recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo-83 vs dedikeret dvd-afspiller 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOppo-83 vs dedikeret dvd-afspiller 

 Besvar Besvar Side  123 14>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Emne: Oppo-83 vs dedikeret dvd-afspiller 
    Sendt: 28-August-2009 kl. 17:54

Hother, jeg forstår ikke, at du kan blive så sur, eller skuffet om man vil, over at andre forummedlemmer forsvarer deres synspunkter, som du selv har stillet spørgsmålstegn ved. Man har vel lov til at forsvare sine synspunkter, det anser jeg som én af de største frihedsrettigheder som menneske.

Det, der især trigger undertegnede, er,  din til tider nedladende ordbrug, når andre ikke er enige i dine holdninger.  Men jeg tror faktisk ikke selv du er klar over, at du støder folk med dine udtalelser? Det ser i hver fald ikke sådan ud på dine kommentarer, hvor du selv føler dig ramt af andre i stedet. Men når man selv bruger en skarp pen, må andre vel også godt give igen? Man kan vel ikke forvente  andet, og faktisk synes jeg, det især er dine udmeldinger, som bliver personlige. Dette er i virkeligheden interessant i et sprogpsykologisk perspektiv, hvad angår især forskellen mellem skrift og tale. Hvis denne debat var foregået mundtligt, er jeg overbevidst om, at den aldrig ville være kommet så langt ud.

Men det er ikke første gang, at du Hother er startet med at angribe andres holdninger, hvorpå du senere selv følger dig ramt.

Denne tråd er et godt eksempel: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62297& PN=11&TPN=1


Jeg må ærlig indrømme, at jeg var både sur og irriteret over dine kommentarer i denne tråd. Det er faktisk noget lig det samme som denne tråd, du ser ikke selv, at dine udsagn kan virke provokerende eller nedladende. Det jeg vil frem til er vel, at du måske skal tænke lidt mere over de ord du benytter, når du skriver. 

Du gjorde noget af det samme mod mig i dette citat:


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

yderligere et svar

du skal nok op i en Pio LX91 for at få nogenlunde samme ydelse som en oppo 83.
så man skal i hvertfald være stor pioneer fan, for at købe den fremfor en oppo 83.
Det er horther her på siden, men han har nok også købt den af andre årsager end dvd afspilling.



Ah det passer nu ikke. Denon 3800BD til 7.500 er bedre til dvd afspiling end Pio lx-91.

Det vil jeg så erklære mig uenig i. Jeg har haft begge afspillere i mit setup - forskellen er ens.

Okay misforståelsen skyldes jo sikkert, at Pio ikke har en af de højt besungne kendte video chip monteret 

Begge afspillere deinterlacer korrekt



Tjo de test jeg har læst, siger godt nok Denon'en er bedre. Det er noget man kan måle sig frem til. Var det ikke også det, man blev enig om til Ottos blue ray shootout? Ikke dermed sagt LX-91 er dårlig til det...

Jeg læner mig ikke så meget op af de tests man læser rundt omkring fra. Så kan man godt nok blive forvirret. Jeg lægger langt mere vægt på, hvad mit eget setup viser. At resultaterne i mit serup nemt kan afvige fra andre ditto er så en anden ting.

I øvrigt, og det har jeg vist skrevet tidligere, jeg kan ikke bruge den type af arrangementer (shootout) til ret meget, og slet ikke en slags "Domfældelse af BD afspillere", andet end at de absolut må være spændende at deltage i 

 

Dette er ikke en subjektiv vurdering. Man kan måle hvor godt diverse afspillere deinterlacer. Lige netop på dette punkt, kan jeg ikke forstå du kan blive så forvirret af diverse tests. At du ikke kan bruge facts til noget er en anden sag

Nu er du da vist ude i noget "smuds". Man kan måle sig frem til hvad som helst. Man kan definere målinger som tilgodeser et produkt frem for et andet. Jeg lægger bestemt meget vægt på facts - mit job bygger på facts. Men når jeg ved, at man kan proppe en deinterlance test disc i en Pioneer/Denon, og de udviser det samme resultat - hvad er så den synlige forskel?



Din vending: "Nu er du da vist ude i noget "smuds".", er fra mit synspunkt en uheldig måde at udtrykke sig på, da det nedværdigere mine holdninger. Men denne gang tog jeg det med sindsro, for jeg ved nu, hvordan du bruger sproget, og man skal ikke tage det så bogstaveligt som du skriver det :)
Jeg synes du skulle, når du er kølet af, læse disse tråde igennem igen. Måske du efterfølgende kan se, hvorfor nogle af os føler os ramt af det du skriver.

til sidst synes jeg det er ærgerligt, at du bliver nødt til at forlade forummet for at opretholde face.



Redigeret af Leviathan.jk - 28-August-2009 kl. 18:04
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 14:42

så kom skulderklap udtalelsen igen

hother:med en tråd på 100+ sider er det sku ikke skulderklap DU mangler, så drop det nu

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 14:00

NU går der vist snart lidt for meget dr. phil i den, gør der ik?

Hvis det var mig der havde skrevet at jeg trækker mig fra denne side og I hører ikke fra mig igen fordi jeg er fornærmet over jeres indlæg, så ville jeg da bare få at vide: " Jamen det er vi kun glade for dit f...... svin"

Der kan vist ikke presses mere ud af denne ctiron ( i dette tilfælde Hothers sårede følelser).

Beklager men den er sq kørt lidt for langt ud nu. manden siger han skrider og kommer så alligevel lige tilbage og kalder folk båtnakker og skuldreklapper. Så siger du farvel og hyg jer igen, hvorefter du straks er på banen igen kort efter. Hother du er en fin fyr, men du mister sq lidt respekt ved det her stunt du laver her. 



Redigeret af furious jt - 28-August-2009 kl. 14:03
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ah..nu må du stoppe Otto, hvornår har jeg overhovedet skrevet noget dårligt om dig?

Det gjorde du jo netop, jeg forsøger egentlig bare at sige at hvis du oplever at folk har været aggressive overfor dig, så tænk over at selv om jeg VED at du ikke ville skrive noget negativt om eller til mig, så følte jeg mig alligevel meget ramt af de ting du skrev. Så er det vel ikke så mærkeligt at folk med lidt kortere lunte end jeg har, også følte sig ramt og blankt har afvist dine argumenter.

Jeg prøver egentlig bare at få dig til at forstå at din skuffelse er en overreaktion fra din side, og at det ikke er et spørgsmål om at alle de andre rotter sig sammen.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er meget muligt at der næste år kommer en no-name chip der er bedre end ABT. Men hvad har dét at gøre med om en Oppo er bedre end en Pioneer plasma til de-interlacing? Forstår stadig ikke sprøgsmålet, beklager

Prøv at læse tråden "bedste blu-rayafspiller til DVD" forfra. Du kommer med din generaliserende bemærkning omkring at folk bare dømmer afspillerne på hvilken chip der sidder i den, fuldstændigt ud af det blå i en iøvrigt nogenlunde konstruktiv debat om hvorvidt en Oppo de-interlacer bedre end en Pioneer skærm. Hvorfor giver dén debat dig anledning til at angribe folk for kun at kigge på chip-fabrikanten? Vi havde, som jeg har sagt to gange nu, slet ikke NÆVNT chip-fabrikanten i den tråd. Kan du slet ikke se at det er en uberettiget generalisering i den sammenhæng?

Jeg vil overhovedet ikke afvise at der findes mange der bare går efter en chip der er kendt, og antager at så er afspilleren god. Men nu skrev du det i en tråd hvor jeg delte ud af en helt konkret viden - jeg har prøvet BDP-83 på en PDPLX-6090 og sammenlignet de-interlacing - og hvor ingen andre i tråden havde givet udtryk for at eftersom apparat X har chip Y, så må den være god. Jeg kan virkelig ikke se du har noget at være skuffet over. Jeg er derimod skuffet over at du ikke har villet trække i land igen og erkende at udtalelsen var malplaceret - du rammer mig med din generalisering, hvadenten det var meningen eller ej, men eftersom du ikke trækker i land igen, kan jeg jo kun formode at det rent faktisk var mig du mente. DET er jeg skuffet over, og derfor bliver jeg (også) stædig i den her debat. Jeg er rablende ligeglad med hvilken afspiller folk har og hvorfor de har valgt den. Men jeg er ikke ligeglad med at man stiller spørgsmålstegn ved mine argumenter, og så ikke vil debattere sine bevæggrunde for at gøre det.

Ah..nu må du stoppe Otto, hvornår har jeg overhovedet skrevet noget dårligt om dig?

Jeg trækker gerne alt i land - no sweat



Redigeret af Hother - 28-August-2009 kl. 13:34
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 13:29

Hother:

Har heller ikke set dine indlæg som "angreb, nærmest tværtom, og jeg har ikke behov for tudekiks. Jeg er nærmest meget lettet over min beslutning

Hvad så med en bobs. Var det ikke en Terrier din kone mener at du ligner.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 13:26

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er meget muligt at der næste år kommer en no-name chip der er bedre end ABT. Men hvad har dét at gøre med om en Oppo er bedre end en Pioneer plasma til de-interlacing? Forstår stadig ikke sprøgsmålet, beklager

Prøv at læse tråden "bedste blu-rayafspiller til DVD" forfra. Du kommer med din generaliserende bemærkning omkring at folk bare dømmer afspillerne på hvilken chip der sidder i den, fuldstændigt ud af det blå i en iøvrigt nogenlunde konstruktiv debat om hvorvidt en Oppo de-interlacer bedre end en Pioneer skærm. Hvorfor giver dén debat dig anledning til at angribe folk for kun at kigge på chip-fabrikanten? Vi havde, som jeg har sagt to gange nu, slet ikke NÆVNT chip-fabrikanten i den tråd. Kan du slet ikke se at det er en uberettiget generalisering i den sammenhæng?

Jeg vil overhovedet ikke afvise at der findes mange der bare går efter en chip der er kendt, og antager at så er afspilleren god. Men nu skrev du det i en tråd hvor jeg delte ud af en helt konkret viden - jeg har prøvet BDP-83 på en PDPLX-6090 og sammenlignet de-interlacing - og hvor ingen andre i tråden havde givet udtryk for at eftersom apparat X har chip Y, så må den være god. Jeg kan virkelig ikke se du har noget at være skuffet over. Jeg er derimod skuffet over at du ikke har villet trække i land igen og erkende at udtalelsen var malplaceret - du rammer mig med din generalisering, hvadenten det var meningen eller ej, men eftersom du ikke trækker i land igen, kan jeg jo kun formode at det rent faktisk var mig du mente. DET er jeg skuffet over, og derfor bliver jeg (også) stædig i den her debat. Jeg er rablende ligeglad med hvilken afspiller folk har og hvorfor de har valgt den. Men jeg er ikke ligeglad med at man stiller spørgsmålstegn ved mine argumenter, og så ikke vil debattere sine bevæggrunde for at gøre det.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og det holder jeg fast ved. Baggrunden er, at man på et tidligt tidspunkt blev tudet ørerne fulde om det geniale i, at have en afspiller med f.eks. Faroudja. Det jeg så efterfølgende oplevede var jo, at andre no-name chips kunne gøre tingene lige så godt eller bedre. 

Hvad har dine tidligere erfaringer med Faroudja princippet omkring videochips, at det kendte er det bedste, ikke at jeg ikke anerkender at f.eks. ABT er blandt det bedste. at gøre med en debat om hvorvidt en Oppo de-interlacer bedre end en Pioneer plasma? Chipsettene var slet ikke _nævnt_ i dén tråd før du blandede dig. Ergo: En generaliserende og forudindtaget bemærkning, der ikke havde noget med trådens emne at gøre.

Det er meget muligt at der næste år kommer en no-name chip der er bedre end ABT. Men hvad har dét at gøre med om en Oppo er bedre end en Pioneer plasma til de-interlacing? Forstår stadig ikke sprøgsmålet, beklager

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg er ikke fornærmet, nærmere lidt skuffet, men det har samtidig medført at jeg har sagt stop, sikkert til glæde for rigtigt mange.

Jeg kan, på baggrund af at det er dig selv der har været den mest fremturende i den her debat, ikke forstå hvad det er du er skuffet over. Jeg kan ikke se at nogen ikke vil acceptere dine prioriteringer. Det jeg KAN se er at du stædigt holder fast i nogle forudsætninger der ikke holder, samt at DU har meget svært ved at acceptere at der findes andre mennesker end dig der rent faktisk har skabt sig et ret fornuftigt grundlag at udtale sig på, og IKKE som du kraftigt antyder bare antager at når en afspiller har ABT, så er den bedre end alt andet.

Jeg ser iøvrigt ikke mine indlæg som et angreb, men som et forsvar på et angreb DU kom med, så snup nu lige en tudekiks og lad være med at klynke over at folk angriber dig.

Har heller ikke set dine indlæg som "angreb, nærmest tværtom, og jeg har ikke behov for tudekiks. Jeg er nærmest meget lettet over min beslutning

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 13:03

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og det holder jeg fast ved. Baggrunden er, at man på et tidligt tidspunkt blev tudet ørerne fulde om det geniale i, at have en afspiller med f.eks. Faroudja. Det jeg så efterfølgende oplevede var jo, at andre no-name chips kunne gøre tingene lige så godt eller bedre. 

Hvad har dine tidligere erfaringer med Faroudja at gøre med en debat om hvorvidt en Oppo de-interlacer bedre end en Pioneer plasma? Chipsettene var slet ikke _nævnt_ i dén tråd før du blandede dig. Ergo: En generaliserende og forudindtaget bemærkning, der ikke havde noget med trådens emne at gøre.

Det er meget muligt at der næste år kommer en no-name chip der er bedre end ABT. Men hvad har dét at gøre med om en Oppo er bedre end en Pioneer plasma til de-interlacing?

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg er ikke fornærmet, nærmere lidt skuffet, men det har samtidig medført at jeg har sagt stop, sikkert til glæde for rigtigt mange.

Jeg kan, på baggrund af at det er dig selv der har været den mest fremturende i den her debat, ikke forstå hvad det er du er skuffet over. Jeg kan ikke se at nogen ikke vil acceptere dine prioriteringer. Det jeg KAN se er at du stædigt holder fast i nogle forudsætninger der ikke holder, samt at DU har meget svært ved at acceptere at der findes andre mennesker end dig der rent faktisk har skabt sig et ret fornuftigt grundlag at udtale sig på, og IKKE som du kraftigt antyder bare antager at når en afspiller har ABT, så er den bedre end alt andet.

Jeg ser iøvrigt ikke mine indlæg som et angreb, men som et forsvar på et angreb DU kom med, så snup nu lige en tudekiks og lad være med at klynke over at folk angriber dig.



Redigeret af AV Precision - 28-August-2009 kl. 13:06
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 12:55
Hother

Se denne debat


vi er total uenige, men vi bliver ikke personlige på nogen måde, det kalder jeg en god debat.
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65277& PN=1&TPN=500

men denne tråd er personlig, og horther denne gang forsvar jeg dig ikke. du er selv med til piske tråden op.  

Redigeret af xcardman - 28-August-2009 kl. 12:56
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Hother: Jeg tror årsagen til at det hele er røget op i en spids, er at den samme diskussion har været ført i tre tråde, hvoraf den ene nu er væk. I denne starter du med at argumentere imod at Denon skulle være bedre end Pioneer. Ja det gjorde jeg ud fra havde jeg har set flere gange på den lokale HIFI-Klub, og i forhold til LX91 et andet sted, med det samme panel og de samme disc´s. Da jeg så så de 2 afspillere ved siden af hinanden, måtte jeg grundlæggende konkludere, at de 2 afspillere i mine øjne var lige gode. Hvis man ikke må have lov til at modificere sin meninger i takt med, at man oplever noget nyt, så er det hele lidt lige meget. Når folk så fremfører deres baggrund for at sige det, så forkaster du deres argumenter, og er i det hele taget resten af tråden meget defensiv, selv om det var dig der startede med at angribe en andens påstand. Dét synes jeg ikke du kan tillade dig at blive fornærmet over. Jeg har ikke bevidst søgt at fornærme nogen, men man har lov at have en anden mening - og det tillader jeg mig at have.

I den anden tråd, bedste BLU-ray afspiller til DVD, starter der en debat om hvorvidt Oppo er bedre end Pioneer plasma til de-interlacing. Du blæser så ind fra højre med en meget generaliserende bemærkning om at folk er alt for fokuserede på hvilket mærke chippen har. Og det holder jeg fast ved. Baggrunden er, at man på et tidligt tidspunkt blev tudet ørerne fulde om det geniale i, at have en afspiller med f.eks. Faroudja. Det jeg så efterfølgende oplevede var jo, at andre no-name chips kunne gøre tingene lige så godt eller bedre. Det hører ingen steder hjemme, og slet ikke dér, eftersom det er meget simpelt, med eksempelvis den HQV disc du selv har brugt, at konstatere at Oppo'en ER bedre end Pioneer plasma til de-interlacing, Det har jeg lidt svært ved at se noget galt i, det er 2 forskellige enheder, et plasmapanel og en BD afspiller.så kan det være lige meget hvilken chip der sidder i. Det er ubetinget dig der starter med provokationer og generaliserende bemærkninger her. Så når folk reagerer aggressivt på dét, så synes  jeg heller ikke du kan tillade dig at blive fornærmet over dét. Jeg er ikke fornærmet, nærmere lidt skuffet, men det har samtidig medført at jeg har sagt stop, sikkert til glæde for rigtigt mange.

Så er der din setup-tråd. Jeg kan helt ærligt ikke huske hvad der stod i dén og hvad der stod i de andre tråde, men der kørte et par sider med diskussioner der ikke hørte til i dén tråd. Det kan jeg godt forstå du bliver fornærmet over, men problemet er at debatten fra de to andre tråde flød over i din egen tråd. Det burde selvfølgelig være holdt adskilt, men jeg mener lidt du selv har pustet til ilden med din egen fremturen i de to andre tråde. Jamen de 2 ting har som jeg husker det ikke så meget med hinanden at gøre. Men jeg tager gerne skylden - betyder intet.

At du føler du ikke vil bruge så meget tid på at skændes, og derfor vil tage en pause, det kan jeg sagtens forholde mig til, og det skal man have lov til. Men når du så lukker af med at kalde de folk for "båtnakker" Båtnakkerne var til dem der ikke kunne forstå at jeg havde valgt som jeg gjorde og ikke i stedet havde valgt noget 4. eller 5. Fremgår her:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65256& PN=1&TPN=5

 som du selv har fremprovokeret en reaktion ud af, så kan du vel ikke forvente at folk skal betragte dig som offeret. Jeg ønsker ikke at skubbe folk med en anden holdning end flertallet ud af forummet, men det mener jeg faktisk heller ikke er sket. Det er det. Jeg synes faktisk disse debatter har været holdt på et ret sagligt niveau generelt - ophedet, men uden at der såvidt jeg har set er gået til personligheder. Okay Vi debatterer vores uenigheder.

Når nu Otto har været så venlig at give sit besyv med, så vil jeg gerne svare.

Ved såmænd godt at mine bemærkninger her fører til nye "Angreb", men glem dem, de bliver IKKE besvaret. I kan aller højest klappe hinanden på skuldrene.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 12:10

Hother: Jeg tror årsagen til at det hele er røget op i en spids, er at den samme diskussion har været ført i tre tråde, hvoraf den ene nu er væk. I denne starter du med at argumentere imod at Denon skulle være bedre end Pioneer. Når folk så fremfører deres baggrund for at sige det, så forkaster du deres argumenter, og er i det hele taget resten af tråden meget defensiv, selv om det var dig der startede med at angribe en andens påstand. Dét synes jeg ikke du kan tillade dig at blive fornærmet over.

I den anden tråd, bedste BLU-ray afspiller til DVD, starter der en debat om hvorvidt Oppo er bedre end Pioneer plasma til de-interlacing. Du blæser så ind fra højre med en meget generaliserende bemærkning om at folk er alt for fokuserede på hvilket mærke chippen har. Det hører ingen steder hjemme, og slet ikke dér, eftersom det er meget simpelt, med eksempelvis den HQV disc du selv har brugt, at konstatere at Oppo'en ER bedre end Pioneer plasma til de-interlacing, så kan det være lige meget hvilken chip der sidder i. Det er ubetinget dig der starter med provokationer og generaliserende bemærkninger her. Så når folk reagerer aggressivt på dét, så synes  jeg heller ikke du kan tillade dig at blive fornærmet over dét.

Så er der din setup-tråd. Jeg kan helt ærligt ikke huske hvad der stod i dén og hvad der stod i de andre tråde, men der kørte et par sider med diskussioner der ikke hørte til i dén tråd. Det kan jeg godt forstå du bliver fornærmet over, men problemet er at debatten fra de to andre tråde flød over i din egen tråd. Det burde selvfølgelig være holdt adskilt, men jeg mener lidt du selv har pustet til ilden med din egen fremturen i de to andre tråde.

At du føler du ikke vil bruge så meget tid på at skændes, og derfor vil tage en pause, det kan jeg sagtens forholde mig til, og det skal man have lov til. Men når du så lukker af med at kalde de folk for "båtnakker" som du selv har fremprovokeret en reaktion ud af, så kan du vel ikke forvente at folk skal betragte dig som offeret. Jeg ønsker ikke at skubbe folk med en anden holdning end flertallet ud af forummet, men det mener jeg faktisk heller ikke er sket. Jeg synes faktisk disse debatter har været holdt på et ret sagligt niveau generelt - ophedet, men uden at der såvidt jeg har set er gået til personligheder. Vi debatterer vores uenigheder, det er vel dét vi er her for.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu