recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til hjemmebio

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
leanjen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til hjemmebio
    Sendt: 21-August-2009 kl. 10:05

Hej allesammen,

Jeg står og skal købe ny fladskærm, og har allerede bestemt mig for en Samsung UE46B8050 (Edge LED). Da Samsung's skærme ikke ligefrem er kendt for at lave god lyd (læs "MEGET DÅRLIG" ) er jeg nødt til at opgradere min hjemmebio lidt. Følgende er mit nuværende setup:

Surroundforstærker:

Sony DA50ES

CD-Afspiller:

Sony XA20ES

Blu-Ray afspiller:

PS3

Front-højttalere:

JBL L80 (4 ohm)

Center-højttaler:

JBL XTi center 10 (6 ohm)

Bag-højttalere:

JBL LX20 (6 ohm)

Subwoofer:

Audio Pro Ace-bass B2.27

Nu kommer mit spørgsmål så. Jeg vil gerne opgradere min surround-forstærker, og købe en ny Blu-Ray afspiller. Har kigget på følgende:

Denon AVR-3310, 3808A eller 4310

sammen med

Denon DVD-2500BT eller DVD-3800BD, eller

Onkyo TX-NR906, TX-SR768, TX-NR807 eller TX-SR806

sammen med

Onkyo DV-BD507 eller DV-BD606, eller

Pioneer VSX-LX70, SC-LX71 eller SC-LX81

sammen med

Pioneer BDP-LX52 eller BDP-LX71

Pyhaa, det var en ordentlig smøre . Grunden til jeg har valgt de lidt større forstærkere fra både Denon og Onkyo er grundet muligheden for DLNA afspilning. Har dog allerede en Squeezebox, så ved ikke om det er overkill med netværk på receiveren? Ydermere har fjernsynet også denne funktion, men måske gør receiveren det bedre?

Onkyo 876 og 906 har jeg spurgt på, da de har en anden scaler-chip. Er AVQ'en bedre end Faroudja'en?

Med hensyn til Pioneer's SC-modeller, er jeg blevet anbefalet dem, da de har ICEPower, og da den muligvis skal ind og stå i et Clic-møbel eller andet med høj WAF, så sagde han at de ikke bliver lige så varme, som f.eks. en VSX-model.

Hvis I har andre råd, og evt. mindre modeller, så hører jeg gerne. Det skal lige nævnes, at vi hører meget musik, og derfor skal den nye Blu-Ray afspiller også være god til musik. Alternativt kan jeg beholde min Sony, men modtager gerne råd om dette også.

Håber ikke jeg har skræmt potentielle besvarelser med mit lange indlæg!

Venlig hilsen

Thomas

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu