recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV HD vs. NMT
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWD TV HD vs. NMT

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 09:26
Du kan godt afspille DVD ISO filer med WDTV, men du kan ikke se DVD menuen på den gamle wdtv, men du kan sagtens vælge undertekst spor mv, men ikke den lille animerede startskærm du normalt ser på dvd'er.
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 09:56

Er der begrænsninger på en WDTV i forhold til NMT på afspilning af filtyper?

Kan alle videofiler afspilles af begge?

Hvad med DTS downmix? Dette er kun muligt på NMT har jeg hørt?

Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 10:13
den nye WD TV HD har også DTS downmix ligesom NMT'erne

Du må hellere spørge hvilke type filer du selv afspiller og har brug for.

WDTV og NMT'erne kan afspille rigtig mange typer filer og formatter.
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 11:43

Oprindeligt skrevet af daskino daskino skrev:

Du kan godt afspille DVD ISO filer med WDTV, men du kan ikke se DVD menuen på den gamle wdtv, men du kan sagtens vælge undertekst spor mv, men ikke den lille animerede startskærm du normalt ser på dvd'er.

Syns det er undrlig de ikke får fixet det det brude vil ikke være så svært når de bruger same chipset ? men godt man har een NMT der kan  min nye C-200 skule også snart blive sent fra holand så er der blu ray menuer

Til top
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 13:55

Hvis forskellen efterhånden kun er, at NMT'ere kan afspille dvd menuer og WD TV ikke kan, så ser jeg ingen grund til at smide flere penge efter en NMT for det. Jeg interesserer mig kun for filmene.

Jeg tænker primært på film i hd kvalitet. MKV filer og hvad der nu ellers er af formater. Er der processorkraft nok i en lille WD TV til at spole frem og tilbage i en 1080p film fx?

Hvad med generel stabilitet / hastighed i menuer osv?



Redigeret af AndersHP - 16-September-2009 kl. 13:55
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 21:04
Den lille wdtv har samme processor som NMt'erne har nemlig en Sigma SMP8635 så der er ikke nogen forskel, der kan være forskel i hvor meget ram de forskellige modeller har.

Du kan sagtens spolei en mkv med wdtv 2x til 16x og du kan hoppe 10 minfrem og tilbage , der er faktisk noget nogle nmt'er ikke kan.

Xtreamer er faktisk hurtigere i menuen end wd tv og kan klare flere reference frames i store mkv filer end wdtv, men igen det er lidt en smagssag, hvis dine mkv ikke er større end 12 gb og ikke har eks 4 forskellige lydspor.
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
ravneren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af daskino daskino skrev:

Den lille wdtv har samme processor som NMt'erne har nemlig en Sigma SMP8635 så der er ikke nogen forskel, der kan være forskel i hvor meget ram de forskellige modeller har.

Du kan sagtens spolei en mkv med wdtv 2x til 16x og du kan hoppe 10 minfrem og tilbage , der er faktisk noget nogle nmt'er ikke kan.

Xtreamer er faktisk hurtigere i menuen end wd tv og kan klare flere reference frames i store mkv filer end wdtv, men igen det er lidt en smagssag, hvis dine mkv ikke er større end 12 gb og ikke har eks 4 forskellige lydspor.


Daskino,
Jeg er fast besluttet på at investere i den nye wd tv når den kommer i næste måned. Kan du uddybe lidt mht. reference frames i den nuværende boks?
Jeg har læst lidt blandede kommentarer rundt på nettet. Nogle mener at wd'en er begrænset til 4 ReFrames i 1080p mkv'er. Er det rigtigt? Og kan den klare flere hvis det er en 720p mkv?
Til top
ravneren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 21:43
slet - dobbelt post


Redigeret af ravneren - 16-September-2009 kl. 21:46
Til top
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 17:40
Jeg lytter med her.
Jeg har ikke kunnet finde specifikationer for mængden af
RAM i WD TV HD'en, men den er vist 512MB i en eGreat NMT -
hukommelse må være af afgørende betydning ved
visning/spoling af HD film?
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 19:12
rygtet er at den nye wdtv2 kan klare flere frames, men lad os se når den kommer, her er hvad jeg har fundet på ang ref frame på wd tv og generelt. det skal lige siges iden vi nørder den helt vildt, at ref rames over 5 er ret sjældent og derfor er det ikke super super vigitgt at en afspiller kan klare det, jeg vil også tror at mange HTPC'er kommer til kort over 5 ref frames.

The H.264 codec uses a compression technique called reference frames (a.k.a. reframes). The theoretical maximum number of concurrent reference frames supported by H.264 is 16. More reference frames can increase compression quality; however it is also computationally intensive during the encoding, and requires more memory during decoding. (More at wikipedia)

When playing back H.264 encoded video on the WD TV, there is a reference frames limitation. While in practice most videos will play it can be useful to know these limits. In fact, it is due to the hardware limitations, both on the encoding and playback stage, that most people who encode video will stick to 3-5 reference frames.

If a video file uses more than the supported maximum reframes, the WDTV will stutter during playback. Although WD has never published the supported number of reframes, they have said that the WDTV is not capable of supporting any more reference frames than it currently supports. They do plan new models in the WDTV product family where the limit will be higher. (source)

Shizzzon (user on AVS Forum) has performed extensive experiments with H.264 to determine the following maximums, in relation to the video resolution (post 1, 2, 3, 4, 5). The tests were done on MKV files, but we can assume those or similar limits apply to any container with H.264 video.

mere info her http://wdtv.wetpaint.com/page/H.264+reference+frames+specs
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
ravneren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af daskino daskino skrev:


Shizzzon (user on AVS Forum) has performed extensive experiments with H.264 to determine the following maximums, in relation to the video resolution (post 1, 2, 3, 4, 5). The tests were done on MKV files, but we can assume those or similar limits apply to any container with H.264 video.

mere info her http://wdtv.wetpaint.com/page/H.264+reference+frames+specs


Tak for det link, Daskino
Det opklarede en del for mig.
Til top
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 10:47

En helt anden ting;

Hvad med lip sync errors?

Det har jeg læst at nogle oplever på WD TV HD boksene, og har selv konstateret det ved en kammerat (den eneste WD TV HD boks jeg har set i virkeligheden)...

Her ved jeg dog ikke, om det skyldtes at hans tv var et LCD, men responstiden er jo rimelig hæderlig nu til dags, så jeg ved ikke om det argument går an.

Mit sammenligningsgrundlag er nemlig en NMT eGreat på et plasma-tv, samt når jeg selv ser rippede film over min playstation på mit plasma, og her forekommer ingen lip sync errors overhovedet. 

Lip sync errors vil jeg for alt i verden undgå. Så kan det godt være en NMT er dyrere, men jeg ønsker ikke at gå på kompromis med filmoplevelsen.

Jeg har læst at man kan ordne dette med ekstra tools, men det er også bare noget der kræver ekstra tid og tager toppen af filmglæden.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu