål om støj m.m. samt manglende mulighed for at vælge en kanal.



Redigeret af kim.t
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2005 kl. 16:39

Hej Kim,

Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Nu bliver signalet fra recorderen jo ikke sendt ud via antennestikket på recorderen men kun via Scart. Men prøv at kik her :

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6460

PS kan se at du har været forbi tråden.

Det er netop tråden omkring RF-modulatoren der fik mine tanker i gang.

Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Nu har via TDCKabel. Så i princippet kunne ledningen der går ind i huset gå forbi en rf-modulator og retur til forstærkeren som sidder lige før splitteren som sender de 6 ledninger ud i huset. Så har du signalet med rundt i huset. Men det er et spørgsmål om støj m.m. samt manglende mulighed for at vælge en kanal.

Så mangler vi bare at finde en RF-modulator der kan modtage både antennesignal og scart og outputte et kombineret signal.

/Letten

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2005 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Nu bliver signalet fra recorderen jo ikke sendt ud via antennestikket på recorderen men kun via Scart.

Gør det ikke? Det gør det da ellers på samlige videomaskiner. Er der ingen HDD recodere med modulator indbygget?
 
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2005 kl. 19:11

Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Nu bliver signalet fra recorderen jo ikke sendt ud via antennestikket på recorderen men kun via Scart.

Gør det ikke? Det gør det da ellers på samlige videomaskiner. Er der ingen HDD recodere med modulator indbygget?
 

Det har været diskuteret flere gang herinde. Måske nogle af de billige, men regn ikke med det.

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2005 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Hej Kim,

Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Nu bliver signalet fra recorderen jo ikke sendt ud via antennestikket på recorderen men kun via Scart. Men prøv at kik her :

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6460

PS kan se at du har været forbi tråden.

Det er netop tråden omkring RF-modulatoren der fik mine tanker i gang.

Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Nu har via TDCKabel. Så i princippet kunne ledningen der går ind i huset gå forbi en rf-modulator og retur til forstærkeren som sidder lige før splitteren som sender de 6 ledninger ud i huset. Så har du signalet med rundt i huset. Men det er et spørgsmål om støj m.m. samt manglende mulighed for at vælge en kanal.

Så mangler vi bare at finde en RF-modulator der kan modtage både antennesignal og scart og outputte et kombineret signal.

/Letten

Det er jo nøglen til lidt google - yupti her har du en :

http://www.emb.dk/category.419.article.1554

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2005 kl. 19:23
Fint, så mangler vi bare at en af de elektronikkyndige her i forummet afprøver det i praksis mht. støj osv. . Det kræver nok lidt forkundskaber at rode med antenneforstærker og splitter.
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 20:53

ja.. lige præcis denne model har jeg testet og i mit setup gav det mildt sagt et dårligt billede.. Jeg har prøvet alt men har endnu ikke haft held med at finde en fornuftig løsning...

min moddede/hjemme-ombyggede xbox RF modulator gør det bedre en den linkede model, og jeg gav 50 kr, i Fona.. men fælles for begge er at det ikke er godt nok...

Trådløs link skulle heller ikke være for godt.. Jeg må ærligt indrømme at jeg bander fabrikanterne af recordere væk for at fjerne RF modulatoren.. Det mangler man sku' godt nok..



Redigeret af Spunk
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 05:53
Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

ja.. lige præcis denne model har jeg testet og i mit setup gav det mildt sagt et dårligt billede.. Jeg har prøvet alt men har endnu ikke haft held med at finde en fornuftig løsning...



Det er rigtigt at EMBs modulator (Maximum) giver et mudret billede når man får den. Men man kan selv justere modulationen. Skil den ad og juster op til billedet vælter, så lidt ned igen. Så fås et knivskarpt billede. Faktisk er det bedre end den Digiality modulator jeg i sin tid købte for 650,-kr.
Jeg har den sløjfet ind i mit fællesantenneanlæg med en 20 dB forstærker efter, idet der er splits. Den tilfører heller ingen støj.


Redigeret af ----OR----
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu