recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GUIDE: Netværksopsætning af QNAP TS-x39
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGUIDE: Netværksopsætning af QNAP TS-x39

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
meinert Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: GUIDE: Netværksopsætning af QNAP TS-x39
    Sendt: 06-September-2009 kl. 20:23

Jeg har vha. ATTO Disk Benchmark leget med netværksindstillingerne på min QNAP TS-439. Den er udstyret med én WD GP 2TB disk. Disken er sat til en D-LINK 1080D Gbps switch og videre til min HTPC med ét CAT6 kabel. Desuden er switchen forbundet med en Zyxel 100 Mbps router (fra Fullrate) med 54 Mbps WLAN.

Nedenfor er sammenligning er performance for de forskellige testresultater. Nogen mere overraskende end andre og nogen som jeg ikke helt forstår!

1. Test af effekten af JUMBO frames:

Havde forventet større effekt!

2. Test af kryptering:

Effekten er som forventet! (Tilsvarende effekt ved EXT4).

3.Test af effekten ved at bruge Load Balancing vha. af de to netværkskort:

Effekten er som forventet, da flaskehalse er fra switchen til min HTPC, som kun har ét netværkkort. Bundkort med to netværkskort og/eller mange brugere på QNAPen samtidig vil måske opleve en øget effekt!

4. Test af filsystemet EXT4 frem for EXT3 (alle ovenstående test er med EXT3):

 

Her bliver det intressant! Skrive hastighederne er øget fra ca. 60 MB/s til over 100 MB/s!

5. Test af effekten hvis JUMBO frame ikke er indstillet ens på alle klienter:

Havde overraskende nok ikke den store effekt!!?

6. Test af WLAN:

Overraskende lav! Kan det virkelig være rigtigt!?

7. Test af port trunking indstillinger.

Har testet diverse indstillinger af port trunking men har ikke opnået nogen bestydelig effekt af det!?

Glæder mig til at hører jeres kommentarer og om i har opnået bedre performance.

 



Redigeret af meinert - 06-September-2009 kl. 20:23
Til top
mathiasbc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 21:14

Er resultatet det samme ved ext 3 og 4 med kryptering?

Jeg har en 639 med 6wd re diske/raid 5 og køre kryptering, har samme skrive hastighed som dig men læse er max 90mb/s

Noget helt andet: Jeg er i gang med at overføre en masse ting til den da jeg lige har fået den men det er lige som om den går op og ned i hastighed hele tiden, når jeg bruger total commander og overføre normalt over netværk står den stille et par gange eller 4 med en 700mb fil og over ftp går den fra 0 op til 60mb/s og så ned igen, sådan køre den så hele tiden op og ned i hastighed? Nogen der har en ide om hva det kan være?
Bruger en d-link 1080 ligesom dig

Samsung LE46A656A
Bose Lifestyle 28
QNAP 639 - 6x2tb WD RE
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 22:57
En 54G WiFi med en 100 mbit switch kan man vel ikke forvente flyvende tallerkener af, og porttrunking giver vel heller ikke det store hvis din switch ikke understøtter det.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu