recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Logitech Duet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til Logitech Duet

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 17:55
Hej tipsen,

Du er velkommen til at byde ind

Har du nogle bud på hvor det kan være problemet ligger udover de spørgsmål jeg har stillet?

/Letten
Til top
seamaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-September-2009
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 19:15

Sorry jeg først svare nu, har lige været ude at handle.

Jeg er som sagt glad for alt den hjælp jeg kan få, så Tipsen hvis du har nogle ideer, siger du bare til

Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 21:01

Hej

Jeg blander mig også lidt.

Seamaster, du er nødt til at svare på de spørgsmål du bliver stillet. Ellers er det ikke til at hjælpe.

Jeg har et par ideer. Jeg tror at din controller slet ikke har forbindelse til Squeezecenter eller måske endda ikke til det trådløse netværk.

Er dit trådløse netværk skjult, eller broadcaster det sit navn? Jeg havde selv problemer med duetten mens jeg kørte skjult.

Hvis controlleren har forbindelse til serveren, burde du kunne komme ud af receiver-konfigurationen ved at trykke venstrepil eller home et par gange. Så kan du se om du kan komme ind i systemdianosticering under avancerede indstillinger. Her kan du se om der er hul igennem til server og Squeezenetwork.

Eventuelt kan du slå "lydafspilning" til under avancerede indstillinger. Så burde du kunne se kontrolleren som mulig afspiller.

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 21:13
Kort resumé for de nysgerrige.

Jeg har lige talt i telefon med en frustreret seamaster og det lader til at årsagen skal skal findes i det trådløse netværk (sagem router via TDC Hometrio).

Udover Duet så har han en Boom og en Readynas til musikken. I første omgang glemte vi lige alt om readynas og duet og koncentrerede os om Boom'en.

Det lykkedes at få hans Boom koblet til router via ethernet kabel og på squeezenetwork og spille netradio . Men der gik tilsyneladende noget galt når han prøvede at konfigurere den til trådløst. Det var lidt uklart for mig hvad der gik galt der. Hans egen laptop kører uden problemer på det trådløse netværk.

Jeg har en mistanke om at han skal bruge en anden kanal til sit trådløse netværk. Hvis der er mange naboer med kanaler der ligger tæt op ad, så kan det sikkert forstyrre apperater som Boom og Duet, mere end en laptop (stor antenne).

Vi kom ind i hans router og fandt ud af at dhcp tilsyneladende var slået til og fungerede der var ihvertfald en del MAC adresser i listen derinde.

Seamasters hjemmeopgave
få set nærmere på hans trådløse netværk og bruge Boom som prøveklud.

Først når Boom'en er på det trådløse net og kan spille via SquezzeNetwork (internet), kan han forsøge sig igen med opsætning af Duet (kræver velfungerende trådløst netværk pga controlleren).

Til sidst, kan han så kaste sig over sin Readynas med Squeezecenter og få det op og køre


Til top
seamaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-September-2009
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2009 kl. 15:40

Hej

Nu har jeg fået

Boomen til at virke. Havde en IT nørd oppe at kigge på tingene.

Problemmet er der dog desværre med Dueten... Vi kunne få den til at virke med Ethernet, men ikke trådløst. Vi prøvede alle mulige ting men intet hjalp. Her i dag har jeg så kontaktet Logitech, for at få hjælp til problemmet, men uden held. Forklarede ham mit problem. Hans svar var at "så kan du da bare bruge ethernet".......

Måtte fprklare ham at jeg havde købt en trådløs enhed, og forventede den virkede. Han skulle så have fat i hans chef, som så vil ringe om nogle dage.

 

Så, hvis der er nogle som læser det her, og som bor i Århus eller omegn, ville det være fedt hvis i gad at komme forbi at hjælpe. Jeg skal nok have kolde Øl/cola klar og betale for benzin/togbillet

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2009 kl. 16:31
Undersøgte i om der var andre trådløse netværk i nabolaget der kunne forstyrre (samme kanaler)? 


Til top
seamaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-September-2009
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2009 kl. 18:20
ja, prøvede at skifte kanal uden den storer succes
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 13:05

Kører du med skjult SSID, eller er dit trådløse netværk synligt for alle?

Prøv at gøre det synligt.

Bruger du password-beskytelse af squeezecenter? Prøv at slå det fra. De to ting har drillet min ene controller (som den dag i dag kører med fast IP, selvom hele resten af netværket fungerer fint med DHCP.)

mvh Mogens

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu